Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-08-10, 10:14
Noz Noz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 1
Standard Regn...

Jag och min flickvän ska åka till Lefkas nästa vecka (v33) och väderprognoserna ser inte så uppmuntrande ut. Ett stort regnmoln med en liten sol bakom. Därför undrar jag om det finns något att göra på Lefkas om det blir regn på semestern? Hyra bil å ta sig in till fastlandet kanske? Vad bör man se då? Uppskattar alla förslag varmt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-10, 10:24
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Regn...

Även om det blir regn så är det inte troligt att ni får en helregnig vecka, inte ens helregniga dagar! Den här årstiden kommer det vanligen bara några korta ljumma småskurar om det regnar överhuvudtaget. Möjligen kan det komma någon snabbt övergående störtskur med åska, men med stor sannolikhet blir det sol snabbt igen!

Utflykter runt ön och till byarna i bergen bör ni ändå inte missa. Byn Karia är till exempel verkligen värd ett besök. Den anses vara en av de mest pittoreska byarna på Lefkas och det är jättefint under det stora träden på det lilla torget. Där kan man ta en drink eller äta eller bara sitta och njuta. Byn är också känd för de vackra textila hantverk som tillverkas där och för den som gillar sådant är det inte svårt att köpa hur mycket som helst!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-10, 13:27
Fridas avatar
Frida Frida är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Jakobstad
Inlägg: 10
Standard Sv: Regn...

hej!
Vi är två par som skall resa till Lefkas vi oxå nästa veckas tisdag. Jag är också lite orolig över regn, men de säger ju att augusti brukar vara den säkraste solmånaden. Så nog får vi säkert sol så det räcker, hoppas jag iallafall. Jag hade ett inlägg här tidigare där jag funderade samma sak och en svarade åt mig att han var förra veckan i lefkas och de hade sol hela tiden fast inte prognosen såg så bra ut. Vi får lita på att väderprognoserna är fel. Ha en trevlig resa!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-10, 13:59
Dezzo Dezzo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 90
Standard Sv: Regn...

tror faktiskt att det är sol ändå.. Det kan regna ¨på kvällarna men då e det mysigt att sitta på resturanger som e inomhus eller bara läsa

Senast redigerad av inkfish den 2006-08-10 klockan 14:38. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-10, 14:31
Elisalinns avatar
Elisalinn Elisalinn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Stockholm och Lefkas
Inlägg: 79
Standard Sv: Regn...

Citat:
Ursprungligen postat av Dezzo
tror faktiskt att det är sol ändå.. Det kan regna ¨på kvällarna men då e det mysigt att sitta på resturanger som e inomhus eller bara läsa
Idag har det regnat alldeles otroligt på Lefkas, vi åker på lördag och hoppas förstås att det är över då. Mina vänner där berättade, att inte ens vintertid har det varit så kraftigt. Låter ju inte särdeles uppmuntrande.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-08-13, 14:55
Jeda Jeda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Regn...

Kommer precis från en veckas semester på Lefkas och vi hade faktiskt en heldag då det åskade och regnade från kl 9 på morgonen tills kväll. Det var väldigt trist och vi satt mest inne. Om man har bil kan man ju åka runt ändå men moppe eller motorcykel var inte att tänka på och inte finns det så mycket mer att se än stränder på Lefkas....
Men som övriga inlägg så tror jag inte ni behöver oroa er för en hel regnvecka. Dom övriga dagarna bjöd på kanonväder med sol och ca 30 grader.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT