Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-04-21, 21:16
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Snart är det dax!

Nedräknaren visar på 49 dagar nu, egentligen är det 49 dagar tills vi checkar in på hotell på Naxos.
Vi har ju missat de sista två somrarna då vi helt plötsligt blev husvagnsägare för 3 år sedan men nu är det dags för en lite ovanligare resa för vår del, vi har nämligen bokat allting för hela resan och mycket av det är redan betalt också.
Det började egentligen med att vi hade tänkt bo på Spiros på Naxos men helt plötsligt upptäckte jag att det var fullt där då vi kommer ner. Satt och surfade runt lite och började fundera på Iliovasilema där vi inte har bott men väl varit inne och tittat och då föll det på att de inte hade tillräckligt stora rum lediga, bokade alltså in oss på det.
Fortsatte sedan med att konstatera att det är lika bra att boka Delfini i Pireus för första natten, vi har ju inte så mycket val där, det ska bara vara nära hamnen och det är de verkligen.
Sedan kom jag på att det brukar finnas billiga biljetter med Blue Star om man bokar långt på förhand, så fanns det nu också så då bokade jag det.
Jag har länge velat till Ios och där ville vi bo vid hamnen, lätt rörigt och mycket att se på då båtar kommer och går, ville ha pool ändå då tjejerna (9 och 12 år) inte riktigt vill gå med på nånting annat. hittade ett hotell som verkade bra så då bokade jag det.
Hemresan går från Santorini så då var det kvar, nu kom jag på att jag har ju faktiskt en frinatt som jag måste ta ut så vi sökte och höll på innan vi hittade ett hotell där det fungerade att ta ut den och så var det bokat också.
Nu är det bara lite väntan kvar så packar vi in allt i bil och husvagn och drar iväg till Arlanda, blir väl en övernattning längs vägen ner och så parkerar vi bil med husvagn på långtidsparkeringen i två veckor.
Då vi kommer tillbaka till Arlanda har vi tre veckor kvar och dessa ska vi tillbringa i husvagnen, blir kanske Danmark eller Tyskland eller Finland eller nånting, det har vi inte tänkt planera så noggrant men det brukar lösa sig, det är bara att titta på väderleksprognosen vart man ska åka.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-04-21, 22:38
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Snart är det dax!

Låter helt underbart! Vissa resor resor kräver nogrann planering men att ha veckor där man åker efter väder o vind är verkligen spännande och utmanande. Vi brukar göra så och kommer att göra även i år på vår sommarsemester. Smögen, Österlen, Gotland, Danmark..Ja vädret bestämmer.
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-04-21, 23:30
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Snart är det dax!

Attan Janérik, vilken höjdarsemseter!!!!!

Först två veckor i Grekland och sedan frisläng i husvagn nånstans häruppomkring! Det är vad jag kallar resa det!!!!!!

Låter fantastiskt! Ha det skönt!

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-04-22, 08:16
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 653
Standard Sv: Snart är det dax!

Det låter som en riktigt bra resa!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-04-22, 11:36
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 720
Standard Sv: Snart är det dax!

Och ni har en snäll granne granne som klipper gräsmattan och vattnar blommorna minst en gång i veckan?

Birgitta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-04-22, 15:10
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Snart är det dax!

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Och ni har en snäll granne granne som klipper gräsmattan och vattnar blommorna minst en gång i veckan?

Birgitta.
Fördelen med att bo i atriumhus är att ingen annan behöver se på eländet, då man kommer hem får man ta fram grästrimmern och försöka hitta gräsmattan där under allt gräs.
Men en snäll granne har vi, tyvärr har de också husvagn så jag vet inte riktigt hur mycket de är hemma.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-04-22, 16:49
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Snart är det dax!

Vi köpte en gräsrobbot för några år sedan, så hemma sköter det sig själv.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-04-22, 18:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Snart är det dax!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag har länge velat till Ios och där ville vi bo vid hamnen, lätt rörigt och mycket att se på då båtar kommer och går, ville ha pool ändå då tjejerna (9 och 12 år) inte riktigt vill gå med på nånting annat. hittade ett hotell som verkade bra så då bokade jag det.
Kul att ni ska till Ios!

Det ska bli riktigt roligt att höra vad ni tycker om min ungdoms ö. Jag gillar Ios lika mycket idag som jag gjorde på 1980-talet, fast på ett annat sätt idag förstås.

Vilket hotell är det?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-04-23, 23:40
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Snart är det dax!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Kul att ni ska till Ios!

Det ska bli riktigt roligt att höra vad ni tycker om min ungdoms ö. Jag gillar Ios lika mycket idag som jag gjorde på 1980-talet, fast på ett annat sätt idag förstås.

Vilket hotell är det?
Ja, det ska bli intressant att besöka Ios, vi har bara bytt båt där nångång för typ 50 år sedan.
Hotellet heter Corali och är vid Yialos Beach, tydligen bara på andra sidan vägen från stranden. Ser fint ut på bilderna men jag är ändå lite skeptisk till att boka ett hotell jag aldrig sett i verkligheten. Innerst inne så tror jag ju att det blir så bra som det ser ut.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2018-04-24, 17:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Snart är det dax!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hotellet heter Corali och är vid Yialos Beach, tydligen bara på andra sidan vägen från stranden.
Det set jättefint ut och läget är bra. Därifrån borde du ha stenkoll på det viktigaste på semestern: att se färjor komma och gå.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT