Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-10, 14:08
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Hej, är ny användare här på forumet men vill nu på detta sätt varna andra för Nazars "Lucky 3 star med All-Inclusive", man hamnar på ett hotell som heter Maravel Sky utanför Rethymnon, har rest i Grekland i 16 år(nästan varje år) och aldrig blivit så besviken någon gång(faktiskt aldrig förut på en resa till Grekland). Har länge varit skeptisk till detta med All-inclusive men denna gång skulle jag åka ensam med mina tonåriga barn och tänkte prova då det lät bra att hålla koll på kostnader(lämna börsen hemma) och låta ungdomarna få välja maten själva från buffe, vilken praktmiss!
Det största problemet var den Buffe som man ville kalla All-inclusive buffe, Rosa kyckling, rosa kottfärsbiffar, senigt kött, lite mat, dålig mat, gammal mat o.s.v ,dessutom fick man stå och be om dryck till maten t.om vatten! Min 14 årige son vägrade redan efter första middagen att äta ur buffen vilket fick till följd att vi fick äta ute på restauranger för våra fickpengar som vi tänkte göra utflykter för, mycket trist... men då man åt "ute" så kände man ju verkligen hur god den grekiska maten kan vara!
Vid dryckönskan och snacks i poolbar möttes man av sur personal och hämtade man ett par ggr så fick man bara suckar ,gliringar och sura miner tillbaks, ingen servickänsla m.a.o, poolen var oerhört smutsig(man såg ej botten på 1,5 m) och där sprang dessutom en lös hund och drack ur gästernas all-inclusivemuggar, trevligt värre!
Alla Svenskar(c:a 30 st) på denna resa var väldigt besvikna från första dag men Nazars personal gjorde inget åt det trots flertalet påstötningar, dom dök heller aldrig upp på avresedagen utan då möttes vi på Flygplatsen av Fritidsresors(!!!) guider som bara sa att "åk med Fritidsresor nästa gång", ingen större tröst i det läget.. Klagan framfördes även till receptionen på hotellet och då fick t.o.m vissa gäster tåla att bli kallade vid allt möjligt, bl.a ett ord(malla**a) som ska betyda något väldigt nedsättande tydligen på Grekiska..
Har aldrig varit med om något liknande och googlar man på nätet så hittar man flera som varit ner under sommaren och fått samma upplevelse men tydligen så gör Nazar inget åt det utan fortsätter att skicka lyckligt ovetande Svenskar på "Lyxsemester till alla!" som ju är deras slogan.. vill med detta inlägg varna er Kalimerianer från att gå på samma nit och är det någon som åkt dit redan så skulle det var intressant att höra om ni upplevde det på samma vis som mej och mina barn?
Mvh
Mr. Michalis

Senast redigerad av Mr. Michalis den 2009-08-10 klockan 14:14.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-10, 14:23
Oliven Oliven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 27
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Åkte med Nazar till Turkiet för ett par år sen, med min dotter.
Så här med facit i hand - borde ha åkt med något annat bolag.
Kändes som om en kurs i service hade varit helt ok för personalen både på flyg o
plats... Men maten var iof sig ätlig, även om vi fick samma hela veckan
Mvh Oliven
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-10, 14:29
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Skicka en skriftlig reklamation till Nazar här hemma så snart som möjligt!

/kimmen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-10, 14:32
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Tråkigt! Vi testade för första gången AI till Grekland i maj. Jag var väldigt skeptisk innan men fick en mycket glad överraskning till skillnad från dig. Vi åkte med Fritidsresor Men du nämner att man fick be om dryck till maten... det antar jag att man får på alla AI anläggningar. Jag har aldrig hört från någon som rest AI att det bara är att hämta dryck. Det är väl ett sätt att ha någorlunda koll på hur mycket folk dricker.

Då ska man aldrig resa med Nazar alltså

Malin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-08-10, 14:38
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Ja, tydligen så har Nazar oerhört mycket missnöjda kunder men jag måste erkänna att jag innan resan fått tips av flera släktingar och vänner som åkt med Nazar och andra sidan varit väldigt nöjda... så det gör det hela ännu tråkigare när man blir behandlad på det här viset.. funderar på att ta en sistaminuten resa nu här i höst men då blir det Apollo eller Fritidsresor, har åkt med dom tidigare på ibland helt ospecade resor för riktigt låga summor(995:- ett par ggr) och visserligen hamnat på små o enkla hotell men det har alltid varit helt, rent och välskött och dessutom har man ju alltid blivit fantastiskt bra bemött av hotellpersonal m.fl, Grekerna är ju som alla här vet ett väldigt gästvänligt folk..
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-10, 14:43
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Skicka en skriftlig reklamation till Nazar här hemma så snart som möjligt!

/kimmen
Gjorde detta direkt jag kom hem och fick ett "skambud" som förslag till ersättning, fortsättning följer dock...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-10, 14:47
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Tråkigt! Vi testade för första gången AI till Grekland i maj. Jag var väldigt skeptisk innan men fick en mycket glad överraskning till skillnad från dig. Vi åkte med Fritidsresor Men du nämner att man fick be om dryck till maten... det antar jag att man får på alla AI anläggningar. Jag har aldrig hört från någon som rest AI att det bara är att hämta dryck. Det är väl ett sätt att ha någorlunda koll på hur mycket folk dricker.

Då ska man aldrig resa med Nazar alltså

Malin
Lät ju betydligt trevligare med din AI resa, Fritidsresor verkar vara betydligt bättre att ha o göra med... Nazars beteende kommer dock att slå tillbaka på dom själva då dålig reklam brukar vara förödande...
Kan hålla med att det kan vara bra att hålla reda på folks alkoholdrycksintag på en sån här resa men vatten, läsk till barnen o.s.v borde vara fritt at ta, så har man på dom flesta AI ställen i Turkiet tydligen..
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-08-10, 15:01
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Vill dock tillägga till ovan skrivet att jag inte har en aning hur folk blivit behandlade/hur det är på Nazars andra namngivna anläggningar på Kreta(kan säkert vara bra) utan detta inlägg gäller deras "Lucky 3 star All-inclusive" och framför allt Hotell Maravel Sky..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-08-22, 22:15
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

ojdå.. på detta åker jag på torsdag... Känns ju sådär lockande just nu efter att ha läst om er erfarenhet. Jag hade ai hotell på Rhodos förra året och sa redan då att jag aldrig mer skulle ha AI i grekland men detta såg väldigt bra ut och till ett bra pris så det bokades... Vet du om det fanns någon möjlighet till uppgradering? Alla de som bodde på detta hotell, hade alla åkt med Lucky 3?? Fanns det något vettigt runt omkring hotellet??

Hälsn
Maria
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-08-22, 23:52
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Michalis Visa inlägg
Alla Svenskar(c:a 30 st) på denna resa var väldigt besvikna från första dag men Nazars personal gjorde inget åt det trots flertalet påstötningar, dom dök heller aldrig upp på avresedagen utan då möttes vi på Flygplatsen av Fritidsresors(!!!) guider som bara sa att "åk med Fritidsresor nästa gång"
Mvh
Mr. Michalis
Tråkigt att det ska vara på detta sätt.
Rätta mej gärna om jag har fel men visst fasen är Nazar ett företag i samma grupp som Fritidsresor, alltså ägda av Tui? Man kan ju fråga sej om de som sitter lite högre upp i hierarkin tycker om att de olika företagsdelarna pratar skit om varandra.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-08-23, 09:11
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

visst har du rätt, de tillhör Tui både Nazar och Fritidsresor vilket jag tyckte kändes bra när jag bokade för då borde det inte kunna bli allt för illa var min tanke. Vi får väl se på torsdag hur det blir för vår del och om vi hamnar på samma ställe..

Senast redigerad av met den 2009-08-23 klockan 09:55.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-08-23, 09:14
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Så tråkigt att din resa inte blev som du hade tänkt dig. Jag har rest med Nazar två gånger till Turkiet, och varit mycket nöjd med dem. De har ställt upp och fixat med saker som hotellet struntade i. Jag har i båda fallen blivit mycket trevligt bemött och tycker det är tråkigt om det inte är på samma sätt nu.

//Ingela
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-08-23, 12:10
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Jag brukar resonera att "man får vad man betalar för"
Då blir man sällan besviken.

Jag har för mig att dom där Nazarresorna inte kostar så mycket.

...Och det brukar som bekant vara så att ingen ger bort nåt gratis.

Men visst är det fruktansvärt tråkigt när man upplever semestern näst intill förstörd.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-08-23, 12:50
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Jag brukar resonera att "man får vad man betalar för"
Då blir man sällan besviken.

Jag har för mig att dom där Nazarresorna inte kostar så mycket.

...Och det brukar som bekant vara så att ingen ger bort nåt gratis.

Men visst är det fruktansvärt tråkigt när man upplever semestern näst intill förstörd.
Kan säga att maten och personalens uppträdande inte håller 3 stjärnigt(mer -1 star) iaf... betalade 5.000:-/pers(totalt 15.000:- för oss + anslutningsflyg o hotellnatt, ca 20.000:- allt som allt), vet inte om det är mycket eller lite pengar, har alltid åkt helt ospecat tidigare och ibland väldigt billigt(995:-) men aldrig blivit besviken tidigare på en resa till Grekland. Har inte att göra med det tycker inte man ska bli behandlad så här på sin resa oavsett vad man än betalat, tror inte någon skulle tycka det va kul att äta rå och oätlig mat samt bli otrevligt behandlad av hotellpersonal och guider på sin semester ...då är man hellre hemma... en av dom andra som va på hotellet sa att han gav hundarna bättre mat hemma, t.ex... varför skicka ner folk till Grekland på semester om alla åker hem grymt missnöjda?? Kan ju inte gynna Nazar heller i längden även om dom kortsiktigt gör lite pengar på det....

Senast redigerad av Mr. Michalis den 2009-08-23 klockan 13:19.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-08-23, 13:00
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Getty Visa inlägg
Så tråkigt att din resa inte blev som du hade tänkt dig. Jag har rest med Nazar två gånger till Turkiet, och varit mycket nöjd med dem. De har ställt upp och fixat med saker som hotellet struntade i. Jag har i båda fallen blivit mycket trevligt bemött och tycker det är tråkigt om det inte är på samma sätt nu.

//Ingela
...har också hört av många släktingar och vänner som åkt med Nazar till turkiet och varit grymt nöjda att det skulle vara bra, det var en av anledningarna till att vi valde Nazar och All-Inclusive denna gången, då jag i ärlighetens namn varit väldigt skeptisk tidigare till detta koncept.
Vem på Nazar som kommit på den briljanta ide´n att skicka folk på semester till Maravel Sky kan man ju undra och varför dom på det hotellet över huvudtaget startat All-Inclusive där, när dom inte hade resurser till det, litet kök, lite personal, väldigt enkelt hotell(enligt Dansk Guide på plats, e.g endast 2 stjärnigt!)
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-08-23, 13:52
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Vi åker med Nazar till Chrispy World den 17/9, detta du skriver låter inte bra, jag kan ju bara hoppas det blir bättre dit vi ska. Jag lovar att rapportera när vi kommit hem.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-08-23, 14:03
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av frubrink Visa inlägg
Vi åker med Nazar till Chrispy World den 17/9, detta du skriver låter inte bra, jag kan ju bara hoppas det blir bättre dit vi ska. Jag lovar att rapportera när vi kommit hem.
Tror att Crispy World är ett av dom namngivna Hotellen hos Nazar och det lilla jag hörde från andra resenärer så va buffen av en helt annan klass på dessa hotell, t.om en riktig Salladsbuffe! Tror du kan vara lugn...
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-08-23, 14:18
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
visst har du rätt, de tillhör Tui både Nazar och Fritidsresor vilket jag tyckte kändes bra när jag bokade för då borde det inte kunna bli allt för illa var min tanke. Vi får väl se på torsdag hur det blir för vår del och om vi hamnar på samma ställe..
Du har fått ett PM.
Mvh
Mr. Michalis
Svara med citat
  #19  
Gammal 2009-08-24, 11:19
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Jag ringde och pratade med Nazar nyss för att kolla vad det skulle kosta och uppgradera resan redan innan man åkte och det var då mellan skillnaden mellan lucky 3 star priset och det hotellet man ville boka. Vill man boka om på plats så ska det vara möjligt fast det verkade ju ijte riktigt vara så när ni var där. Försäljaren sa att man efter massiv kritik har plockat bort Maravel Sky hotellet då det inte fungerat som man hoppats på. Nu kan jag bara hålla tummara att de hittat något annat hotell som fungerar något bättre och som har åtminstonne tillagad mat, någon större lyx förväntar jag mig inte med ospecad AI resa men tillagad mat kanske man kan få önska sig Jag rapporterar när vi kommer hem igen för OM de tagit till sig kritiken och placerar folk på ett hyfsat hotell så är det ett bra erbjudande med lucky 3 star Kreta. Håller tummarna för bra frukost och lunch, kvällsmat vill man ju kanske ändå äta ute emellanåt frö att komma ifrån hotellet.
Hälsn
Maria
Svara med citat
  #20  
Gammal 2009-08-24, 16:41
Mr. Michalis Mr. Michalis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Hej Met!
Bra om dom äntligen tagit till sej av kritiken, det var på tiden... och hoppas verkligen du får en underbar semester!

Kolla denna annonsen nedan(en bit ner på sidan jag länkar till), inte konstigt att folk blir besvikna efter sådan reklam..... falsk marknadsföring?
http://www.reseguiden.se/charter/chania/260114
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT