Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Patmos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-14, 10:01
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Lösa hundar

Följande inträffade för några år sedan på Samos. Vi hade hyrt moppe o var på väg från Pythagorion till Samos stad. I en svag uppförsbacke jämte skogen springer det ut 3 st jakthundar o börjar skälla o jaga efter oss. Min fru som älskar katter, men tyvärr har hundskräck, satt bakom mig o skrek o var livrädd. Vår moppe var på 125cc så jag lyckades få upp farten och hundarna gav upp jakten efter ett par hundra meter. Efter detta har vi alltid hyrt bil när vi varit på Samos. I september skall vi vara en vecka på Patmos o en vecka på Samos. Jag har ju läst att Patmos, som ju är en ganska lite ö, skall vara väldigt moppevänlig. Min fråga är då. Hur är det med lösa hundar på Patmos. Förekommer det jakt även på Patmos. Någon som vet? Jag längtar efter att åter få köra moppe och vore tacksam för svar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-14, 10:40
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Lösa hundar

Vi har bevistat Patmos vid sex tillfällen och aldrig märkt av lösspringande hundar utanför Scala. De som finnes i Scala äro tämligen prydliga djur och giva ingen harm.

Res och hyr Mc i fast förvissning att ni får färdas ostörda.
En expert på hundfenomenet rekommenderade emellertid att vid hundrädsla medföra en burk peppar i grovmalen konsistens att för vinden sprida därest elaka hundar slår följe med fordonet. Lär ska vara hypereffektivt allt enligt sagesmannen.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-14, 18:40
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: Lösa hundar

Efter en heldag på Vrångö i Gbg:s Södra skärgård läser jag nu Ditt svar som jag tackar så mycket för. Det blir hyra av moppe o en burk peppar till min fru
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT