Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-09, 14:00
KarinL KarinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 91
Standard Skiathos....

Hejsan!
Vilken underbar sommar vi har i Sverige. Känns nästan lite utomlands. Nu är det 44 dagar kvar till vi ska göra vår resa till Skiathos...Jag tycker det ska bli trevligt men jag som Kretafantast velar o undrar om jag valt rätt. Förstår av många att Skiathos är underbart. Ja ja det blir säkert helt kanon . Tips om matställen UTAN inkastare som är värda besök skulle jag tacksamt ta emot.
Ha det bra alla // Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-09, 18:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Skiathos....

Citat:
Ursprungligen postat av KarinL Visa inlägg
Tips om matställen UTAN inkastare som är värda besök skulle jag tacksamt ta emot.
Den i mitt tycke bästa grekiska restaurangen i Skiathos stad är Akrogialo, som ligger längst bort på Club strip, nära väderkvarnen (som också är en bra taverna). Bild finns i denna tråd. Inga inkastare, bara bra mat, och mestadels greker som går dit.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-10, 21:17
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Skiathos....

Då gör vi tvärtom..jag e Skiathosfantast men åker till Kreta den 9 oktober!!! var på Skiathos i maj och har vart två gånger om året på Skiathos i säkert 10 år nu...Jag har vart på Kreta förrut och tycker mycket om det xxå...Jag lovar Ni blir INTE besvikna på Skiathos min favoritö:::
Citat:
Ursprungligen postat av KarinL Visa inlägg
Hejsan!
Vilken underbar sommar vi har i Sverige. Känns nästan lite utomlands. Nu är det 44 dagar kvar till vi ska göra vår resa till Skiathos...Jag tycker det ska bli trevligt men jag som Kretafantast velar o undrar om jag valt rätt. Förstår av många att Skiathos är underbart. Ja ja det blir säkert helt kanon . Tips om matställen UTAN inkastare som är värda besök skulle jag tacksamt ta emot.
Ha det bra alla // Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-11, 01:12
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Skiathos....

Jag gillar den spanska tapasrestaurangen v busstation inne i stan. Massa trappor upp men väl värt ett besök.
Finns det egentligen så många innkastare på Skiathos?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-11, 17:49
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Skiathos....

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Finns det egentligen så många innkastare på Skiathos?
Inkastarna finns nere i hamnen...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-11, 17:58
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Skiathos....

Citat:
Ursprungligen postat av KarinL Visa inlägg
Hejsan!
Tips om matställen UTAN inkastare som är värda besök skulle jag tacksamt ta emot.
Ha det bra alla // Karin
Inne i meg ammos finns ju några tavernor såsom Thessaloniki, Lenio och Twilight... Mysigt att äta kvällsmat med utsikt över då en ganska öde strand. Grilltavernan som ligger i meg ammos längs huvudvägen (snett mittemot macken).
Poseidon som ligger utanför Meg ammos mot Achladies (inte alls så långt bort dock) är fint med bra mat.

Jag är övertygad över att du kommer att falla pladask för Skiathos precis som jag själv...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-11, 19:59
isse isse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Skiathos....

Halloj!

Mesogia i Skiathos stad
Taverna Perigiali i Achladies
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-11, 23:30
KarinL KarinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 91
Standard Sv: Skiathos....

Tack för tipsen om matställe. Ska bli kul att pröva. Jag har väldigt svårt för inkastare...tycker att en bra resaturang behöver ingen som drar i en utan de har gäster ändå. Vi kommer säkert gilla Skiathos jättemycket. Har bara hört gott om ön.
// Karin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-13, 07:43
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Skiathos....

Vi var på ett mysigt italienskt ställe uppe i gränderna nära bargatan häromdagen - Maria's pizza tror jag att det hette. Ett lite annorlunda ställe med några få bord under ett träd. Mycket poppis, det var många som väntade på bord! De hade ett fantastiskt vitlöksbröd fyllt med fetaost och mozarella.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-13, 14:42
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Skiathos....

Håller med dej till 100% Mesogia e den absoluta favoriten,en så´n underbar mat och sååååå trevliga ägare!!! I maj blev det mat där tre gånger på en vecka...
Citat:
Ursprungligen postat av isse Visa inlägg
Halloj!

Mesogia i Skiathos stad
Taverna Perigiali i Achladies
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-07-24, 18:09
construedo construedo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 4
Standard Sv: Skiathos....

Just hemkommen från en vecka på Skiathos. Vi provade några restauranger vi fått tips om på webben. På en vecka hinner man inte med så många ställen så vi har säkert missat en del pärlor. Men här är våra erfarenheter.
Veckans höjdpunket enligt hela familjen var Lyhnari. Ligger lite avsides nära stora vägen på första parallellgatan till huvudgatan. Drivs av en norska och hennes grekiske man. Man kan prata svenska där (vilket jag inte tycker är ett plus om man vill uppleva landets matkultur). Men maken till Mousaka var vi inte i närheten av under hela veckan!!!!! Förrätter och desert ingick gratis utan att man behövde be om det! +++++(+)

Vill man sitta vid vattnet var taverna Akroigali en fullträff. Gå förbi nattklubbarna mot kvarnen och flygplatsens landningsbana. Utmärkt mat, inte så turistiskt och bra sevice. ++++.

Vi provade också en av restaurangerna som låg längs vattnet strax inna nattklubbssträckan. Bra mat, mysigt läge, men inte lika bra som Akrogiali. Men enlgt min mening klart bättre än många andra alternativ vid hamnen.

Inne i gränderna provade vi två tips. Mesouga var klart bäst ur matsynpunkt. ++++. Prisvärt och utmärkt mat.
Ur mysighetsfaktor var dock Alexandros bättre. ++++

För en drink före maten kan rekommenderas restaurang Plakes nära udden som ligger längst ut i gamla stan. Se till att vara där före soldendång. Vi åt aldrig där men läget är säkert perfekt även för en middag. Priserna dock lite högre.

En middag längs hududgatan, vid gamla hamnen eller nya hamnen var aldrig ens uppe till övervägan.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-07-25, 20:34
Skiathos Skiathos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 1
Standard Sv: Skiathos....

Min absoluta favorit är Amfiliki med oslagbar utsikt och underbar mat!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-07-25, 21:46
KarinL KarinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 91
Standard Sv: Skiathos....

Hej!
Tackar för tips om matställena. Ska prova dem. Tyvärr, som du skriver hinner man ju inte så många ställen på en vecka. Längtar efter god vällagad mousaka.
// Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT