Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-28, 09:23
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Åter i september

Ja nu är jag sent ute med att titta på resor. Fyller år 3 september, något som jag vill fira på Rhodos med goda vänner.

För sjunde året i rad tittar jag då på resa till James Hotell och en 14-dagars vistelse. 12000 pix!!!! Nä det var dyrt. Får nog fundera lite på det tänkte jag då.

Funderade och tänkte att vi kan ju ordna eget boende nära James. Om det så bara är en lägenhet, för vi får ändå hålla till på James område och bar, det har George o Yannis lovat!

Skickade i väg ett mail till vår kära vän, hotellets städerska, en brittiska som bott på orten i många år. Hade kanske hon någon känning som kunde hyra ut en lägenhet ett par veckor i september? Svaret blev blixtsnabbt detta: "Sure babes, you come live with us, no prob! And I pick you up at the airport! xxxxxxxx"

Underbara människa! Jag vet förvisso att de brukar ha "inneboende" hos sig under säsongen, men inte trodde jag att de skulle öppna sitt hem för oss, vi har ju inte känt varandra så länge. Till saken hör att de bor typ 300 m från hotellet!

Så nu är vi inte bundna vid avresedatum eller hemresedatum, vi tar helt enkelt det flyg som passar och åker hem när det passar. Vi får ha flytande semester bokad hos våra arbetsgivare hehehe. Än är det ju på tok för tidigt att leta flyg, jag tänker chansa på ett charterbolag.

Så tänk hur allt kan lösa sig huxafluxa med hjälp av goda vänner!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-03-19, 16:56
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lerum, Västergötland
Inlägg: 54
Standard Re: Åter i september

Trevligt med snälla människor, och kul med variation i boendeform också.

Önskar er en trevlig vistelse på Rhodos och hälsa till Periklis taverna med turistshop .

Förresten så fyller du år på samma dag som min mamma också
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT