Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-03-11, 13:50
Louie Louie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 2
Standard Karlovasi-ikaria

Hallå! Jag har har bokat ett hotell några nätter borta på ikaria i sommar och undrar om det behövs förbokning av biljetter Karlovasi-ikaria t&r? Eller det kanske alltid finns plats på båtarna? Någon som vet?

Sen undrar jag även hur det ser ut med bussarna på samos. Runt vilken tid brukar sista bussarna gå ungefär? Tänker då främst på bussresan karlovasi-votsalakia om jag kanske behöver hyra bil eller ta en taxi istället..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-03-11, 14:27
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Karlovasi-ikaria

Citat:
Jag har har bokat ett hotell några nätter borta på ikaria i sommar och undrar om det behövs förbokning av biljetter Karlovasi-ikaria t&r? Eller det kanske alltid finns plats på båtarna? Någon som vet?
Vet nu inte när du åker. Bortsett från augusti så skulle jag säga att det inte behövs en returbiljett. Vet du när du återvänder från Ikaria är det antagligen lika bra att köpa bägge vägarna direkt. För. om du befinner dig på norra sidan av ön - runt Armenistis ex:s, så måste du ge dig iväg till Evdilos för biljett. Så har det varit de senaste åren.


Citat:
Sen undrar jag även hur det ser ut med bussarna på samos. Runt vilken tid brukar sista bussarna gå ungefär? Tänker då främst på bussresan karlovasi-votsalakia om jag kanske behöver hyra bil eller ta en taxi istället.
Är inte alls uppdaterad på bussarnas tidtabeller på Samos. Men de finns nog lite längre fram.
Men, och än så länge enligt GTP, så kpmmer du Karlovassi vid fyratiden på eftermiddagen. Min Gissning är att så sent är det inte troligt att det finns någon buss till Votsalakia.

För övrigt grattis till en den resan i resan. Ikaria är annorlunda.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-03-11, 14:47
Louie Louie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 2
Standard Sv: Karlovasi-ikaria

Okej, tack ska du ha! Jag åker i slutet av juni 2 veckor och kommer möta upp nära o kära 2a veckan så planerar in det mesta i förväg så allt går ihop. Ja, kommer bli spännande att se!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT