Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-21, 18:47
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Strand i Katapola

När vi var på amorgos, i Katapola sommaren -05 pratades det om att det skulle göras sandstrand i bukten. Detta har även varit på tal i detta forum. I år ska vi inte till Amorgos, återvänder till Kreta. Men, vi ska tillbaka såsmåningom. Är det nån som vet hur det går/gått med strandplanerna?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-22, 13:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Strand i Katapola

Ska dit i höst, hoppas någon kan svara innan dess. Är också nyfiken.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-22, 14:40
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Strand i Katapola

Lovar att rapportera om ev sandstrand i bukten, om jag hittar på den!.... och om den finns! Är hemma igen den 26 juni (då ni alla andra har er resa framför er!)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-22, 15:09
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Strand i Katapola

Jo, det finns numera en anlagd strand i Katapola-bukten.Själva strandremsan SER fin och trevlig ut, men att bada där kan vara farligt! Bottensanden är nämligen uppblandad med vassa stenar och gammalt bråte!
Man kan ju självklart ha badskor om man vill, för vattnet är det inget fel på.
Jag kommer iallafall att hålla mig till Plakes,Maltezi,A.Anna och Mouros.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-06-11, 21:04
Meltemin Meltemin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 22
Standard Sv: Strand i Katapola

Citat:
Ursprungligen postat av Malina
Jo, det finns numera en anlagd strand i Katapola-bukten.Själva strandremsan SER fin och trevlig ut, men att bada där kan vara farligt!
Hmm, vi promenerade forbi "bukten" i eftermiddags och stranden sag exakt likadan ut som forra sommaren - inga spar av nagon anlagd sandstrand, bara samma trakiga blandning av mork sand och sten som tidigare. Men nog duger den for ett dopp om det kniper. Fast da ar det ju bara 25 minuter till fots kvar till Maltezi beach

/Goran&Cecilia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-07-20, 15:13
Amorgen Amorgen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 3
Standard Sv: Strand i Katapola

Var på Amorgos i förra veckan, och visst finns det folk som badar inne i bukten på den anlagda sandstranden. Det har jag aldrig sett förr om åren. Fanns till och med ett beachvolleynät uppsatt! Jag skulle dock rekommendera att bada på Xilokeratidi-sidan av stranden eftersom det mesta skräpet i vattnet verkar hamna på Katapola-sidan.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-07-20, 21:27
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Strand i Katapola

Jo, stranden langst in ser nog ut som den har gjort i nagra ar. Det finns en ganska fin strand pa sydsidan, utanfor Eleni rooms, ocksa som atminstone idag var ganska valfrkeventerad. Dock som vinden ligger nu sa flyter val allt fran havet iland daer.
Ps. "Marinabygget" inne i bukten har inte forandrats sen forra aret. Fragade en Tavernaagare om det haende nat men det var "all sorts of problems" sa han
Det skulle tydligen bli en ny kaj for segelbatar men savitt jag kan se sa har det inte hant nat..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT