Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Fysimeras naturhörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-12-28, 17:27
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Kreta / Rethymno
Inlägg: 691
Standard Inbjudan till NYÅRS vandring

Hej våra vänner
Anna och jag brukar ordna Nyårsvandringar med våra vänner på olika ställen på vårt Kreta.
I år blir det runt Paleochora som vi tänkt göra en vandringsdag.
Måndag 30 dec 2013

Alla är välkomna att bara komma med. Vi ser till att vi ej går för mycket vilse men framför allt njuter vi av Kretas natur tillsammans. Detta är för oss ej en jobbvandring utan en vänvandring som vi vill göra samman med så många som möjligt av våra vänner inom Kalimera och andra.
Vi möts på Vattenkantens cafe (Harris) 09:30 måndag 30 dec oberoende av väder kommer vi att göra denna vandringsdag.

Dagen är sådan att ALLA som kan gå kan komma med, därför att vi har tre olika men sammankopplade vandringar denna dag. Men alla går i samma område så vi kommer att vara samman flera gånger under dagen. Allt från en timme till 4 timmars vandring plus långa kaffe stopp med tillbehör.

Vi kommer att vandra i området från Spaniakos ,Turkiska fortet, Aziogires, Anidri, stranden och till Paleochora.
Man kan plocka vilken bit av denna vandring som passar ens egen förmåga och framför allt vilja,.

Karta lägger jag ut senare i kväll.

Det vore bra men ej nödvändigt om vi fick mail,sms så vi vet hur många vi blir men detta ej nödvändigt eftersom vi ej står för transporter eller annat. olle@fysimera.com tel.6947257430

En taxi till startpunkten kostar 15-20€ samma tillbaka om vi ej går tillbaka. Vi kommer att ha vår 4X4 med oss så alla kommer att komma hem..
Olle
här kommer kartor
del 1


Del 2

Del 3


Hela området.

Kartor från TopaNavigator
Olle

Senast redigerad av Fysimera den 2013-12-28 klockan 18:11.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-12-29, 07:44
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Inbjudan till NYÅRS vandring

Oj! Vore jag i närheten skulle jag komma! Hoppas ni blir ett stort och trevligt sällskap!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-12-29, 08:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Inbjudan till NYÅRS vandring

Låter trevligt. Hoppas också ni får många med er som får ta del av ert kunnande om naturen. Jag skulle gärna gå med er även om knäna kanske inte håller för en hel dag men jag är hemma i ett snöfritt Umeå med plusgrader och gröna gräsmattor. Så här långa perioder med plusgrader här uppe har jag aldrig varit med om tidigare. Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-12-29, 11:10
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Inbjudan till NYÅRS vandring

Vilket fint initiativ, Anna & Olle!
Hade gärna gått med på en promenad i Kretas vackra natur och med er som guider för att se närmre på de många fina växter ni hittar.
Vädret för i morgon ser lovande ut för en vandring, hoppas ni får en trevlig dag!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-12-29, 13:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Inbjudan till NYÅRS vandring

Det låter alldeles underbart, och jag skulle så gärna vilja följa med, men det går tyvärr inte.

Kartan, är det en app, eller är det en papperskarta?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-12-29, 13:16
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Kreta / Rethymno
Inlägg: 691
Standard Sv: Inbjudan till NYÅRS vandring

Det är ej APP eller papperskarta det är ett GPS/Kartprogram som jag köpt (4 000 sek) från Toponavigator se länk.

http://toponavigator.com/en/home.html

Det är dom som ligger bakom Anavasi kartorna som jag tycker är dom bästa för Kreta.

Nu packat och klart för resan till Paleochora ca: 2,5 timmars körning.

Olle
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-12-30, 14:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Inbjudan till NYÅRS vandring

Citat:
Ursprungligen postat av Fysimera Visa inlägg
Det är ej APP eller papperskarta det är ett GPS/Kartprogram som jag köpt (4 000 sek) från Toponavigator se länk. Det är dom som ligger bakom Anavasi kartorna som jag tycker är dom bästa för Kreta.
Tack för tips. Ser mycket bra ut.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT