Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-18, 23:18
BlueJonna BlueJonna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 8
Standard Aegean sea eller Aegean View lägenhet? Gå från Lefkos till Karpathos stad?

Vi funderar på att åka till Karpathos och bo på Aegean Sea lägenhetshotell. Hur är centrumet där, i lefkos? Det känns som att det är rätt så öde där.. kan man därifrån gå till karpathos stad?
Vi har också kollat på Aegean View lägenhet, det känns som att de är typ exakt samma lägenhetshotell?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-18, 23:27
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Aegean sea eller Aegean View lägenhet? Gå från Lefkos till Karpathos stad?

Lefkos är en liten fiskebrygga, några tavernor, ett par små affärer och en hel del hotell byggda dels längs stranden, dels utspridda i dalen. Det är en timmes bussresa till Pigadia, så "gångavstånd" är inte rätta ordet...

I Lefkos bor man om man vill ha lugn och ro. Det finns inget att göra där förutom att sola, bada och äta.

Själv bor jag hellre i Pigadia och tar bussen eller hyrbil till Lefkos, för jag tycker om stränderna där. Men det är i Pigadia ni hittar folkliv, shopping, barer, klubbar och kaféer. Det är också från Pigadia badbåtarna utgår, och där man kan ta bussar till byar och stränder.

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-19, 00:04
Faestis Faestis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 359
Standard Sv: Aegean sea eller Aegean View lägenhet? Gå från Lefkos till Karpathos stad?

Haha... Jag inbillade mig att Du lärarinnan snodde runt där hemma nu och packade stressad som en tok för att packa till alla din veckor på Karpatos
Men det är ju egentligen inte mycket man behöver ha med sig, lite kläder man trivs i, sen ordnar sig resten.... eller hur? och Du får väl besök av dina nära kära de veckor du är där också kan jag tro. Ha det så gott du bara orkar på ditt LYX sommarlov!!!
Ha Ha Jag tänker med ett STORT HA HA och en viss längtan till "Ouzo Balkongen" med roliga ägaren mitt i trappan som vi var hos "vår sista kväll" tillsammans för några år sedan. Vilket ställe!! OCH Vilken utsikt !! PIP PIP Dit drömmer JAG mig ibland Toa fönstert... Ha det gott på ditt älskade Karpatos - jag vet att du får det "avundsbra" (nytt ord??)
//Faestis = B-1-an. Vi åker till Leros 1:a juli (det finns SÅÅ många öar Men Karpatos SKA vi återvända till vilket år som helst...!!)

Senast redigerad av Faestis den 2011-06-19 klockan 00:30.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-19, 14:55
urpe urpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 85
Standard Sv: Aegean sea eller Aegean View lägenhet? Gå från Lefkos till Karpathos stad?

Bo i Pigadia och hyr moppe/bil eller ta buss för att åka runt, men allt beror på om vad ni vill ha för semester, i vilket fall det än blir så är Karpathos toppen med många pärlor att upptäcka

Vi bodde i utkanten av Pigadia på Diakonis med 250 m till stranden, kan varmt rekommenderas
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-19, 17:12
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Aegean sea eller Aegean View lägenhet? Gå från Lefkos till Karpathos stad?

Haha Faestis, än har jag inte börjat packa annat än i huvudet. Men det ordnar sig. Ja, Faros ska jag till på torsdag kväll, hade jag tänkt. Och jag ska ha det så skönt, för det har jag bestämt. Ha det bra ni också! Hälsa man och misse!

Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT