Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2012-05-25, 18:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Hahaha, ursäkta Janne , var det en seriös fråga?
Nej, försökte vara lite ironisk.
Svara med citat
  #82  
Gammal 2012-05-25, 18:59
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Nej, försökte vara lite ironisk.
Svara med citat
  #83  
Gammal 2012-05-25, 19:05
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Hahaha, ursäkta Janne , var det en seriös fråga?
/med risk för att skämmas om jag har fel. / odds; 0,99
Ditt odds gäller kanske frågan om de får pengarna tillbaka
Svara med citat
  #84  
Gammal 2012-05-25, 19:30
Ante Ante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 94
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Siden du mener å vite det; hvordan ser resultatene ut på de rutene som de nå legger ned?
Totalt gå de med 503 Miljoner Euro i vinst men vet ej specifika rutter, de är väl att Kos/Rhodos ej hållit sina lovade avtal som de slutar flyga turister dit
Svara med citat
  #85  
Gammal 2012-05-25, 20:00
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Så du forventer at de skal opprettholde ruter til markedets laveste priser på ruter hvor de taper penger fordi det passer deg, og meg? Gjør SAS, Lufthansa, KLS, British Airways osv det?
Svara med citat
  #86  
Gammal 2012-05-25, 20:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Igår fick vi ett mail från Ryan air att sista flyget från Rhodos går hem den 2/10. Problemet är att vi bokat Ryan air med hemresa den 6/10 - för länge sen. Så nu har vi hotell på Tilos men inget flyg.
Kolla med Ving 7 /10. De kanske har flygstol hem då de ju flyger på Tilos....
...eller stanna kvar!
Vi är ju också där till 7/10...men skämt å sido, DET ÄR FÖR TRÅKIGT FÖR ALLA SOM DRABBAS!!

Fast jag tycker INTE att man ska spy galla på RA just i detta fall..ALLA resebolag/flyg drar in avgångar som inte är lönsamma. Även charterbolagen.
(fast övriga bolag brukar ju förstås boka om, men det VET man ju när man flyger med RA att de inte gör...pengar tillbaks eller annat resmål är det som gäller vad jag förstått.)

Lissi
Svara med citat
  #87  
Gammal 2012-05-25, 20:19
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
men det VET man ju när man flyger med RA att de inte gör...pengar tillbaks eller annat resmål är det som gäller vad jag förstått.)
Svårt att acceptera ett annat resmål när det är hemresan som blir inställd

(Ja, jag tycker också synd om de som blir drabbade)
Svara med citat
  #88  
Gammal 2012-05-25, 21:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Svårt att acceptera ett annat resmål när det är hemresan som blir inställd

(Ja, jag tycker också synd om de som blir drabbade)
Håller fullt med! Kanske därför vi aldrig flugit med RA.....fast kanske mer att det ALDRIG funnits billiga biljetter när vi velat åka.

Lissi - som oftast funnit billiga biljetter på SAS. Tryggt och bra så länge det varar!
Svara med citat
  #89  
Gammal 2012-05-26, 07:07
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

SAS som er et flybolag med gamle fly, gamle tanter som jobber ombord og som har fått tilføre langt mere kapital de senaste åren enn selskapet er verdt og burde ha varit erklært konkurs for mange år siden!
Sist jeg fløy med dem, Athen til København og videre til Oslo så var store problemer med de gamle toalettene, ikke så kul!
Svara med citat
  #90  
Gammal 2012-05-26, 08:53
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
SAS som er et flybolag med gamle fly, gamle tanter som jobber ombord og som har fått tilføre langt mere kapital de senaste åren enn selskapet er verdt og burde ha varit erklært konkurs for mange år siden!
Sist jeg fløy med dem, Athen til København og videre til Oslo så var store problemer med de gamle toalettene, ikke så kul!
SAS håller på att fasa ut sina gamla MD-80. Dessa håller en snittålder på 22,4 år. SAS hela flotta har en snittålder på 12,6 år. Så¨det kommer att göra skillnad förstås.
Lufthansa köper upp SAS och får ett nav i Skandinavien. Blir fint det!
Åldern på kabinpersonalen däremot vet jag inte om det egentligen spelar någon roll...
Svara med citat
  #91  
Gammal 2012-05-26, 08:57
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
..gamle tanter som jobber ombord ...
Hvad er fel på gamle tanter? Bemærker jeg lidt chauvinisme her

Mette
Svara med citat
  #92  
Gammal 2012-05-26, 09:29
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Håller med Mette!

Blir nästan förb-d när du skriver om "gamla tanter" !!!
Dan kan bli förstörd på mindre.
Birgitta
Svara med citat
  #93  
Gammal 2012-05-26, 09:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Det är ju det jag gillar mest SAS, "tanter " som inte bara kan stava till service, utan också faktiskt vet vad ordet innebär

På Ryan air behövs väl ingen service? Där sköter ju passagerarna allt själv efter vad jag fattat.
Förlåt utsvävningen...
Hoppas allt löser sig för de drabbade av Ryans indragningar..inget kul att få semestern förstörd!

Lissi
Svara med citat
  #94  
Gammal 2012-06-14, 17:12
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Re: Aldri mer Ryanair!

Jag har rest otaliga gånger med Ryan. Säga vad man vill om bolaget, men om det inte hade funnits hade jag antagligen inte alls rest så mycket. Dels hade jag inte haft råd, dels hade konkurrensen inte varit så hård.

Jag har dock under de senaste två åren även börjat resa med Norwegian och SAS. Servicen är möjligtvis lite bättre, men inte så bra att den motiverar de högre priserna (så länge priset från Arlanda inte ligger på ungefär samma nivå som Ryan+bensin). Med Norwegian kostar ju incheckat bagage extra, med SAS ingår det.

Min sambo har varit med om en helt sjuk "resa" med Ryan där planet aldrig avgick. Det hela handlade om att det var is/snö på vingarna och avisningsmaskinen var sönder. Så alla fick sitta på planet i över 5 timmar och vänta, för att sedan stiga av planet- som givetvis blev inställt. Ryan sålde inte ens vatten åt en kvinna med törstigt barn- flygvärdinnan gav av sitt eget "privata" vatten!

Annars har jag nästan aldrig varit med om förseningar med Ryan. Här är exempel på vad vi betalat:
Krakow- 4 kr t/r för 2 personer
Paris- 40 kr t/r för 2

Även nu i sommar åker vi med Ryan:
Skavsta-Thessaloniki-Rom-Skavsta: 1738 kr för 2 personer, alla sträckor.

Så, så länge de har bra priser kommer jag åka med dem. Men, det ska vara värt det. Om det kostar 300 spänn mer att åka med SAS så är det självklart att jag åker med SAS då Arlanda ligger nära Uppsala, där jag bor

För att avsluta måste jag bara få säga:

Jag vill inte köpa en macka för 5 euro, jag vill inte testa rökfria cigaretter, jag vill heller inte köpa en pinupkalender och jag vill verkligen inte testa lycka med RyanAir-lotter! Jag vill luta mig tillbaka, blunda och njuta av min musik- inte bli avbruten stup i kvarten av högtalarna.

Man får det man betalar för
Svara med citat
  #95  
Gammal 2012-06-14, 17:28
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Re: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av insolazione Visa inlägg
Min sambo har varit med om en helt sjuk "resa" med Ryan där planet aldrig avgick. Det hela handlade om att det var is/snö på vingarna och avisningsmaskinen var sönder. Så alla fick sitta på planet i över 5 timmar och vänta, för att sedan stiga av planet- som givetvis blev inställt. Ryan sålde inte ens vatten åt en kvinna med törstigt barn- flygvärdinnan gav av sitt eget "privata" vatten!.......................
...............................
Man får det man betalar för
Det här exemplet stämmer väl överens med min bild av hur mycket Ryan Air värdesätter sina kunder
Svara med citat
  #96  
Gammal 2012-06-14, 17:37
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Re: Sv: Re: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det här exemplet stämmer väl överens med min bild av hur mycket Ryan Air värdesätter sina kunder
Absolut- och ingen ersättning fick dem heller. Vi försökte, faxade till huvudkontor på Irland osv, men ingen respons. Antingen fick vi gå vidare med advokat eller inget...
Svara med citat
  #97  
Gammal 2012-07-07, 16:23
essi essi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 3
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Har rest med Ryanair 20-tal gånger och icke behövt ha någon problem. Men jag vet att om man vill ha ett bra pris så kommer dessa tilläggen(inchecking+ kontokort).
Var på resande fot nyligen: Skavsta- Bergamo- Volos-Thessaloniki-Skavsta och betalade 1063kr för hela resan med dessa tilläggen.( tilläggen brukar blic.300kr för 4 personer per tur)
Viktigt nog att kolla all information innan man bokar resan och inte vänta mer än att bara komma fram tryggt.
Lycka till!
Svara med citat
  #98  
Gammal 2012-07-24, 17:45
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Kom nyss innanför dörren i Gävle efter rest Alicante - Stockholm, besökt jobbande dotter i Torrevieja. Alltid lika trevligt i mitt älskade Spanien.

Kl 05.30 på flygplatsen El Altet noterade jag något. Väl hemma konstaterar jag; IBERIA vs RYANAIR: 4-0

1-0 (1') Sömndrucken stegar jag in och chockas av vilket enormt myller det var arla morgontimme. Trodde att det skulle vara jag och några affärsressenärer på Iberias fakir-avgång till Madrid. Det första jag ser är en ca 75 m kö till Ryans incheckning. Jag letar reda på Iberias baggagedrop (hade onlineincheckat, iof är väl Ryan"kunder" tvugna till det?), ett sällskap före mig, men då är tjejen i 1:a-klassdisken snabb att ropa fram mig. Kötid; 0 minuter.

2-0 (2') Eftersom jag hjälpte dottern att frakta hem en massa skräp så att hon slipper extraväska i augusti, var jag väldigt nervös att jag skulle överstiga Iberias tillåtna 23 kg. Mycket riktigt ser jag att vågen visar 25,0 kg. När taggen sitter på väska och jag får tillbaka passet med ett leende "buen viaje señor", kan jag inte låta bli att fråga om de 2 överviktskilona. Hon ler och säger, "baah, que pasa?". Då tackar jag så mycket och pekar på Ryan-kön. Hon skrattar. BTW så bär jag ombord två kollin.

3-0 (46') Kommer i flygstolen att tänka på att detta blir mycket billigare än med Ryan.

4-0 (90'+) Landar på Arlanda, kliver ner till tåget direkt när bagaget är hämtat, tåget rullar in när hissdörren öppnas. (turmål)

Fet målchans; är man påpasslig och man vet att man ska flyga en a321, så har plats 9A och 9F ca 3 meters benutrymme och vidunderlig utsikt över Europa, fördel 9F om man vill sitta mittemot en flygvärd/värdinna vid start och landning .

Epilog; Dotter flyger hem med Iberia/Vueling via Barcelona så småningom.

/Anders
Svara med citat
  #99  
Gammal 2012-07-29, 21:19
barols barols är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 35
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Tack Ryan air för att jag har råd att åka på min tredje Kreta resa i år
Svara med citat
  #100  
Gammal 2012-08-03, 10:40
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Hittade denna upplyftande artikel i dagen morgontidning! Ingen tilltalande läsning precis...

"Ryanair flög med skadad vinge

Text: TT
Publicerad 1 augusti 2012 10.05 Uppdaterad 1 augusti 2012 10.062012-08-01 10:05:16

Stockholm.

Lågprisflygbolaget Ryanair får kritik från spanska haverikommissionen.




Dels kritiseras man för att ha felbedömt avstånd och dels för att ha ignorerat varningar om skador på en vinge efter en krock med ett annat plan. Det skriver norska tidningen Dagbladet.
Det var i april som Ryanair-planet krockade med ett plan från American Airlines på flygplatsen i Barcelona. Flera passagerare noterade smällen och kontaktade kabinpersonalen, som i sin tur varskodde piloten. Men piloten tog inte informationen på allvar och lyfte.
Haverikommissionen kräver skärpta rutiner för kommunikation mellan kabinpersonal och cockpit."
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT