Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-11-21, 16:42
mummo mummo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Inlägg: 2
Standard Hotell Palmyra

Hej.
Jag undrar om ngn har bott på Hotell Palmyra i Nidri.
Åker dit i maj och vill veta lite om hotellet, staden m.m
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-11-21, 19:48
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Hotell Palmyra

Hotellet vet jag inget om, det verkar ligga lite utanför stan.
Vi har bott två ggr i och norr om Nidri, staden är inte Greklands vackraste men är en bekväm utgångspunkt för utflykter och har gott om tavernor och restauranger med rätt låg prisnivå. Båtbiljetter finns till Meganissi, Ithaka, Kefalonia mfl grannöar, åk gärna! Hyr bil/moppe och besök västkusten, mycket vackert, blåare vatten är svårt att hitta.

Trevlig resa!

//PO
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-11-21, 20:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotell Palmyra

Om du söker i forumet finns det en del skrivet om Lefkas och Nidri sedan tidigare. Personligen vet jag att Nidri är en av de platser i Grekland som jag inte kommer att besöka igen men smaken är olika och andra gillar orten.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-11-21, 23:10
Lena_S Lena_S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Jönköping
Inlägg: 8
Standard Sv: Hotell Palmyra

Jag var på Lefkas för ca 8-10 år sen. Då bodde vi i Nidri och jag tror hotellet hette Palmyra. Vi reste med Apollo. Hotellet var fräscht och trevligt, med bra läge, nära både strand, affärer och restauranger. Stranden hade vassa stenar, så badskor rekommenderas. De vackraste stränderna finns på västra sidan av ön. Hyr moppe och åk omkring så kan ni njuta av vacker natur, häftiga stränder, fina små bergsbyar. . . Båttur till Meganisi kan rekommenderas. Nidri har inga mysiga små gränder som de Kykladiska öarna, men vi tyckte det var trevligt ändå. Lite jobbigt med tjatiga inkastare vid tavernorna på strandpromenaden. När vi var där (i slutet av juli) så fanns där många italienare och greker från fastlandet som var där på semester. Ön är grön och vi hade lite besvär av myggor. Det var första gången (men ej sista) som jag upptäckte att det finns myggor i Grekland. De är små och helt tysta, så man märker dem ej förrän det klias. Köp en liten elektrisk apparat som man laddar m "tabletter". De finns i alla Supermarkets och hjälper bra på hotellrummet. Hoppas ni får det jätteskönt!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-12-16, 09:20
albo albo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Hotell Palmyra

Jag har bott på Palmyra 2 gånger. Det är helt ok, men stranden vid hotellet har många sjöborrar, tänk på det. Annars var det helt ok, rent och fräscht.
Lena
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT