Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Agistri

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2011-09-27, 09:18
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Åk till Agistri!

Jag vet inte varför det är så dött i forumet om de Saroniska öarna. Har precis spenderat några dagar på Agistri och Egina och måste säga att framför allt Agistri vann en plats i mitt hjärta.

Det är en lugn och mysig ö där Milos (Megalochori) är en riktig pärla. En äkta grekisk by där turismen inte har tagit över. En bagare, en moppe/cykeluthyrare och en handfull tavernor. Vill man ha lite mer restauranger och barer så är det bara att promenera till Skala - ca 20 min. Ön är precis lagom stor för att kunna ta sig runt på cykel istället för de där tråkiga mopparna och den är härligt grön av alla pinjeträd.

Klippbadet Mariza är alldeles underbart! Cyklade även till stranden Aponissos som är fin med kristallklart vatten och en mysig taverna.

Vi bodde på Boulas i Milos. Mycket trevligt. Enkla rum, men trevlig personal och ett härligt poolområde - mycket finare än vad som framgår på bilderna. Vi hade dessutom hotellet i stort sett för oss själva trots att vi åkte i mitten av september. Av 24 rum var det bara ett som var uthyrt förutom våra.
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT