Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-27, 22:05
KG KG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 16
Standard Troulakis Village, Platanias???

Hei
Vi er en familie som skal til Troulakis Village sommeren 2008.
Er det noen som har vært der, og kan komme med tips?

Er glad på all mulig informasjon og anbefalinger.

Vi har aldri vært i Platanias før.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-29, 16:42
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Har aldri vært ved det hotelllet, men vet at dere må krysse en ganske trafikert vei for å komme ned på stranden. Noen områder av stranden har store flater med sten på bunn som kan bli ganske glatt, men det er også områder med fin sand. Det kan forekomme undervannstrømmer i noen omr åder . Et greit sted, men personlig synes jeg ikke det er noe superbarnevennlig sted om man har helt små barn.... Men den meningen tror jeg er delt..

ia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-10-06, 09:16
KG KG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 16
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Vi har aldri vært der, men har lest en del om Platanias. Forstår det slik at det er en klassisk turistplass, men håper å finne et lite snev av det klassiske greske landsbylivet også.
Veien må vi nok krysse ja, så vi får passe på.
Vi er også interessert i å leie bil, noen anbefalnger her? De må selvsagt tilby barnestoler.

Fortsatt ingen som har mere info om Troulakis village?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-10-06, 11:20
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Det blir sikkert bra . Vi kom oss aldri opp i gamlebyen (som umulig kan være stor) da vi bare var i Platanias 3-4 netter og brukte dagene til utflukter og var i Chania to kvelder. Av den grunn gikk vi glipp av den greske atmosfæren i Platanias om den er der...
Vi ble litt skuffet da vi syntes alt handlet om den store hovedgaten m. masse butikker og det lille torget som lå rett ved siden av.
Men har i ettertid forstått at det var noe "mer" . Mange reiser jo tilbake og tilbake og det må jo være en grunn...
Hotellet ser jo flott ut på bildene, ganske bratt bakke opp fra hovedveien, men litt trim er jo greit.
Vi leide bil hos Trust, direkte på flyplassen og var fornøyde med både service og pris, men vi reiste utenom sesong som selvfølgelig slo ut på prisen.
Dette blir iallefall bedere enn å bo ved Sunwing sitt anlegg på Rhodos når dere er på jakt etter "egne" spisesteder og muligheten for å rusle litt rundt uten å måtte bruke buss/taxi inn til sentrum.
Bussen til Chania stopper i tilegg på hovedveien rett nedenfor hotellet deres om dere vil inn til Chania, slik at dere ikke er avhengige av taxi.
Strendene ved Agii Apostoli er veldig barnevennlige og rolige om det alikevel skulle blåse en del v. stranden i Platanias, men dere har jo pool så det er jo ikke noe problem..



God tur.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-10-19, 14:53
nenes avatar
nene nene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Norge
Inlägg: 5
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Hotellet ser jo flott ut på bildene, ganske bratt bakke opp fra hovedveien, men litt trim er jo greit.
Hvor finner du info om att det er trapper opp til dette hotellet ?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-10-19, 20:32
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

??? har jeg nevnt trapper???

Ia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-10-21, 20:24
nenes avatar
nene nene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Norge
Inlägg: 5
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

unnskyld, mente bratt bakke, jeg finner ikke noe om dette.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-10-22, 19:00
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

ok. Det kan henne jeg tar helt feil... Jeg bare husker fra da jeg var i platanias så var det en ganske bratt åside på den ene siden av veien og strande lå på den nedre siden....
Dette hotellet ligger altså på oversiden av veien. I følge kartet til Apollo så ser det ut til at dette hotellet litt fra veien slik at jeg antok at det måtte ligge litt opp i "åssiden" Men det kan hende jeg tar feil her og at det er partier som ikke ligger så bratt til. Det blir uansett sikkert bra.
Men veien er veldig trafikert i høysesong....
Beklager for mulig feil-info.

Ia
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-10-25, 19:57
nenes avatar
nene nene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Norge
Inlägg: 5
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Det stemmer helt sikkert jeg bare lurte på hvor om det var noen plasser der det sto noe skriftlig om dette.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-10-27, 08:24
KG KG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 16
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Jeg tror hotellet liger på sletten like nedenfor høyden der "gamlebyen" ligger.
Det hadde vært fint med tilbakemeldinger fra noen som har vært der. Vet at det har gått turer fra Sverige dit i sommer.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-12-27, 01:42
2enebarn 2enebarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Røyken
Inlägg: 3
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Hei! Ja, det er en bratt bakke opp til hotellet....Nei, det ligger ikke rett nedenfor gamlebyen.....Nei, det ikke spesielt barnevennlig strand i Platanias, men gå bare litt inn i Agia MArina, så er det flott!....Ja det er fantastisk gresk idyll i Platanias, det er her det virkelig gamle greske kan finnes! ......Nei man må ikke være turist og følge strømmen, man må bare vite hvor man skal gå! Jeg har vært 10 ganger på Kreta og alltid bodd i Platanias! Klarer ikke reise noe annen sted......
Troulakis Village er et flott nytt familiehotell som åpnet i Mai 07, det drives av Maria Troulakis, hennes mann og fetter! Dette er personlige venner av oss, fikk akkurat julekort og gave fra de! Hotellet er moderne, rent og med flatskjerm(!) på rommene, og ordentlige senger! Det er absolutt IKKE gammel, gresk idyll der, men fint for barnefamilier. Maria sier selv at hun helst ikke ville hatt hotellet slik, men at det er kjøperne som rår og at Saga "kjøpte" hele hotellet for 3 år, før det var ferdig og dermed hadde litt å si på hvordan det skulle se ut..........Kan absolutt anbefale å bo der, vi drar 29 juni 08 for 2 uker der (vi er 9 mennesker totalt).

Skriver gjerne MASSE tips om området, hvis dere fremdeles er interessert? Jeg snakker litt gresk og har mange lokale venner der nede og går derfor IKKE å spiser der det er masse turister......
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-04, 20:49
KG KG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 16
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Takk for et utrolig godt svar!!
Når man skal til et nytt sted setter man selvsagt pris på få vite en god del, spesielt når man reiser med små barn.

Er det f. eks. restauranter/ tvernaer du spesielt anbefaler?
Hva med bilutleie, hvem er bra og pålitelig her til en fornuftig pris?

Ellers virker hotellet vi som et fornuftig valg, vi gleder oss stort!

Skal ikke se bort ifra at det kan komme flere spørsmål etterhvert.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-05, 00:26
2enebarn 2enebarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Røyken
Inlägg: 3
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Nå blir jeg kanskje lite objektiv, men vil anbefale Troulakis Taverna 5 min å gå inn i Agia Marina (retn. Chania). Det ligger på strandsiden, etter en stor lekepark hvor det forresten er moro for de små. Man går ned rett etter en liten matbutikk og bakeri, og det står skilt der med Troulakis Taverna & Hotel. Der har de flott mat både på dagtid og kveldstid, kjempetrivelige ansatte (drives av Marias bror Kostas) og de har lekepark for barna!
Dere bør også prøve Tartuffo (pizzarest.) som ligger rett ved siden av Inka på taxitorget i Platanias. Den ligger på strandsiden av veien og har et stort skilt med navnet på ute ved inngangen. Her er de meget hyggelige og har mye god mat for barna. Kan også anbefale Diogenis som ligger oppe på taket på denne Inka butikken jeg nevner. Der er det flott utsikt, stor plass og veldig god mat. Her bør man spise greske småretter (meze) og drikke husets vin.
Kan også anbefale en tur til Lomnopoulis Waterpark. Den ligger ca 30 min kjøring oppover mot fjellene (Lefka Ori) i bakgrunn av Platanias. Det går sånne små tøffetog dit, moro for barna men litt humpete. Man kan da kjøpe pakker med togbillett og inngang i prisen, men da er man avhengig av å dra til faste tider begge veier, det er også billigere å ta taxi dit men avtal da fastpris før dere drar
Når det gjelder bilutleie må dere IKKE velge Speed Wheel, han er en skikkelig luring!! Det ligger en bra en borte ved Troulakis Taverna, men også en liten koselig "vekslebu" rett før sentrum i Platanias har utleie av biler. Den ligger på samme side av veien som hotellet, og har en trang liten trapp opp til et lite koselig kontor, hvor mor & datter (Maria) jobber. Husker ikke navnet nå, men det står et hvitt skilt med EXCHANGE og car rental på veggen ved inngangen. De kan anbefales (leid der flere ganger selv). Bare husk på å be om et skikkelig barnesete når dere leier, i Hellas er det IKKE viktig med slike ting, men de har forstått at vi nordboere vil ha sikkerhet
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-05, 01:09
2enebarn 2enebarn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Røyken
Inlägg: 3
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Kom på mer.........det er mange gode restauranter i området, men det sikreste rådet jeg kan gi er å IKKE gå på de hvor det sitter bare turister! Se etter grekere, det betyr at maten er god og billig Anbefaler å gå opp til bakveiene rundt om (parallelt med hovedveien) retning Agia Marina og kikke etter koselige steder! Har en venn som startet restaurant i Agia MArina sommeren 07, som virkelig kan anbefales! Vi har allerede bestillt bord til 9 pers for feiring av bryllupsdag og bursdag Den heter Nostos og ligger 10-15 min gåtur innover Agia Marina, opp til gaten ovenfor hovedveien. Man går forbi alt det andre jeg fortalte om, videre til du har et helt kvartal med først: Mega Inka Supermarket, ATLAS supermarket og et stort hotell Canea Mare. Gå så opp til høyre et lite stykke og på venstre side oppi veien ligger NOstos! Flott ny restaurant i treverk og stein i en spesiell stil. Har fotballbane og lekepark ved siden av. Her er det en dansk og en gresk kokk og de har t.o.m. dansk mat! Og selvfølgelig gresk, kjempegod mat hos flotte Christos! Hans bestemor lager verdens beste retter med lam, som hun starter tilberede på morgene hver dag.
Christos har egne nettsider hvor du kan finne ut litt mer. www.nostos-restaurant.com

Senast redigerad av Kalimera den 2008-01-05 klockan 11:32. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-07-19, 09:57
2rthunder 2rthunder är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 4
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

Bil kan dere leie hos Speed Wheel, med full forsikring og ingen egenandel om det skulle hende noe med bilen. Barnestoler finns selvsagt, uansett alder. 2Enebarn har skrevet at man ikke skal leie hos dette firmaet, men siden personen aldri har leid hos selskapet, har han liten grunn til å uttale seg.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-08-01, 14:12
tommy tommy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

hei 2enebarn

flytter selv ned til platanias i slutten på august.bor på troulakis village igjen.har fått leilighet der nede og jobb i sesongen fra mai til 15october.men skulle hatt noe å drive dagene med til vanligt uten om sesongen og du har en del venner der nede er det noen mulighet for å få jobb fra october og utover vinteren ? bartender fks eller noe form for butikk jobb?

mvh Tommy
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-08-01, 16:40
tommy tommy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Troulakis Village, Platanias???

hei
flytter selv ned til platanias i slutten på august.bor på troulakis village igjen.har fått leilighet der nede og jobb i sesongen fra mai til 15october.men skulle hatt noe å drive dagene med til vanligt uten om sesongen og du har en del venner der nede er det noen mulighet for å få jobb fra october og utover vinteren ? bartender fks eller noe form for butikk jobb?

mvh Tommy
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT