Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-11-21, 22:28
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 496
Standard Tinos på egen hand

Nu har jag bestämt mig!

Jag gör en "Lissi" på riktigt.
Efter en treveckors ö-tripp i Kykladerna åker mannen hem för att jobba. Jag har bokat hemresa för båda från Santorini... men ... kom på att jag har möjlighet och lust att stanna längre.

Jag kommer att ta mig till Tinos, som jag har varit på och verkligen tycker om. Jag stannar där på egen hand en vecka i mitten av juli.

När jag ska ta mig hem, är det lätt att ta sig till Rafina och ta ett kvällsflyg från Aten hem till Stockholm.

//Lena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-11-21, 22:39
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Tinos på egen hand

Citat:
Ursprungligen postat av Lamaya Visa inlägg
Nu har jag bestämt mig!

Jag gör en "Lissi" på riktigt.
Efter en treveckors ö-tripp i Kykladerna åker mannen hem för att jobba. Jag har bokat hemresa för båda från Santorini... men ... kom på att jag har möjlighet och lust att stanna längre.

Jag kommer att ta mig till Tinos, som jag har varit på och verkligen tycker om. Jag stannar där på egen hand en vecka i mitten av juli.

När jag ska ta mig hem, är det lätt att ta sig till Rafina och ta ett kvällsflyg från Aten hem till Stockholm.

//Lena
Gratulerer med en riktig god plan - det kommer til å bli s å BRA
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-11-22, 08:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tinos på egen hand

Citat:
Ursprungligen postat av Lamaya Visa inlägg
Nu har jag bestämt mig!

Jag gör en "Lissi" på riktigt.

//Lena
Det gör Du förbaskat rätt i!!! GRATTIS!
Jag har ångrat mig sen i september att jag inte gjorde detsamma då vi åkte hem från Andros....den andra av årets resor till Tinos blev det ju bara 8 dygn på Tinos innan vi for till Andros....och där satt jag var dag på balkongen och så alla färjor som gick till Tinos Hade jag varit mer förutseende så hade jag åkt tillbaks, men jag hade ju ingen ny biljett bokad. (Den höstresan till Tinos SKULLE ju varit en 14 dagars egenresa, men maken ångrade sig och ville med och det var ju givetvis jättetrevligt och gjorde att vi kom till Andros också.)

Nu blir det spännande att testa Kreta ensam.
Men 2015, om det nu inte blir olivplockning i nov 2014 så SKA jag minst 14 dagar själv till Tinos!

Lissi - bara lite avis
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-11-22, 22:12
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 496
Standard Sv: Tinos på egen hand

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Gratulerer med en riktig god plan - det kommer til å bli s å BRA
Tack Kari! Det är vad jag hoppas på
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-11-22, 22:41
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 496
Standard Sv: Tinos på egen hand

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det gör Du förbaskat rätt i!!! GRATTIS!
Jag har ångrat mig sen i september att jag inte gjorde detsamma då vi åkte hem från Andros....den andra av årets resor till Tinos blev det ju bara 8 dygn på Tinos innan vi for till Andros....och där satt jag var dag på balkongen och så alla färjor som gick till Tinos Hade jag varit mer förutseende så hade jag åkt tillbaks, men jag hade ju ingen ny biljett bokad. (Den höstresan till Tinos SKULLE ju varit en 14 dagars egenresa, men maken ångrade sig och ville med och det var ju givetvis jättetrevligt och gjorde att vi kom till Andros också.)

Nu blir det spännande att testa Kreta ensam.
Men 2015, om det nu inte blir olivplockning i nov 2014 så SKA jag minst 14 dagar själv till Tinos!

Lissi - bara lite avis
Ja Lissi, Jag följer lite i Dina fotspår, och inspireras av Dina resor på egen hand till Tinos.

Jag har även tänkt andra öar, som mål för min "egen resa".
Alternativ har varit Amorgos, Iraklia (som jag inte varit på), Naxos (där jag har varit tio år på rad och jag vet att jag kan få ett ett fantastiskt boende i centrala Chora).
Folegandros och Sifnos är andra öar jag tycker mycket om. Det blir tyvärr lite krångligare att ta sig dit och ifrån.

Jag föll som sagt för Tinos till slut.
Jag tänker, att här finns allt;
Stor by/stad, fina stränder, äkta Grekiskt vardagsliv, många möjligheter, fantastiska byar, nära till att ta sig till Rafina och flygplatsen i Aten.

/ Lena
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-11-23, 08:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tinos på egen hand

Citat:
Ursprungligen postat av Lamaya Visa inlägg
Ja Lissi, Jag följer lite i Dina fotspår, och inspireras av Dina resor på egen hand till Tinos.

Jag föll som sagt för Tinos till slut.
Jag tänker, att här finns allt;
Stor by/stad, fina stränder, äkta Grekiskt vardagsliv, många möjligheter, fantastiska byar, nära till att ta sig till Rafina och flygplatsen i Aten.

/ Lena
Tinos i ett nötskal!!

Lissi - glad att ha kunnat inspirera.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-11-23, 12:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tinos på egen hand

Det är du bra på Lissi.. att inspirera..Tack vare dig kom jag iväg på en "egenresa" till underbara TINOS en ö jag kanske aldrig skulle besökt annars.. åter igen TACK för din guidening både före resan och på Tinos...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-11-23, 18:29
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tinos på egen hand

Nu blir jag generad....TACK!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT