Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-18, 20:21
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 114
Standard Pilion

Jag ser att Apollo har börjat med resor till Pilion, flyg till Skiathos, någon som har bokat? Är lite nyfiken..erfarenheter emottages tacksamt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-30, 09:29
Skeppis Skeppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Pilion

Har bokat resa i september till Pilion med Apollo, Någon som har koll på hur transfern är via båt till Volos och sedan buss?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-30, 12:42
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Pilion

Jeg har ikke erfaring med charter til Pilion, men har feriert på Pilion, og det er en halvøy som jeg gjerne drar tilbake til. Flott, grønn natur, nydelige fjellandsbyer, fine (og noen mindre fine) strender. Volos er også en hyggelig og erkegresk by å besøke.

Nå klarer jeg ikke ved første øyekast å se hvor på Pilion Apollo har hotellene sine. Østkysten er bratt og dramatisk, vestkysten er flatere og har landsbyer og strender tett i tett, og generelt blir byene og strendene bedre og mindre turistifiserte det lenger sør man drar.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-02, 21:39
Skeppis Skeppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Pilion

Hittat ganska mycket om Pilion på nätet men inte inget om folk som rest med apollon dit? Vi kan ju inte vara ensamma på restmålet eller? Jag lovar att försöka beskriva och förmedla resan som jag tror är en hitt. Men det får vi se när det är dags.
//Skeppis
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-03, 11:31
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Pilion

Läste Apollos sidor men fick inte reda på till vilken by har Apollo hotell där.
Från Skiathos går det en båt dagligen, on jag minns rätt, till Pelion men byns namn har jag glömt. Hann aldrig dit på vår Skiathos-veckan.
Pelion intresserar mig nog.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-03, 16:53
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Pilion

Afissos, Kala Nera, Horto og Koropi stå det på Apollo sin side.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-08-19, 11:53
Gitte Aas avatar
Gitte Aa Gitte Aa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Odense Danmark
Inlägg: 24
Standard Sv: Pilion

Transfer til Pilion er med båd fra Skiathos til Volos og så med bus til ud på Pilion. Jeres transfer bus kommer muligvis fra et græsk selskab der hedder "Four Ways" og det er også jeres kontakt personer på Pilion da Apollo ikke har rejseledere der. På vej hjem skal i tilbage til Skiathos en dag før i skal flyve og overnatter på Skiathos.(fortalte danske apollo gæster mig) Volos er ca 17 km. fra Kala Nera. Derefter kommer Koropi så Afissos og Horto. alle steder ligger ud til Pagasitigos bugten og har nydelige badestrande. Vil man det fantastiske agæiske hav skal man over på den anden side af halvøen. Kala Nera og Afissos er 2 små overvejende græske turist byer. Mange hilsner fra Gitte
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-08-19, 14:43
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Pilion

Jeg ser at Pilion er din favorit. Hvilken sted foretrekker du ?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-08-20, 21:12
Gitte Aas avatar
Gitte Aa Gitte Aa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Odense Danmark
Inlägg: 24
Standard Sv: Pilion

@coanma: Jeg bor hvert år i Kala Nera eller mere rigtigt mellem Kato Gatzea og Kala Nera:-) Jeg er ikke så kendt med Affisos men det er en hyggelig by og med en god badestrand. Koropi strand har jeg ikke været på og Horto har jeg bare sejlet til:-) Men jeg elsker Pilion fordi det er så alsidigt et sted- skønne strande på øst siden af halvøen og hyggeligt bjerg byer hvor tiden synes at stå stille:-) Der er meget vand på Pilion, mange naturlige kilder så den er meget grøn. Den sydlige del af halvøen er mere som de fleste kender det fra øerne. Volos er en ny by, den gamle by blev ødelagt af en serie jordskælv i 50`erne, men jeg kan vældig godt lide den. Den har et hyggeligt centrum og en fantastisk havnepromenade. Volos er kendt for sin merse, altså mange små retter og for sin Tsiporo:-)
Så ja jeg må sige at kan vældig godt lide Kala Nera- jeg har boet der hver sommer de sidste 9 år i 6- 8 uger:-)
Mange hilsner fra Gitte
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-08-21, 10:42
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Pilion

Citat:
Ursprungligen postat av Gitte Aa Visa inlägg
@coanma: Jeg bor hvert år i Kala Nera eller mere rigtigt mellem Kato Gatzea og Kala Nera:-) Jeg er ikke så kendt med Affisos men det er en hyggelig by og med en god badestrand. Koropi strand har jeg ikke været på og Horto har jeg bare sejlet til:-) Men jeg elsker Pilion fordi det er så alsidigt et sted- skønne strande på øst siden af halvøen og hyggeligt bjerg byer hvor tiden synes at stå stille:-) Der er meget vand på Pilion, mange naturlige kilder så den er meget grøn. Den sydlige del af halvøen er mere som de fleste kender det fra øerne. Volos er en ny by, den gamle by blev ødelagt af en serie jordskælv i 50`erne, men jeg kan vældig godt lide den. Den har et hyggeligt centrum og en fantastisk havnepromenade. Volos er kendt for sin merse, altså mange små retter og for sin Tsiporo:-)
Så ja jeg må sige at kan vældig godt lide Kala Nera- jeg har boet der hver sommer de sidste 9 år i 6- 8 uger:-)
Mange hilsner fra Gitte
Hej Gitte
Det lyder godt. Da er du jo ganske kendt. Apollo startet rejser til Pilion i år, men det blev ikke til at vi valgte det. Vi vil absolut vurdere Pilion til næste år. Det virker som et fint rejsemål, særlig efter din beskrivelse. Vi havde ellers set på Kala Nera , hotel La Luna, Kender du dette hotellet forresten? Hvilket selskab har rejser nu fra DK?.
coanma
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-08-21, 15:05
Gitte Aas avatar
Gitte Aa Gitte Aa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Odense Danmark
Inlägg: 24
Standard Sv: Pilion

Hej coanma
La Luna ligger midt i Kala Nera næsten lige over for stranden:-) det ser ud til at være et dejligt lille (10 rum )studio hotel, men jeg kender det ikke personligt. Apollo har stadig rejser til Pilion i år. Ellers er der et lille Århus baseret rejse selskab i Danmark med afrejse fra København til Thessaloniki og derefter bus til Pilion ( der er jeg rejseleder om sommeren:-) Vores gæster bor på Camping Sikia mellem Kato Gatzea og Kala Nera en camping plads hvor der også findes studio og hotelværelser og ned til en dejlig lille strand.
Mange hilsner fra Gitte
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-09-26, 21:45
Skeppis Skeppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Pilion

Hej tillbaka från en vecka i pelion som vi bokade via Apollo

Vi bodde på Leda hotell och underbar utsikt över bukten. Vi såg både Örn och Delfiner från vår terrass på hotellet. Den som vill uppleva tystnad och lugn boka innan det är för sent.



Om någon är intresserad försöker jag publicera lite bilder om intresse finns.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-09-26, 21:54
KRs avatar
KR KR är uppkopplad nu
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 766
Standard Sv: Pilion

Det vore självklart jättekul att se lite bilder.
//
KR
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-10-05, 19:08
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Pilion

Citat:
Ursprungligen postat av Skeppis Visa inlägg
Hej tillbaka från en vecka i pelion som vi bokade via Apollo

Vi bodde på Leda hotell och underbar utsikt över bukten. Vi såg både Örn och Delfiner från vår terrass på hotellet. Den som vill uppleva tystnad och lugn boka innan det är för sent.



Om någon är intresserad försöker jag publicera lite bilder om intresse finns.

Hei
Så først ditt innlegg nå. Det hadde vært flott om du kunne publisere bilder.
Bodde du på andre etasje på Leda? Var det nok med en uke, eller kunne det vært bra for to uker? Det er jo et annet område La Luna ligger som vi har sett på, så det er ikke lett å vite hva som er best. Jeg ser Apollo slutter reisene allerede med en uke 8.9 i 2012

Senast redigerad av coanma den 2011-10-05 klockan 19:23.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-10-05, 19:26
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Pilion

Citat:
Ursprungligen postat av Gitte Aa Visa inlägg
Hej coanma
La Luna ligger midt i Kala Nera næsten lige over for stranden:-) det ser ud til at være et dejligt lille (10 rum )studio hotel, men jeg kender det ikke personligt. Apollo har stadig rejser til Pilion i år. Ellers er der et lille Århus baseret rejse selskab i Danmark med afrejse fra København til Thessaloniki og derefter bus til Pilion ( der er jeg rejseleder om sommeren:-) Vores gæster bor på Camping Sikia mellem Kato Gatzea og Kala Nera en camping plads hvor der også findes studio og hotelværelser og ned til en dejlig lille strand.
Mange hilsner fra Gitte
Hei Gitte
Du som er kent der, vil du anbefale området rundt La Luna? Det er vel ikke nødvendigt at spørge dig om man kan få tiden til at gå i to uger...
coanma
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-10-07, 19:48
Gitte Aas avatar
Gitte Aa Gitte Aa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Odense Danmark
Inlägg: 24
Standard Sv: Pilion

Hej Coanma
Ja jeg vil jo nok mene at du kan få 2 uger til at gå på Pilion La Luna ligger i Kala Nera en lille men hyggelig by med strand og cafeer, dagligvarer butikker og mange tavernaer. Den er et godt udgangspunkt for ture i området, og der går bus til Volos og til flere steder på halvøen. leje af bil giver selvfølgelig flere muligheder. Hvis du bestemmer dig for at holde ferie der og jeg er på Camping Sikia skal jeg nok hjælpe med evt. oplysninger om billeje, bus tider og eller turforslag. Jeg kan jo selvfølgelig også hjælpe dig via kalimera:-)
mange hilsner fra Gitte
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT