Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-03-20, 08:35
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Lassi i juni

Fick mässrabatt i går. 300 kr pp, dvs mat på flyget o transfer. Blir en v på Nondas i Lassi. 2 rummare med balkong och havsutsikt. Precis som sällskapsresan,"Havsutsikt". Åker ner nationaldags veckan så man behöver inte ta så många semesterdagar, måste ju till Grekaland i juli o september med. Varit i Lassi, 2 gånger förrut. Tar med joggingsskorna. En kväll blir det utomhusbio.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-03-20, 10:08
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Lassi i juni

Hej,

Grattis till ett bra val av resmål. ..
Om du inte gjort det förut när du bott i Lassi, - så testa att gå lilla vägen (ovanför hotellen i södra delen av Lassi), till Argostoli. Det är som att gå rakt in i ett vykort.
... Om du nu ska in till bion i stan

//Conny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-05-08, 09:36
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Lassi i juni

Bara en månad kvar till årets första men inte sista Greklandsresa. Skall bli skönt med lite sol, bad , läsning o god mat. Bokat dagstur runt ön, bla
Drogarattigrottan och Melissanisjön. Blir på Nationaldagen. Stod om sjön i gårdagens SvD. Blir mitt 4e besök på ön. Hoppas utomhus bio i Agristoli öppnat i börja av juni.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-05-12, 12:17
Anders1960 Anders1960 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 10
Standard Sv: Lassi i juni

Grattis till val av resmålet och Nondas. Vi reser dit varje år (i slutet av Juli blir det i år). Bott på Nondas nu sen 10 år tillbaka och vi stortrivs varje gång.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-06-01, 09:41
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Lassi i juni

Bara 2 dar kvar... Skall bli skönt med lite sol. Runt 28 grader o uppehåll säger prognosen. Bra joggingväder. Köpte böcker igår, beställt taxfree, växla på väg hem.


Kommer skickar ett vykort till Janne under veckan som brukligt, det är han verkligen värd.



Hoppas utomhusbion har öppnat. Skall på bio i kväll, se " "It was 50 years ago" Sgt Pepper beyond.

När jag städade hemma hittade jag flyern från 1992. Reklam för MS Ios Express, "the fastet connection with Paros"
Bild på fartyget samt en karta som visar vägen till Paros.

Senast redigerad av Carle den 2017-06-01 klockan 09:42. Anledning: långt radavstånd
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-06-01, 20:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 272
Standard Sv: Lassi i juni

Citat:
Ursprungligen postat av Carle Visa inlägg
Kommer skickar ett vykort till Janne under veckan som brukligt, det är han verkligen värd.


Citat:
När jag städade hemma hittade jag flyern från 1992. Reklam för MS Ios Express, "the fastet connection with Paros"
Borde stått ""the slowest connection with Paros".

Njut av de sista timmarna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT