Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-31, 19:24
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard London

Tänkte ta en snabbtripp till London. Jag har aldrig varit där och tänkte att det var dags.
Någon som har tips om något bra boende. Har sett ett genom Ryanair. Men vill gärna ha fler förslag från någon som varit där. Inget vandrarhem och vill ha dusch och toa på rummet.

Lotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-31, 22:32
eva_bbe eva_bbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 91
Standard Sv: London

Via www.londontouristboard.com (Londons officiella hemsida)finner du olika hotell du kan boka.
Vissa perioder med "special offers"-speciellt under vintern.Du får själv kartlägga.
Mitt favoritläge vad gäller boende är vid Piccadilly Circus-ett äldre stort hotel som heter Regent Palace Hotel,men det är inte alls tjusigt-prisvärt med tanke på läget.
Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-01, 08:34
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: London

London er - etter Hellas - mitt favorittsted, et eventyr av en by
Så gled deg til turen!!!

Noe av det viktigste når du skal finne hotell er at det ligger nær en undergrunnstasjon. Severdighetene i London ligger langt fra hverandre, og det blir fort MYE gåing. "Tuben" er både billig, praktisk og rask. Kjøp dags- eller tredagerskort.

Vi bor som regel i leilighet når vi drar til London, da kan du få store rom med kjøkken til samme pris som et nokså lite hotellrom. Bortsett fra det er London en sånn typisk by hvor lav pris på hotellet som regel betyr små, kanskje skitne rom. Det lønner seg med andre ord å gå litt opp i pris.

Siden det er første gangen din i London er det lurt å bo i sentrum, som eva__bbe foreslår. Vi pleier å bo litt utenfor (ti min. med tube), rundt Earls Court eller Glouchester Rd, hvor det er mer fredelig og mer lokalt liv. Og så er det hendig når vi lander på Heathrow...

Hm, fikk lyst å dra til London nå

Her er en annen bra lenke når du er på hotelljakt:

http://www.londontown.com/index.html
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-09, 20:33
Cec Cec är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Bergen/Norge
Inlägg: 17
Standard Sv: London

Hei Lotta.

Jeg pleier å reise til London 2-3 ganger i året. Jeg ELSKER den byen (ja, jeg er glad i å shoppe... :-)). Når du skal finne hotell, er det som de andre sier her, lurt å gå litt opp i pris. Selv er jeg ikke så glad i å ta undergrunnen så jeg pleier å bo så sentralt at jeg slipper det. For noen uker siden bodde vi ved Gloucester Place og det var, for meg, litt usentralt. Vi brukte MANGE penger på drosje, noe vi heller kunne lagt i hotellet for å være mer sentralt. Og ja, hotellet var heller ikke spes. bra. Hva som er sentralt kommer jo også litt an på hva du skal. Skal du shoppe i Oxford Street er ikke Gloucester Place usentralt. Skal du handle nede ved Piccadilly, er det et stykke å gå, ihvertfall når du har med deg en gutt på 11 år... :-)

En annen grunn til å gå litt opp i pris i London (og andre steder i UK) er at engelsk-mennene er ikke akkurat kjendt for å være renslige. Tar du et litt bedre hotell er de ihvertfall større sjanse for at det ikke er teppe på do/badet og skittent og at de har oppvaskmaskin.... (Hotellet vi bodde på sist var et tre-stjerners, men ingen oppvaskmaskin...)

En side som jeg pleier å bruke når jeg bestiller hotell i UK (men også når jeg reiser andre steder som f.eks. nå når vi skal til Kreta i sommer) er www.lastminute.com . Jeg bruker den siden hver gang jeg skal ut å reise, og har aldri hatt problemer. Lurer du på noe om London er det bare å spørre! :-)

Cec.

Senast redigerad av inkfish den 2006-02-09 klockan 22:07. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-02-09, 21:58
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: London

Lyckliga dig som snart ska till London. Storstäder är inte det jag dras till men London är speciellt. vi var där senast nu veckan efter nyår, vi tyckte det var vår, men det tror jag inte Londonborna tyckte ..
jag tror att man såsmåningom får sitt eget favoritområde att bo i. För vår del har det genom åren blivit Bayswater/Notting Hill området. Där finns det så mycket. Du kan bo på ett hotell med en liten park utanför, det du hör är fågelsång, ganska fantastiskt, runt hörnet ligger starkt trafikerade Bayswater road som går upp mot Marble Arch. Ett stenkast till Hyde Park och hela sammanhängande parkområdet. Du har nära till hela mysiga Notting Hill och bra och kort kommunikation in i "smeten", Oxford och City. Den stora gatan i området heter Queensway, där finns allt och hela världen. Den är underskattad och sällan nämnd. Om du har handlat någonting inne i City kan du ge dig på att samma sak går att finna på Queensway, dessutom till ett betydligt lägre pris. Pga av länkregler vill jag inte skriva ut några sådana, men du gör enkelt en sökning London+hotel och hittar sidor att kolla på. Lycka till.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-02-20, 22:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: London

Ett tips!
Svenska Sjömanskyrkan i London har också rum att hyra... Jag har bott där och det är fint och trevligt på alla sätt....men lite utanför centrum förstås!
Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-04-28, 10:48
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: London

Den här tråden är väl nu gammal, men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det blev för Lotta och Londonresan. Var hamnade du och hur blev det?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-04-28, 15:39
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: London

Tyvärr blev det ingen Londonresa nu i vår. Vi har köpt en villavagn på Tjörn (Almönscamping) och det blir lite pengar att lägga där.
Men vi skall åka!!! Det lovar jag, eftersom jag aldrig varit där och måste bara det. Om det blir i höst eller nästa vår vet jag inte.

Jag tackar för alla jätte bra tips, som jag såklart sparar och tar fram när det är dags!

Tack alla.
Och kul att du fråga Ramses.

Lotta
Önskar en trevlig Valborg!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT