Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-09-19, 13:47
Soldyrkarens avatar
Soldyrkaren Soldyrkaren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 146
Standard Sv: Air Tours o Pantheon

Om det inte uttryckligen står egen terrass får man nog räkna med att man kanske får dela. Tycker jag i alla fall. Därför bokar jag aldrig hemma utan fixar rum på plats. Då slipper man obehagliga överrraskningar.

Bristen på information gällande flighten däremot är bedrövlig. Det är så enkelt att informera - och ändå missar man det... förstår att ni väljer Apollo nästa gång.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-09-19, 21:05
LindaC1981 LindaC1981 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 35
Standard Sv: Kort på vårat äckliga hotellrum!!

Hasse>
Ja, vi pratade med reseledaren redan samma dag som vi kom dit.. o hon skulle se om hon kunde ordna ett annat rum på hotellet men efter att det ej gick så nämnde hon de det andra hotellet (Amarylis) o som vi var o kollade på o ÄLSKADE det.. så vi bytte.. men det kostade oss 2000:- mer.. o dessa pengar (i alla fall en del av det) vill vi ha av Air Tours.. men får la se om dom över huvudtaget ger oss något, hmm..

klagade även hos han i receptionen på hotellet.. men han verkade inte bry sig ett skit.. verkade knappt lyssna..

// Linda
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-09-19, 21:13
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Kort på vårat äckliga hotellrum!!

synd, ni skulle stått på er. ni ska inte behöva att betala så mkt extra för ett rum/hotell ser ut så! det skulle vara självklart för reseledaren att låtit er byta bara! åkte ni ospec?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-09-20, 07:33
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kort på vårat äckliga hotellrum!!

Egentligen misstänker jag att ni genom att acceptera förslaget att betala, lite förverkat rätten till ersättning från bolaget. Att få igen hela summan tror jag är utsiktslöst men jag kan ha fel. Rekommenderar er att titta på liknande ärenden som gått upp till prövning för att se hur argumentationen gått till och vilka ersättningar som betalats ut innan du gör din skrivelse tilll bolaget.

Oavsett lycka till. Jag har aldrig fått så äcklig tolett vid någon charterresa men jag har bara åkt med gamla välkända bolag och mest med Vingresor. I Grekland väljer jag nästan alltid själv mitt boende på plats och kan inspektera rummet och omgivningarna innan jag bestämmer mig. Önskar att jag haft ett foto på mitt fina badrum på Folegandros. Visserligen litet men med fönster, skinande rent kakel, fräscht duschdraperi, hårfön och smakfullt inrett. Städades perfekt varje dag och för detta betalade jag 25 euro per natt.

Eva
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-09-20, 16:34
LindaC1981 LindaC1981 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 35
Standard Sv: Kort på vårat äckliga hotellrum!!

Det var inte ospec.. vi betalade i juli..

men vi får se hur det blir med allt.. i alla fall så vet jag inte vi kommer aldrig återvända till det hotellet men absolut till det andra (Amarylis) som vi bara ÄLSKADE.. saknar fortfarande den där söta tanten på hotellet..
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-09-20, 21:42
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Kort på vårat äckliga hotellrum!!

inte ospecat! ja då borde ni banne mig ha rätt att få tillbaka era 2000 kr samt lite ersättning för sveda och värk! själva har vi lyckats få tillbaka 5000 kr en gång för hela familjen, pga hotellet hade katt och en är allergisk i familjen. (men det var inte i Grekland det här!)
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-09-20, 22:23
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Kort på vårat äckliga hotellrum!!

[quote]=Eva L.................. Jag har aldrig fått så äcklig tolett vid någon charterresa men jag har bara åkt med gamla välkända bolag och mest med Vingresor... [quote]

Jeg har heller aldri fått så ekkelt toalett ved charterreise. Tvert i mot. Men ved siste 'reis-på-egen-hånd; altså fly og forhåndsbooking av hotell for flere uker, så toalettet verre ut en dette. Kanskje dumt, men jeg løste det ved å skure ned dusj,toalett, vegger, toalettbøtte og vaske selv. Er ikke særlig fintfølende, men akkurat det der ble for mye. Og vaskedamen så gammel og sliten ut, ville nødig at hun skulle få 'pepper' for elendig arbeid.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-03-03, 13:53
Halloj Halloj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 159
Standard Sv: Air Tours o Pantheon

Citat:
Ursprungligen postat av LindaC1981 Visa inlägg
Jaså!!
Tack vet jag Apollo!! Dom kan man lita på. I alla fall vi!!

// Linda
Jag kan absolut inte hålla med dig. EXAKT samma sak hände oss när vi åkte med Apollo till Kefalonia. Vi hade dessutom betalat extra för att få en balkong med havsutsikt. Istället fick vi ett rum en halvtrappa ner med en ej avgränsad terass mot de andra lägenheterna OCH mot parkeringen där folk körde med sina moppar nätterna igenom. Kompensation från Apollo? Jo dom kunde tänka sig att betala tillbaka det vi betalat extra.

Så litar på Apollo gör jag aldrig mer!
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-04-07, 10:14
Susanne & Lasse Susanne & Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 72
Standard Sv: Air Tours o Pantheon

Hej Linda. Hur har det gått? Har ni fått någon ersättning gällande hotellbytet? Vi såg att Airtours har rabatt till just det hotellet Pantheon. Vågar man boka det tro? Några andra som bott där och är nöjda? S & L
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT