Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Alonissos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-08-14, 15:28
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Alonissosstränder handikappanpassade

Goda nyheter för rörelsehindrade, då ett EU-projekt har gjort så att två stränder på Alonissos numera är åtkomliga för personer med rullstol. Rampar i vattnet och bra parkeringsmöjligheter, för handikappfordon. Även omklädningsrum o dyl finns att tillgå.
Bra initiativ!

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-08-14, 19:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Alonissosstränder handikappanpassade

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Goda nyheter för rörelsehindrade, då ett EU-projekt har gjort så att två stränder på Alonissos numera är åtkomliga för personer med rullstol. Rampar i vattnet och bra parkeringsmöjligheter, för handikappfordon. Även omklädningsrum o dyl finns att tillgå.
Bra!

Jag fick ett mejl från en läsare som nyligen kommit hem från Ikaria. Han skrev så här om byn vid vägs ände: Karkinagri.

”Det finns en liten sandstrand lämplig för barn men också ett bra iordningställt bad i hamnen där vi badade. Det fanns omklädningshytt och trappa ner i vattnet. Men det mest anmärkningsvärda var en anläggning som möjliggjorde för rörelsehindrade att bada. En stol som stod på en plattform som det gick att sänka ner i vattnet med en solcellsdriven hiss! Har aldrig sett något liknande.”
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-08-15, 07:51
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Alonissosstränder handikappanpassade

Kanske du borde ha en liten avdelning på sidan, där du tipsar om ställen/stränder som är handikappanpassade? Jag misstänker att många inte känner till dessa.
Det finns ju en del exempel. Som t ex Tackis som var på Halkidiki, med ett gäng handikappade äldre människor.
I området runt Matala på Kreta, så har jag nog aldrig sett så många rullstolsburna samtidigt, men jag förstår att det platta landskapet är perfekt för rörelsehindrade.

/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-08-15, 09:09
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Alonissosstränder handikappanpassade

Dessa ramper har länge funnits på Kreta... i Chaniaområdet finns en i Nea Chora och en i Agii Apostoli.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT