Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-03-30, 18:18
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Hotell Villa Rossa

Hej
Funderar på en resa till Parga stad och undrar om någon känner till hotell Villa Rossa? Hotellets läge sägs vara outstanding, men hur är själva hotellet att bo på? Läser mig till att det finns många stränder att besöka och hotellet ligger dessutom mellan två stränder. Är det gångavstånd eller båt som gäller mellan stränderna? Har aldrig varit i Parga förut och tar tacksamt emot tips om vad vi inte får missa och tips på mysiga restauranger, gärna med levande musik etc.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-03-30, 20:03
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 729
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Villa Rossa ligger i vänstra änden av bystranden. Vi kikade lite på det när vi var i Parga. Upplevde det som lite "finare" ställe med hissmusik, middagssittningar och konstutställning i entrén. Såg tråkigt ut.
Vi bodde på Villa Coralli och var jättenöjda!! Bra frukost! Alla hotell som ligger längs med bygatan har kanonläge och en fantastisk utsikt och 2 minuter till stranden. Nere vid hamnen kan man åka med badbåt till Valtos Beach. Tar 5 minuter. Kul att höra vad ni beställde tillslut.
Parga är jättemysigt!
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-03-31, 17:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Som Kajja skriver ligger hotellet vid bystranden, eller Krioneri beach som den heter. Det finns ingen annan strand i själva Parga, men flera stycken i närheten, som Valtos. Lichnos är vår favorit.

Vi har inte bott på hotellet, men läget är ju helt fantastiskt!

En sak ni absolut inte får missa är en utflykt till floden Styx. Plus en hel del annat också, för det finns få resmål i Grekland som har så mycket att erbjuda när det gäller se och göra som Parga.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-04-01, 07:53
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Hej
Läser mig till att det finns många stränder att besöka och hotellet ligger dessutom mellan två stränder. Är det gångavstånd eller båt som gäller mellan stränderna?
De två stränderna du kanske menar är själva centrumstranden Krioneri beach men bara ca 300 m därifrån ligger den något mindre Piso Krioneri Beach som är en fin liten stenstrand . Villa Rosa ligger mellan dessa.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-04-01, 09:44
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
De två stränderna du kanske menar är själva centrumstranden Krioneri beach men bara ca 300 m därifrån ligger den något mindre Piso Krioneri Beach som är en fin liten stenstrand . Villa Rossa ligger mellan dessa.
Ni går dit på några minuter (gångavstånd).
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-04-01, 10:50
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 729
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Oliv-ewa, titta gärna på livekameran från Parga. Den är placerad precis vid Villa Coralli där vi bodde. Om man kunde se lite mer åt vänster så ligger Villa Rosa där vid stranden. Fina vyer idag när jag tittade på Skyline webcam Parga
/ Kajja
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-04-07, 08:58
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Villa Rossa ligger i vänstra änden av bystranden. Vi kikade lite på det när vi var i Parga. Upplevde det som lite "finare" ställe med hissmusik, middagssittningar och konstutställning i entrén. Såg tråkigt ut.
Vi bodde på Villa Coralli och var jättenöjda!! Bra frukost! Alla hotell som ligger längs med bygatan har kanonläge och en fantastisk utsikt och 2 minuter till stranden. Nere vid hamnen kan man åka med badbåt till Valtos Beach. Tar 5 minuter. Kul att höra vad ni beställde tillslut.
Parga är jättemysigt!
/ Kajja
Okey, tack för svaret. Vad menar du med hissmusik?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2019-04-07, 09:02
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Som Kajja skriver ligger hotellet vid bystranden, eller Krioneri beach som den heter. Det finns ingen annan strand i själva Parga, men flera stycken i närheten, som Valtos. Lichnos är vår favorit.

Vi har inte bott på hotellet, men läget är ju helt fantastiskt!

En sak ni absolut inte får missa är en utflykt till floden Styx. Plus en hel del annat också, för det finns få resmål i Grekland som har så mycket att erbjuda när det gäller se och göra som Parga.
Tack för tipset om floden. Ser riktigt exotiskt ut!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2019-04-07, 09:06
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
De två stränderna du kanske menar är själva centrumstranden Krioneri beach men bara ca 300 m därifrån ligger den något mindre Piso Krioneri Beach som är en fin liten stenstrand . Villa Rosa ligger mellan dessa.
Ja, så är det nog Då är det ju gångavstånd
Svara med citat
  #10  
Gammal 2019-04-07, 09:10
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Oliv-ewa, titta gärna på livekameran från Parga. Den är placerad precis vid Villa Coralli där vi bodde. Om man kunde se lite mer åt vänster så ligger Villa Rosa där vid stranden. Fina vyer idag när jag tittade på Skyline webcam Parga
/ Kajja
Tack! Var hittar jag livekameran från Parga? Sen undrar jag vilken resebyrå det är som har hotell Coralli?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2019-04-07, 10:13
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Här !

http://www.skylinewebcams.com/en/web...eza/parga.html
Svara med citat
  #12  
Gammal 2019-04-07, 11:09
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 729
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Tack! Var hittar jag livekameran från Parga? Sen undrar jag vilken resebyrå det är som har hotell Coralli?
Vi åkte med Airtours. Apollo har åxå ett fint boende bredvid..med en liten pool.
/ Kajja
Svara med citat
  #13  
Gammal 2019-04-08, 22:57
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg
Tack för det!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2019-04-08, 22:58
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Vi åkte med Airtours. Apollo har åxå ett fint boende bredvid..med en liten pool.
/ Kajja
Minns du Kajja vad hotellet med Apollo hette?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2019-04-09, 07:49
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 729
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Oliw-eva, det heter Bianco. Riktigt fint!
Det finns mycket att läsa här på forumet om Parga.
Väldigt bra tips om stränder, restauranger mm.
Har själv blivit väldigt sugen på att återvända
/ Kajja
Svara med citat
  #16  
Gammal 2019-07-22, 11:59
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Jag bokade Villa Rossa, eftersom Bianco och Coralli var fullsatt. Coralli låg mittemot och såg trevligt ut. Även Bianco hade bra läge, så dit får det bli nästa gång. Villa Rossa hade underbar frukost inkluderande i priset och vi fick ett fördelaktigt pris eftersom vi bokade 3 personer i en 2 rummare (dyrt annars). Stranden utanför Villa Rossa var inte nåt vidare, så vi badade aldrig där, utan badade utanför Bianco i stället. Men sen hittade vi till den mindre stranden som låg bakom Villa Rossa och den var ju bara jättefin! Sedan fanns det en jättebra restaurang/taverna som låg precis i hörnet innan man svängde av in mot den lilla stranden. Där åt vi flera ggr. Vi var oxå uppe i borgen (åkte turisttåget dit). Vi hade inte möjlighet att åka runt så långt denna gång eftersom vi hade en 3-åring med oss, men Parga var över förväntan och jag kommer åka dit igen.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2019-07-22, 20:30
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 729
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Tack för återkoppling från er resa till Parga!
Synd att ni inte tog den lilla båten från hamnen till Valtosstranden. Tar högst 10 minuter. Riktigt fint bad och lååång strand! Men man hinner ju inte med allt.
/ Kajja
Svara med citat
  #18  
Gammal 2019-07-23, 00:00
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 729
Standard Sv: Hotell Villa Rossa

Nu när jag har läst hela tråden såg jag att du frågade om vad jag menar med "hissmusik". Jo det hördes lite sånt där pianoklinkande därifrån när man var på stranden. Ingen början och inget slut
/ Kajja
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT