Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2017-01-04, 09:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Ikaria och Fourni

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Kan det mon være Pashalia, der ligger på "havnegade"? Der spiser man i hvert fald godt og billigt :-)
Det är min favorit i Armenistis.

Bild finns här.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2017-01-07, 16:09
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Ikaria och Fourni

Tavernan som finns på gatan som leder mot Nas måste vara Carte Postale. Där har vi bara ätit en enda gång faktiskt trots att vi varit i Armenistis så många gånger. Paskalja däremot, de har övärldens godaste lamb chops .

Att ta sig från Agios Kirikos till Armenistis med buss är nära nog omöjligt. Det finns en buss (som man i princip aldrig ser) men hys ingen förhoppning om att avgångstiden ska passa överens med när färjan anländer. Taxi är det som gäller och beräkna att det kostar minst 60 euro enkel resa. Be boendet förbeställa, annars kan det vara hopplöst att få tag på någon är ledig och som vill köra hela vägen. Det är nästan 6 mil och mellan AK och Evdilos är det väldigt slingrig väg (men ack, så vackert!) och den som har anlag för åksjuka bör sitta fram i bilen.

Alternativ två är att ha hyrbil så klart redan från ankomsten till flygplatsen. Är det i lågsäsong går det att få bra priser. Vi har dock aldrig hyrt bil på Ikaria (kan låna vår hyresvärdinnas bil när vi vill köra någonstans) så några priser kan jag inte uppge.

Det finns sedan ett par år tillbaka en ny, ganska stor supermarket i Armenistis som ligger längst bort på Harbour Street. Mycket gott bröd, men det anländer inte förrän efter nio (vi är ju trots allt på Ikaria!). Någon ATM finns fortfarande inte utan den närmaste har funnits vid Carrefour, mellan Gialiskari och Kampos, på vägen mot Evdilos. Nu har ju Carrefour konkat i Grekland så om denna ATM (Pireus Bank...) är kvar eller flyttats till Armenistis vet jag inte.

Men Ikaria är underbart !

Celbe

Celbe

Senast redigerad av Celbe den 2017-01-07 klockan 16:17.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2017-01-08, 19:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Ikaria och Fourni

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Att ta sig från Agios Kirikos till Armenistis med buss är nära nog omöjligt. Det finns en buss (som man i princip aldrig ser)
Jag har sett den, två gånger till och med.



Citat:
Men Ikaria är underbart !
Håller med!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2017-01-10, 10:46
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Ikaria och Fourni

[QUOTE=Kalimera;394545]Jag har sett den, två gånger till och med. [QUOTE]
Jag har åkt med den! Det var typ skolbuss, men funkade bra att hoppa av utanför Valeta Studios.
Bästa alternativet är väl annars att, som nämnts, hyra en bil. Finns (fanns åtminstone) möjlighet att hämta den i AK och lämna i Armenistis. Lär i alla fall kosta klart mindre än 60 euro.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2017-01-10, 11:51
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Ikaria och Fourni

[QUOTE=Charleston;394581][QUOTE=Kalimera;394545]Jag har sett den, två gånger till och med.
Citat:

Bästa alternativet är väl annars att, som nämnts, hyra en bil. Finns (fanns åtminstone) möjlighet att hämta den i AK och lämna i Armenistis. Lär i alla fall kosta klart mindre än 60 euro.
Noen år siden nå, men vi leide bil i Ag.Kirikos, og leverte den i Armenistis noen dager seinere👍
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT