Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-13, 21:07
woldli woldli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halden
Inlägg: 17
Standard Agios Nikitas i juli

Hei.

Vi er et par som vurderer å reise til Lefkas, Agios Nikitas en uke i juli. Jeg har prøvd å lese alt jeg kommer over av tips og informasjon på Kalimera, og har forstått at byen har veldig mange besøkende i høysesongen. Blir det så folksomt at man faktisk bør unngå å dra dit i juli, og er det f.eks. i det hele tatt mulig å få plass på den lille stranden i byen?

Noen av våre favoritter hittil er Kefalonia, Chios og Karpathos. Skopelos var også flott! (Andre øyer vi har besøkt er Skiathos, Korfu, Samos, Kreta og Santorini) Vi foretrekker nok gjerne litt mindre steder, god mat og rolige kvelder på balkongen framfor natteliv og shopping. Vi leier alltid bil, og om strendene er av stein eller sand spiller ingen rolle.

Vi er veldig i tvil, og hvis noen har forslag til andre steder eller øyer som kunne være noe for oss hadde det vært supert.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-14, 12:49
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Agios Nikitas är väldigt mysigt men som du själv nämner - stranden är väldigt liten. I juli kan det vara svårt att få plats med sin handduk om vattnet går långt in.

Har ni tillgång till bil så finns många alternativ för ett dopp i Lefkas turkosa vatten .

Dessutom man kan ju alltid gå över berget till Milos, där är det inte trångt!




Agios Nikitas första veckan i juli för några år sedan, 2007, (så kan du bedömma själv ):





Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-14, 20:04
woldli woldli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halden
Inlägg: 17
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn bilder fra byen, Deia. Veldig snilt av deg!

Det ser koselig ut, litt trangt om plassen, men alle de andre flotte strendene på vestkysten av Lefkas lokker veldig. Som jeg nevnte har vi alltid bil, men vi foretrekker å ikke være avhengig av den hver dag og ha mulighet til å slappe av på en strand i umiddelbar nærheten av hotellet også.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-15, 11:42
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: från jämtland, bor i norge
Inlägg: 172
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Hej. Ser att en av dina favoriter er Chios, varfor inte prøva Lesvos? Den er lika genuin och inte overbookad med turister.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-15, 12:23
woldli woldli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halden
Inlägg: 17
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Lesvos har faktisk vært et alternativ vi har vurdert nøye, men foreløpig slått fra oss igjen pga. avreisetider som ikke passer. Det virker som et flott sted, og er absolutt en øye jeg vil besøke.

Jeg har aldri vært så fram og tilbake med å velge reisemål før, og at vi i år dessverre må ta litt mer hensyn til pris gjør det ikke enklere! Det blir spennende å se hvor vi til slutt ender opp, akkurat nå virker det helt åpent. Takk for forslaget likevel, ouzakia.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-15, 13:50
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Vedr. Lesbos så vet jeg ikke helt hva du mener med avreisetider som ikke passer. Lilleput har avreise lørdag på morgen, og Apollo på kvelden, så det er noe av begge deler.
En anbefaling kan være Thassos, en fin grøn øy med strander rundt hvert hjørne. Ikke for mange turister og et behagelig prisnivå.
Ellers kan jeg anbefale Paleros på fastlandet, veldig vakkert med fine muligheter for turer også til Lefkas. Avslappet stemning og ikke mange turister.
Når vi var på Paleros kjørte vi til Lefkas og rundt øya en dag. Jeg hadde aldri valgt Agios Nikitas, fullt med folk på stranden og byen besto bare av en liten veistump ned til stranden. Så hadde jeg heller valgt Nidri selv om det også var en del turister der. Vi likte oss imidlertid i Lefkas by hvor vi kjørte til flere ganger på moped. Fint å sitte og se på folk, og ikke så mange turister.
Lykke til med valget, det er ikke alltid så enkelt
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-06-15, 16:38
woldli woldli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halden
Inlägg: 17
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Jeg burde ha vært mer konkret; det var apollos avreisetider jeg mente ikke passet. Lilleput har ikke reiser til Molivos, som kjentes mest aktuell ut for oss. Vi har vært veldig fornøyd med Lilleput tidligere, og skulle gjerne ha reist med de igjen. Dessverre har vi et mindre budsjett for reiser i år, og Lilleputs bosteder rundt Plomari har foreløpig noe høy pris for oss.

Thassos vet jeg egentlig lite om, men har såvidt kikket på det. Har du noen by å anbefale der, coanma? Ellers ser Paleros lovende ut, fint og rolig. Stemmer det at strendene i området ikke har solsenger?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-06-15, 16:59
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Hei igjen
På Thassos bodde vi i Limenaria. Kan anbefales. Ellers er Thassos by Limenas veldig koselig. Selve stranden er ikke så fin der, men brukbar. byen. Vi har kjente som bare reiser til Thassos og har bodd på Garden i Limenaria de siste gangene. Potos er også veldig koselig, men som sagt, det er lett å ta seg rundt med bil eller moped og mange flotte strander rundt om. Det var solsenger enkelte plasser på Thassos om man kunne ønske det, vi bruker det ikke.
Paleros er også en perle. Koselig stemning på kvelden, veldig avslappet om omgivelsene er utrolig vakre. Veiene er også bra Vi kjørte moped, samt hadde bil et par dager hvor vi var til Lefkas og Parga.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-06-16, 11:13
woldli woldli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halden
Inlägg: 17
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Takk for tips, coanma.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-06-19, 12:59
Lottam Lottam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Inlägg: 7
Standard Sv: Agios Nikitas i juli

Vi tog ett dopp i onsdags vid Agios Nikitas, och det var redan nu en hel del folk på stranden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT