Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-05-17, 09:46
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Aelos Bay?

Hejsan.
Första resan till Tinos planerad, åker ner 10:e september . Någon som har någon erfarenhet av hotell Aelos Bay? Hittade ett fantastiskt bra erbjudande på momondo.com på det hotellet, nästan för bra för att vara sant. 34 € inkl frukost. Fin pool har dom också. Att jämföra med ex Agnantio utan frukost o pool, 35€. Inte mycket att bråka om, men skönt med frukost plus att det är 3-stjärnigt.
Eller ni som har varit där många gånger, lönar det sej att hitta rum på plats?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-05-18, 12:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aelos Bay?

Det låter som ett bra pris tycker jag. Hotellet ligger alldeles i början av Ag Fokias och nära till "stan" . Dock är stranden nedanför inte så bra. Det lönar sig att gå de 15-20 min det tar att komma till bättre delen av stranden.
Det är ju ett större boende med många rum och jag TROR att Du kan få ett annat boende , mer småskaligt för samma pris av roomsare vid hamnen.Men nu ingår ju frukost så det är bra pris!! Bor Du högt upp så har Du en fin utsikt över havet.
Jag går förbi där nästan varje dag på mina promenader och nu i april så putsades och fejades det inför sommaren. Poolområdet är litet, men där ser fint ut tycker jag.
Du kommer säkert att trivas där!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-05-18, 15:04
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Aelos Bay?

Tack för tipset Lissi. Jag har bokat lite olika ställen så ska jag ta mej en funderare vilket jag ska behålla. Angnantio ser ju också fantastiskt mysigt ut, om man får ett rum mot havet vill säga.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-05-18, 15:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aelos Bay?

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Tack för tipset Lissi. Jag har bokat lite olika ställen så ska jag ta mej en funderare vilket jag ska behålla. Angnantio ser ju också fantastiskt mysigt ut, om man får ett rum mot havet vill säga.
Jag trodde bara de hade rum mot havet Jag har kanske fel, men det kan Du nog skriva och kolla!
Du får bättre utsikt där i alla fall .

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-05-18, 16:15
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Aelos Bay?

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Angnantio ser ju också fantastiskt mysigt ut, om man får ett rum mot havet vill säga.
Agnantio är jättemysigt men det är små rum och balkongen är inte så stor heller (finns möjlighet att istället sitta på den gemensamma terassen utanför). Vi har dock trivts jättebra där och utsikten är formidabel. Nära att gå ner i sta'n och på vägen dit (lite beroende på vilken väg man väljer) går man förbi ett par tavernor varav den med vita stolar har god mat. Det tar fem minuter att gå till bageriet och kanske någon minut till att gå till närmaste supermarket (vi har bara handlat på Carrefour (fast den heter väl något annat...)).

Det står på Booking.com att det finns tolv rum och av dem bör åtta ha havsutsikt, i alla fall om man utgår ifrån hur byggnaden ser ut på framsidan. Vi har aldrig sett efter hur det ser ut på baksidan.

Celbe
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-05-18, 16:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aelos Bay?

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Nära att gå ner i sta'n och på vägen dit (lite beroende på vilken väg man väljer) går man förbi ett par tavernor varav den med vita stolar har god mat.
Celbe
Då menar Du nog "Tsiporo to Katastasi" . De har god mat är är lite dyra tycker jag.

Lissi - som åt där senast i april.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-05-18, 16:38
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Aelos Bay?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
De har god mat är är lite dyra tycker jag.

Lissi - som åt där senast i april.
Jo, de ligger nog någon euro över genomsnittet. Kan väl sägas vara ett alternativ om man inte känner för att gå så långt och kvällen är sen. Vi åt där den kvällen vi kom till Tinos förra sommaren och tyckte vi blev klara sent även med grekiska mått mätt men när det var dags att gå därifrån kom det en hel drös med greker.

Celbe
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-05-18, 16:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aelos Bay?

De har öppet året om. Ägarna är vänner till Nikoleta och jag brukar bjuda Nikoleta och Clery dit någon kväll varje gång jag är på Tinos. De är väldigt rara där och maten är väldigt god! Tyvärr gör väl läget, lite off, att där inte är så mycket folk som stället förtjänar.
Så mamma mu, det är ett bra ställe att sitta på en kväll och utsikten är jättefin!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT