Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-04-05, 15:32
ottina ottina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Växjö
Inlägg: 36
Standard Zakyntos tips!!!!

Nu när våren dröjer vill jag bara tiden ska gå så fort till vår resa till Zakyntos!!!

Vi ska bo på Daphnes sommarhus och vill ha alla tips på matställe, stränder och annat vi bör se. Aldrig varit på Zakyntos innan !!!

Tack på förhand /Jonna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-04-08, 10:43
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 848
Standard Sv: Zakyntos tips!!!!

Hej Jonna,
Grattis till bra val av boende!
Jag och min man bodde där 18 dagar i oktober och vi åker tillbaka 28 maj med barn och barnbarn för att fira min födelsedag. Ett av de bästa boenden vi haft i Grekland och Maria och Dionysis är såå trevliga och hjälpsamma på alla sätt.
Det finns en liten strand på ca 5 minuters avstånd från Daphnes. Den är väl inget märkvärdigt men tavernan längst bort där Yianna lagar underbar grekisk mat får ni absolut inte missa. Däremot den stora fisktavernan, Porto Roma, som ligger alldeles där man går ner till stranden tyckte vi inte var något speciellt. På gångavstånd finns också tavernan Delfinia. Där åt vi de flesta kvällarna. Dom hade t.o.m öppet några extra kvällar för vår skull eftersom det var sent på säsongen och tavernorna stängdes ner. Jättegod mat och trevligt bemötande.
Gerekasstranden ligger ju inte heller långt ifrån ert boende. Där är fantastiskt fint! Man kan promenera dit men kanske inte om man har barn. På vägen dit finns flera tavernor varav 2 vi tyckte utmärkte sig. Dels Nikos som ligger utmed vägen och sedan Triodi som ligger en liten bit in från stora vägen. Den får ni bara inte missa! På Daphnes finns en enkel karta till flera bra tavernor och caféer. Maria hjälper er gärna också.
Vi hyrde bil mesta tiden och åkte runt på ön. Stränder som vi tyckte var bra var Dafni, Porto Zorro och Gerekas. Fantastisk är ju också Smugglers Wreck (Navagio)förstås!
Det var bara några små tips och är det något annat ni undrar över så fråga gärna. Som jag sagt tidigare så är Maria och Dionyssis jätte hjälpsamma och kan tipsa er om mycket.
Jag tycker att om ni kan så skall ni hyra bil, vägarna är helt OK och man hittar lätt. Vi gjorde också några båtutflykter och det kan jag varmt rekommendera
//maji
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-04-10, 11:13
ottina ottina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Växjö
Inlägg: 36
Standard Sv: Zakyntos tips!!!!

ÅÅååååå så mycket bra info. Nu kan våren komma och vi kan längta och njuta av allt.
Maria verkar vara en underbar människa, hennes mail är så fina.
Ha nu en fin dag.



Kram Jonna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT