Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-02-15, 15:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Matcha färgen på de vulkaniska bergen

Tillhör ni kategorin av människor som är noga med att matcha färgerna på solskyddssaronger, barnvagnar och annat med färgen på bergen som omger stränderna ni är på?



Fler bilder är från denna färgglada strand finns här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-02-16, 04:00
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Matcha färgen på de vulkaniska bergen

Nä, färgerna behöver inte matcha. Men, igen kommer du med en taverna som lockar mig. Volcanic food! Tack gärna. Undrar hur länge tillagningen tar? Fast det gör väl ingenting om man får sitta där på tavernan med t.ex vin, bröd och tsatsiki och, eller en grekisk sallad. Då orkar man vänta på maten. Och ett litet bastubad borde man tydligen också ta före maten.

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-02-16, 09:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Matcha färgen på de vulkaniska bergen

Apropå vulkankäk, så har jag ätit sånt krubb. På Lanzarote var vi i den vulkaniska naturparken Timanfaya. Där hade de en restaurang som serverade vulkangrillad kyckling. Den las i en stålkorg, som sänktes ned i vulkaniskt hål i marken där den grillades. Hur det smakade? Jotack, det var gott. Det smakade - grillad kyckling

Sorry OT

/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-02-16, 09:39
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Matcha färgen på de vulkaniska bergen

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Apropå vulkankäk, så har jag ätit sånt krubb. På Lanzarote var vi i den vulkaniska naturparken Timanfaya. Där hade de en restaurang som serverade vulkangrillad kyckling. Den las i en stålkorg, som sänktes ned i vulkaniskt hål i marken där den grillades. Hur det smakade? Jotack, det var gott. Det smakade - grillad kyckling

Sorry OT

/Netwolf
Samma erfarenhet här oxå... Det kanske inte var just kyckling, kommer ej ihåg (det var 1990), men det var helt ok att äta. Vi stod och tittade på när de sänkte ner "korgen" i hålet. Det fanns flera hål i marken och jag minns att det tom syntes små lågor i någon av dessa....

//Conny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-02-17, 06:47
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Matcha färgen på de vulkaniska bergen

Nyfiken som jag är kollade jag på Sirocco. Tyvärr blev jag lite besviken, de tycks ha blivit "fina": https://siroccomilos.gr/

Kollade också på Tripadvisor och en del tycks gilla maten, andra igen säger dyrt och dåligt. Nå, det är typiskt för Tripadvisor, men för mig ringer varningsklockorna lite.

Verkade tjusigare (enligt min smak alltså ) när Janne och Camilla var där. Nu kan jag ju inte veta hur maten är när jag inte har varit där. Priserna har naturligtvis stigit överallt, men ofta är det så när man försöker vara för fin så klarar man inte av standarden man borde hålla. Och jag är sån i allmänhet att jag tycker om enkelt, men gott. Inte för mycket krusiduller.

Hur tycker ni andra?

/ Anne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT