Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-02, 06:05
Elin70 Elin70 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1
Standard Boende med barn på Milos

Hej,
Vi är en familj med två barn (3 och 8) som skall båtluffa i juli månad. Vi flyger till Aten och har bestämt oss för att åka till Milos först. Finns det någon som har tips på bra boende där? Vi kommer fram sent på kvällen så det bör ligga ganska nära hamnen. Vi hade tänkt stanna där 4 nätter för att sedan åka vidare till antingen Folegandros eller Sikinos/Elin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-02, 09:28
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Boende med barn på Milos

Kan tipsa om Santa Maria i Adamas.
Härligt ställe för barnen, dock lite dyrare !

/Homeros

Senast redigerad av Zanét den 2010-06-02 klockan 11:44. Anledning: Otillåten hotellänk, se f ö forumreglerna under FAQ
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-02, 13:44
Bett Bett är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard Sv: Boende med barn på Milos

Hej,

Håller med ovan skribent. Vi har bokat Santa Maria Village efter research på nätet och tycker det ser mysigt ut. Kul med pool för barnen. Vi betalar 125 EUR per natt inkl frukost (juni månad).

/Bett
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-11, 10:20
jonasw jonasw är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Knivsta
Inlägg: 65
Standard Sv: Boende med barn på Milos

3 och 8 år. Pollonia alla dar i veckan. Trots att det blir ca 20 min extra transport.
Nära till allt. Inte speciellt mycket trafik, ev med undantag av korsningen där bussarna vänder.
Gott om bra hotell, helt ok strand mitt i byn omgiven av hyggliga eller riktigt bra resturanger.
/Jonas
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-13, 22:09
jagga-ewes avatar
jagga-ewe jagga-ewe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 6
Standard Sv: Boende med barn på Milos

Några tips på lägenhetshotell i Adamas då? Två vuxna o två barn (6+8) och ja, Adamas är ett krav. Kära moster bor där. Tänker dock forska lite innan vi berättar för henne att vi överväger ett besök i år, hon behöver inte jaga upp sig ett halvår i förtid...

Jag har varit på Milos en gång tidigare, men det var 1983, så vad jag må minnas lär ha ändrat sig. Men, jag lärde mig trampa vatten där, och sjuans gångertabell, som jag hade i läxa, sitter som berget.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-19, 13:50
Halloj Halloj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 159
Standard Sv: Boende med barn på Milos

Jag håller med Jonas. Med barn skulle jag definitivt välja Pollonia. Lite lugnare, mindre trafik, en bra strand och flera riktigt bra restauranger. Jag var på Milos 2004 (innan barnen kom) och vill gärna åka tillbaka. Hyr en bil och åk runt lite. Det finns en massa fina stränder. Glöm inte att ta n kväll i Plaka. Oförglömligt.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-02-19, 20:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Boende med barn på Milos

Frågan skrevs redan inför säsongen 2010 så den har nog redan fått sitt svar och är inte aktuell längre.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT