Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-21, 10:20
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Lugn och ro

Hej hej.. jag och min mamma tänkte åka ner till Zakynthos i september men vi har aldrig varit där förut. Är det någon som kan tipsa om vart på ön man bor bäst om man vill ha lugn och ro och fina sandstränder?

Mvh/Amanda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-21, 10:40
lilleli lilleli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: Lugn och ro

Jag ska oxå till Zakynthos i september. Det jag har läst mig till är att det är lugnast i Alykes och Alykanas. Vi ska åka till argassi, men det är tydligen inte så fin strand där..... Hade inte läst på så bra när vi beställde...
Vet inte hur stranden är på dom andra ställena. Vad jag hört är den bäst i Laganas men det är väl mer liv där....
Eftersom jag inte varit där än så har jag bara läst en massa information. Hoppas någon annan kan ge dig bättre svar...

Då får vi hoppas att vi/ni får en fin resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-21, 14:00
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Lugn och ro

Tack tack för att du svarade iallafall.. Vi får väl se vart vi hamnar men det blir då inte i Laganas.. Ha en trevlig resa MVh/Amanda
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-24, 22:31
Matilda Matilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 1
Standard Sv: Lugn och ro

Hej!
Jag har varit på Zakynthos fem gånger, nu senast i juli och ska tillbaka i augusti för att stanna under hösten. Zakynthos är en helt fantastisk ö och har mycket att bjuda på. Min absoluta favorit är Porto roma en lugn och trevlig liten by på östra delen av ön i vassilikos. Där ute finns också de bästa och vackraste stränderna, t ex gerakas, som också är en av sköldpadsstränderna. Stranden i Laganas är inte alls den bästa, proppfullt med turister och på kvällarna kör bilar tvärs över den. Laganas är en hysterisk partystad så ni har gjort rätt i att inte bo där. Jag rekomenderar alltså porto roma och den östra udden över huvud taget och framför allt om ni vill ha lugn och ro då är det helt rätt. Vill ni ha hjälp med bra boende får ni gärna maila mig och fråga.
Hoppas ni får en trevlig resa!
MVH/ Matilda
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-26, 10:02
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Lugn och ro

Hej hej.. Vi har tänkt att bo i Alykanas eftersom vi har hittat ett jättefint boende där. Men är det fina sand stränder där i Porto Roma. Hur lång tid tar det att tex åka buss eller taxi dit från Alykanas


Mvh//Amanda
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-12, 10:50
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Lugn och ro

Hej! Vi var i Alykanas i somras. Finfin strand och många restauranger, lugnt och skönt. MEN aningen ocharmigt tyckte jag tyvärr, med inkastare vid varje taverna o s v. Alykes (grannbyn) var mycket mysigare så ta er dit för att äta någon kväll är mitt råd!

Trevlig resa!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-08-12, 11:24
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Lugn och ro

hej hej..vi ska nu bo i porto roma men förmodligen så kommer vi väl att åka till alykes så då ska vi passa på att äta där.. tackså mycket för tipset.. MVh//Apsi88
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT