Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-26, 14:30
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Nottingham

Hejsan,
Åker fem dagar i slutet av april på jobb i Nottingham, UK kommer ha en del tid för annat än jobb så om någon har tips på sevärdigheter Robin Hood har jag koll på shopping, nöje och mat

Tack Camilla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-28, 11:11
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Nottingham

Ingen i cyber rymden som har några tips??

Camilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-28, 11:19
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Nottingham

Den 29/4 spelar fotbollslaget Nottingham Forest hemmamatch mot Bournemouth. Ingen höjdare va ?



Hasse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-28, 11:20
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Nottingham

Jo jag hade tänkt skriva häromdagen. Nu var det ju ett tag sen jag var i Nottingham, tror det var hösten 1980, så jag har inga nya tips att komma med. Men däremot ett mycket gammalt tips, nämligen en pub som heter The Old Inn och sades vara Englands äldsta pub. Den ligger i en grotta i berget som Sherwoodskogen ligger på. De har alltså byggt ett hus framför grottan, så när man går in går man in i ett vanligt hus, men husets inre väggar och tak är själva grottan och där sitter man. Skitmysigt var det!

MEN när jag letade en länk till puben häromdagen hittade jag inget annat än en text som tyder på att puben har blivit förstörd för något år sedan och inte längre finns kvar. Hade tänkt försöka hitta mer info om detta, men glömde.

Så mitt tips är, om The Old Inn finns kvar; ta en ale för mig där
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-04-29, 23:20
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Nottingham

The Old Inn finns kvar men heter The Trip to Jerusalem, fast det står även The Old Inn.. vilket gjorde det gjorde på en hel del pubar, och efter stod ett annat namn. Men just Jerusalem är som du beskriver 2 ursprängda grottor och låg nedanför " Robin Hood" slottet, vilket hade en helt underbar trädgård att knalla runt i, fullt av blommor och allt var grönt vädret var dessutom hela veckan toppen kvällarna ljumma och man kunde sitta ute och äta. Besökte även en pub som var en stor kyrka som man byggt om till Pub/club med live musik. Sista dagen då tid fanns sprang jag på stan annat ord för shoppa vilket var helt OK fanns gott om affärer och 2 stora typiska gallerior, SKOR helt underbart utbud.. och det var sommar folk gick i shorts och linne...
Nottingham är för övrigt en väldigt Café tät stad ( förutom pubar då )
och många olika ställen att äta på! lite kul var det första kvällen då ville vi ha riktigt med Engelsk fish and chips hittade en i en mörk gränd och åt en STOR tallrik helt underbart gott, sen hörde jag grekiska....? jepp ägarna var greker, vi började prata om ditt och datt, och när jag skulle betala ville det inte ha några pengar
För övrigt såg och hörde vi poliser titt som tätt ( sirener) och enligt mina engelska kollegor kallas Nottinghamn för "shottingham" pga bråk, narkotika.
Men ett besök till Nottingham är verkligen att rekomendera!


Camilla som njuter av Stini jamas i kväll med underbar musik!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-04-30, 16:53
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Nottingham

Kul att det blev en lyckad vecka! Jag minns Nottingham mest som en trist industristad med mycket sociala problem, men det är ju som sagt ganska länge sedan och de har nog gjort en uppfräschning åtminstone av centum sedan dess.

Bra också att höra att grottpuben finns kvar! Oavsett vad den heter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT