Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-01, 21:46
osnolas avatar
osnola osnola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 49
Standard Apotek med Korresgrejer

Känner någon till ett apotek som har bra sortiment av Korres produkter? Vill gärna köpa solkrämer, shampo, bodylotion o lite till. Så skall det visst också finnas en bra myggspray!?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-01, 21:51
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Apotek med Korresgrejer

Den myggsprayen er skikkelig effektiv! Jeg sjekket den ut i går kveld, vi var på strandparty. Folk dasket etter myggen, men jeg fikk ikke ett eneste stikk - og vanligvis får jeg flest stikk av alle.
Sprayen lukter sterkt av sitron når du tar den på, men etter bare få minutter er duften nesten ikke merkbar. Jeg sprayet meg kl fem, og det holdt helt til vi dro hjem ved midnatt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-01, 21:58
osnolas avatar
osnola osnola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 49
Standard Sv: Apotek med Korresgrejer

Det låter ju väldigt bra! Är den lätt att få tag i tror du?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-02, 07:03
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Apotek med Korresgrejer

Vel, det er jo ikke godt å si, jeg kjøpte min på et apotek i Nafplio som ikke har spesielt godt utvalg av Korres-produkter. Men myggsprayen hadde de altså, og apotekeren anbefalte den da jeg ba om en god myggspray.
Om noen svarer på det første spørsmålet ditt - et apotek med godt utvalg av Korres-produkter - vil jeg vel tro du finner sprayen der!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-02, 07:34
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Apotek med Korresgrejer

Admirala vad heter myggsprayen. Behöver något effektivt då jag blir lätt myggbiten och får stora knutar av betten.

Jag antar att du Osnola ska åka till Rhodos eftersom du skrev ditt inlägg där. Korres produkter hittar du på många ställen . Finns ju många apotek och så finns Hondos center som har det mesta av kosmetika. Ett jättestort varuhus. Adressen är Alexandrou Diakou 30-32.I närheten av detta finns också ett apotek med svensktalande personal.

Margaretha
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-06-02, 10:48
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Apotek med Korresgrejer

Margaretha, her er den: http://www.my-pharmacyathome.gr/en/2...l#.VW1si3BlOrU
Jeg får også sånne store, kløende knuter av myggbit. Hvis uhellet er ute, smører jeg bittet med en krem som heter Celestoderm-V with Garamycin. Den selges reseptfritt på greske apotek, og både kløe og kul forsvinner etter ca en halvtime.

Selger Hondos Center på Rhodos Korres-produkter? Jeg spør, for verken mitt lokale Hondos eller det jeg handler på i Athen har Korres, så jeg trodde de kun solgte via apotek?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-06-02, 10:49
osnolas avatar
osnola osnola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 49
Standard Sv: Apotek med Korresgrejer

Citat:
Ursprungligen postat av Margaretha Visa inlägg
Korres produkter hittar du på många ställen . Finns ju många apotek och så finns Hondos center som har det mesta av kosmetika. Ett jättestort varuhus. Adressen är Alexandrou Diakou 30-32.I närheten av detta finns också ett apotek med svensktalande personal.

Margaretha
Tack, då kollar jag där!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-06-02, 16:53
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Apotek med Korresgrejer

[Selger Hondos Center på Rhodos Korres-produkter? Jeg spør, for verken mitt lokale Hondos eller det jeg handler på i Athen har Korres, så jeg trodde de kun solgte via apotek?[/QUOTE]

Admirala för din info Hondos center i Athen säljer på de flesta ställen tex på Ermou. Finns även på Sephora

Rhodos kan jag inte svara på men de flesta välsorterade Apotek säljer.

Camilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT