Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-01, 18:50
Magnorf Magnorf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 2
Standard Dyrt på Milos, Serifos och Sifnos?

Hej!
Jag ska båtluffa i sommar och har denna gång tänkt besöka Milos, Serifos och Sifnos. Läste i en reseguide att dessa öar är dyrare än många andra öar i Kykladerna och nu undrar jag om någon vet om detta stämmer. Blev lite konfunderad över detta, då jag bara läst det i en reseguide. Har varit en del i Kykladerna och tycker att prisnivån är relativt jämn annars (om man inte räknar med Santorini). Är öarna lika dyra som Santorini? Tacksam för svar!
MVH // Jessica!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-01, 21:31
carl04 carl04 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ucklum
Inlägg: 189
Standard Sv: Dyrt på Milos, Serifos och Sifnos?

Hej!

Jag har varit på både Milos och Sifnos de två senaste åren och inte märkt av någon större skillnad jämfört med andra kykladiska öar, särskilt inte när det gäller Milos. Boendet var något dyrare (5 euro mer) på Sifnos än på andra öar, men restaurangpriserna etc. är ungefär detsamma tycker jag.

Detta är mina erfarenheter i frågan, men det kanske finns andra som upplevet det hela annorlunda?
/Carl
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-01, 23:10
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Dyrt på Milos, Serifos och Sifnos?

Jag var på dessa öar förra året och märkte ingen skillnad på prisbilden här. Ha så skönt när du e där. Milos blev en favorit för mig. Om 8 timmar åker jag till Samos. Ska bli härligt solen ska ju komma på fredag. Hej på er Lotti
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-06-03, 13:29
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Dyrt på Milos, Serifos och Sifnos?

Vi var på Milos och Sifnos i september 2004, och upplevde ingen direkt skillnad. Det var snäppet dyrare med boende på Sifnos, ingen direkt prutmån som på andra öar i Cykladerna. För en lägenhet med 4 sängar och kök betalade vi €25 i Kini på Syros, och för en nästan lika stor lägenhet på Sifnos (Faros) betalade vi €36. Billigast i hela ögruppen åt vi på Koufonissi, på restaurangen uppe vid väderkvarnen. Jättegoda pizzor och super-tsatsiki! En middag för hela familjen (2 vuxna, 2 barn), exkl. kött och fisk, men inkl. öl och läsk gick på ca €25!

Bea
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-06-03, 15:21
Magnorf Magnorf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 2
Standard Sv: Dyrt på Milos, Serifos och Sifnos?

Tack för alla svar - nu slipper jag fundera över detta! Måste säga att detta forum är väldigt bra! Det är både kul och givande att ta del av andras reseupplevelser! Får passa på att tillönska alla en trevlig (Greklands)semester i sommar !

// Jessica
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT