Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-07-19, 14:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta. Ja, det finns dom som säger så. Men det är bara de som har gått i Samariaravinen som tycker så. Så om du inte har vandrat i ravinen, och har varit på Kreta, så har du ändå varit på Kreta. Dock tycker jag att alla som är på Kreta borde gå Samariaravinen någon gång i livet, om man har hälsan vill säga. Jag kan lova att det blir till ett minne för livet.



Här börjar vandringen.

Bilder från fortsättningen finns här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-07-21, 11:40
Caina Caina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 138
Standard Sv: Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Jag har gått båda, Om Samaría-ravinen var en prestation så var Ombros-ravinen ren njutning.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-07-21, 14:16
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Då har jag varit på Kreta Hade inga bra skor dock utan fick titta ner mer än upp på den vackra omgivningen för att se var jag satte fötterna, så det är ett bra tips, men det gick bra ändå. Vår "ledare" som jag förstått finns med på alla organiserade Samarivandringar och som på bussen upp ger en massa tips på vad man ska tänka på, råkade själv göra illa foten och fick avbryta vandringen och hjälp att transporteras tillbaka.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-07-22, 17:26
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Så bra! Då stryker jag alla Kreta-resor och lägger till ön på listan vill-till, då jag INTE varit i nån ravin!

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2022-07-23, 06:39
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Då har inte jag heller varit på Kreta. Är inte speciellt intresserad av vandringar. En sån skall i så fall vara enkel och inte för lång. Turister lär ju ställa till det genom att ge sig ut på krävande vandringar och sen får man rycka ut på dyra och besvärliga räddningsoperationer. Jag är 99,9 % säker på att jag aldrig kommer att gå Samariaravinen. Men till Kreta vill jag ännu många gånger.

/ Anne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2022-07-23, 08:00
yanniss avatar
yannis yannis är uppkopplad nu
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Då har inte jag heller varit på Kreta. Är inte speciellt intresserad av vandringar. En sån skall i så fall vara enkel och inte för lång. Turister lär ju ställa till det genom att ge sig ut på krävande vandringar och sen får man rycka ut på dyra och besvärliga räddningsoperationer. Jag är 99,9 % säker på att jag aldrig kommer att gå Samariaravinen. Men till Kreta vill jag ännu många gånger.

/ Anne
Jag har aldrig gått Samariaravinen, trots att jag varit massor med gånger till Kreta. Jag kommer heller aldrig att gå den. Kanske någon km från fel håll. Jag gillar slutpunkten på ravinen, Agia Roumeli, som jag kan bara vara och slå mig till ro och titta på havet. En by, som är så lugn och trevlig när Samariavandrarna har åkt vidare för dagen. Då sitter man och pratar med dom dagsvandrare, som har sitt tillhåll här och Nikos på Paralia som drar upp gapskratt med sina historier.

Däremot klarar jag numera att promenera på Aradenabron ovanför Chora Sfakion och Anopoli.

Birgitta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2022-07-23, 11:26
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Nä inte har det varit eller kommar att bli nån vandring där..trots mina 16 besök på Kreta.
Men det ser häftigt ut! Jag vandrar vid havet på stranden och i gränder. Längre utsvävningar blir bak på vespan
/ Kajja
Svara med citat
  #8  
Gammal 2022-07-25, 20:24
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 152
Standard Sv: Har du inte gått Samariaravinen har du inte varit på Kreta

Har inte heller gått Samaria-ravinen, tyvärr! Skulle gärna vilja men kroppen sätter stopp! Har bara tittat ner i den från Omalos, så vackert! Men nog har jag varit på Kreta ca 14 gånger...
Dit kommer man alltid tillbaka, så mycket att se, göra och uppleva......
Catlady, som är ett fan av Kreta sedan slutet av 80-talet........
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT