Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-10, 19:35
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Grekiskt käk i Stockholm

Hej hopp,
Skall besöka huvudstaden i helgen. Vill då gärna pröva på någon grekisk restaurang, kan ni förslå någon?
Jag skall bo på ett hotell på Ringvägen å den får gärna ligga i dessa trakter om så möjligt. Annars...finns det någon annat trevligt krubbställe att rekommendera i trakterna?

Hoppas på hjälp!

//Gunilla
"Sinnen är som fallskärmar, fungerar bara om dom är öppna"
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-10, 20:13
yvonne yvonne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trikala Grekland
Inlägg: 609
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Eftersom du ska bo på Ringvägen så rekommenderar jag Maestro som ligger just på den gatan. Mycket mat och gott, ganska litet ställe, så boka gärna bord.

Sedan har du förståss Orion på Katarina Bangata inte heller långt från Ringvägen. Rikliga portioner och mycket gott, en av de bästa på söder. Det finns många fler grekrest. just på söder, men prova som sagt någon av dessa 2.

Yvonne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-11, 09:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Finns det några bra grekiska restauranger på Kungsholmen? Gärna någon som utvecklat och förfinat den grekiska kokkonsten lite.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-11, 09:40
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av yvonne
Eftersom du ska bo på Ringvägen så rekommenderar jag Maestro som ligger just på den gatan. Mycket mat och gott, ganska litet ställe, så boka gärna bord.

Sedan har du förståss Orion på Katarina Bangata inte heller långt från Ringvägen. Rikliga portioner och mycket gott, en av de bästa på söder. Det finns många fler grekrest. just på söder, men prova som sagt någon av dessa 2.

Yvonne
Hej Yvonne,
Stort tack för hjälpen!

Det är lika illa när man kommer till en "ny" stad i Sverige som när man kommer till en ny ö och skall ut och äta första kvällen. Man går och går och förkastar alla tavernor, det kan finnas en bättre lite längre bort.
Sen slutar det i alla fall med att man går tillbaka till den första och dyker in där frustrerad över att man gjort samma dumhet som alltid.
Fast det är kanske en del av semesterritualen som skall upprepas kväll efter kväll, för att det skall bli riktigt lyckat?

//Gunilla
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-04-11, 12:14
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Krukan
Hej Yvonne,
Stort tack för hjälpen!

Det är lika illa när man kommer till en "ny" stad i Sverige som när man kommer till en ny ö och skall ut och äta första kvällen. Man går och går och förkastar alla tavernor, det kan finnas en bättre lite längre bort.
Sen slutar det i alla fall med att man går tillbaka till den första och dyker in där frustrerad över att man gjort samma dumhet som alltid.
Fast det är kanske en del av semesterritualen som skall upprepas kväll efter kväll, för att det skall bli riktigt lyckat?

//Gunilla


Men OJ vad jag känner igen mig i det där med att gå och vanka fram och tillbaka bara för att de två första tavernorna man passerade kändes antingen för dyra eller för opersonliga.

Sjäva försöker vi mer och mer anamma principen "ääh-va-f**n, här blir det bra". Ändå sitter vi och går igenom menyn minst 3 gånger innan vi begriper vad vi håller på med.



Hasse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-04-11, 12:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Hållermärej, Hazze!!!
Mikke
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-04-11, 13:09
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Men OJ vad jag känner igen mig i det där med att gå och vanka fram och tillbaka bara för att de två första tavernorna man passerade kändes antingen för dyra eller för opersonliga.

Sjäva försöker vi mer och mer anamma principen "ääh-va-f**n, här blir det bra". Ändå sitter vi och går igenom menyn minst 3 gånger innan vi begriper vad vi håller på med.



Hasse
Jag var lite orolig ett tag att det bara var jag och min gubbe som var såna velepottor. Då är det ju skönt att veta att man är i gott sällskap!

Det går väl an att slita upp asfalten på någon skön och varm strandpromenad. Men i Stockholmo når snålblåsten vinner runt öronen, då é de inte lika mysigt.

//gunilla
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-04-11, 22:17
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Krukan
Jag var lite orolig ett tag att det bara var jag och min gubbe som var såna velepottor. Då är det ju skönt att veta att man är i gott sällskap! [QUTE]

Himla rart av dej att kalla oss för "gott sällskap"

[QUTE]
Det går väl an att slita upp asfalten på någon skön och varm strandpromenad. Men i Stockholmo når snålblåsten vinner runt öronen, då é de inte lika mysigt.
//gunilla
Åh huu ja, vá dé kan blåsa illa i den staden

Brige, "gott sällskap"
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-04-12, 16:40
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Brige
Åh huu ja, vá dé kan blåsa illa i den staden

Brige, "gott sällskap"
Ja, å jag gnäller, trots att man som skåning är van vid att vara blåst(!)

//Gunilla
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-04-12, 18:27
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Grekiskt käk i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Krukan
Ja, å jag gnäller, trots att man som skåning är van vid att vara blåst(!)

//Gunilla

å jag känner igen mig som "naturaliserad" skåning från Stockholm.

epiros
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT