Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-13, 03:04
Ventures Ventures är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 5
Standard Agia Pelagia 2007

Kom hem i måndags morse efter en vecka med både positiva och mindre positiva upplevelser från Agia Pelagia. Mest märkte man att man haft det bra när man möttes av duggregn och plus 13 grader på Arlanda.
Vi "missade" värsta värmeböljan och hade riktigt behagligt.
AP är ett lugnt ställe utan diskotek för den som klarar sig utan.
Se även några bilder och en liten reseskildring på:
http://web.telia.com/~u60002442/sida48.html
Mvh
HE
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-14, 11:19
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Sv: Agia Pelagia 2007

Hej, vi är också nyss hemkomna från Agia Pelagia. Bodde också på Belvedere. Vi hade en stor och rymlig tvårumslägenhet med utsikt mot poolen. Vi bodde i markplan och såg inte till en enda mygga. Det gjorde däremot vårt resesällskap som bodde i en lägenhet med balkong.Vår semester var kanon, vi har inget att vara mindre nöjda med. Vi åt vår middag vid 6 tillfällen på Le Gourmet och var nöjda vid alla tillfällena. Inga magproblem. Hälsningar AnnaÖrebro
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-15, 00:38
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Agia Pelagia 2007

Dere må ha væt veldig uheldige...
Vi har også vært i Agia Pelagia, bodde godt (ikke Belvedere) og spiste godt, maten smakte og vi bleikke dårlige.
Vi syntes det var et koselig sted å feriere, men kunne ikke ha vært der lengre enn en uke da det blir for stille for oss. (vi var der kun 3-4 netter og det holdt for oss som er rastløse)
Synd dere hadde dårlig opplevelse med Apollo, jeg personlig har alldri vært missfornøyd med dem.
Men innsjekkingen tar tid siden gjennomlysning ikke skjer ved innsjekkingen (det gjorde det i Kroatia hvor jeg var for noen uker siden) Man får trøste seg med at de i allefall er nøye med sikkerheten selv om det kan ta irriterende lang tid.
Bedre lykke neste gang

Ia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-15, 02:07
Ventures Ventures är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Agia Pelagia 2007

Tack för era svar. Jag har ofta otur med mat, eller så tittar jag för noga, för det är ofta jag hittar konstigheter, inte bara i Grekland.
Det där med myggorna är skumt. Vi kollade efter myggbett på andra men det verkade som vi var de enda drabbade? Vi bodde mot baksidan av hotellet och det kanske är där myggorna håller till?
Vi åker ofta med Apollo och det går för det mesta bra, så det är inte uteslutet att de får serva oss flera gånger.
Mvh
HE
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-15, 09:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Agia Pelagia 2007

Om ni inte vill använda giftbehållaren till kontakten har jag hört att det skall finnas en elektrisk vibrationsvariant. När jag var i Brasilien och Thailand och bodde på hotell räckte det med att sätta på luftkonditioneringen en stund före sänggåendet för att myggen skulle försvinna och naturligtvis att aldrig lämna altan eller balkongdörren öppen på kvällstid. På enklare boenden är det självklart myggnät som gäller. Finns att köpa på Infektionsklinikerna.

Myggorna i Grekland är ju inte farliga på samma sätt som i andra världsdelar men det kan vara obehagligt ändå. Några drag med MyggA över armar och lakanet är också väldigt effektivt. Myrorna som ni skriver om på er sida är svåra att hålla borta om ni förvarar livsmedel, kex eller annat öppet. Även kackisarna gillar ex papperet från godis. Att bära bort allt sånt och förvara ex kex i tätslutande burkar brukar vara effektivt. Många hotellägare sprutar sina rum rätt rejält men 100 % säkert blir det nog aldrig. Sista åren har jag inte sett några kackisar på mina boenden men jag brukar inspektera städningen noga innan jag tar ett rum.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT