Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-28, 14:35
schonemann schonemann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 5
Standard Fiorella/Elias Studios

Ställde följande frågor i förrgår men har inte fått några svar. Ändrar därför till att frågorna gäller även grannhotellet Fiorella:


Har bokat min första resa till Skiathos med Apollo med avresa den 30/8 och ska bo i lägenhet på Elias Studios i slutet av Megali Ammos. Har inte kunna hitta någon nämnvärd info om stället och vore därför tacksam för svar från Er som har varit där på följande:

Hotellet ligger högt och "en mycket brant backe" leder dit upp.
-Hur lång är denna ungefär från stranden och är den jättejobbig?
-Varför kör inte transferbussen ända upp?
-Finns några tavernor/supermarkets i närheten/vid stranden?
-Hur lång tid tar det att gå till staden och vilken väg är bäst?
-Busshållplats i närheten?
-Allmänt intryck om hotellet?

Per S

Tacksam för napp från någon med i alla fall några svar..........
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-28, 15:32
Hestia Hestia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 157
Standard Sv: Fiorella/Elias Studios

Har inte själv bott på de hotell du nämner, bodde på Rea förra året som ligger i Megali Ammos, vid huvudgatan. Jag skall försöka svara på det jag kan, du får säkert svar av någon som bott på hotellen! Elias och Fiorella verkar ha samma ägare och enl Apollos hemsida är det 550 m till stranden vilket säkert stämmer. Det finns f ö 17 sidor här på forumet om Skiathos och där är både Elias och Fiorella nämnda flera ggr. Någon skrev att hotellen var jättetrevliga och bra på alla sätt, det enda negativa var backen, "mördarbacken" tror jag t o m någon beskrev den som! Någon annan rekommenderade att hyra vespa eller moped för att lättare klara av backen. Flera har skrivit att backen är jobbig, men den fantastiska utsikten när du väl är uppe är värt allt! Att inte transferbussarna kör ända fram till alla hotell är vanligt, de stannar ofta vid en huvudväg. För att slippa gå längs efter den mycket trafikerade huvudvägen gick vi alltid ned en liten tvärgata mot stranden och sedan följde vi en promenadväg ända mot stan. Det är många som promenerar den vägen på aftonen/kvällen så ni kommer nog att förstå hur ni skall gå! Tavernan på hotell Lenio (nämnd flera ggr här på Kalimera), ett annat av Apollos hotell som ligger alldeles vid stranden, rekommenderas. Vi åt lunch där flera ggr och intog kylda drycker såsom öl och ouzo. God och prisvärd mat och trevliga servitörer.
Vad gäller busshållplats så är det bara att gå ned till huvudvägen, minns inte exakt vilket nr som ligger närmast ert hotell.

Jag rekommenderar att ni läser allt som finns här på forumet om Skiathos, de redan nämnda 17 sidorna samt alla fina resebrev! Där du får tips på bra restauranger, barer, båtutflykter m m.

Önskar er en härlig resa, Skiathos är fantastiskt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-29, 00:04
schonemann schonemann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Fiorella/Elias Studios

Tack för svar och tips så långt - hoppas på flera inlägg.....

Per S
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT