Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-02-16, 09:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Kommande jordbävningar?

Den fruktansvärda jordbävningstragedin i Syrien och Turkiet, har nog inte gått någon förbi. Senaste jag hörde uppskattar man man antalet döda till 70-80.000! Det är så ofattbart att man inte tror att det är sant.

NU varnar grekiska forskare att även Grekland kan komma att drabbas av en stor jordbävning i magnituden 8,5!!!!

Kan nämna att det stora jordbävningen på Kefalonia 1953 var på 7.2, så ni förstår omfattningen.

Sen är ju "snart" ett flytande begrepp i jordbävningskretsar. Det kan vara om en månad - eller femton år.

Så jag tror inte vi ska oroa oss att åka dit, MEN, undvik skyskrapor. Som tur är är det relativt lätt i Grekland.

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-02-16, 19:30
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 189
Standard Sv: Kommande jordbävningar?

Så hemskt med alla dessa liv som gått till spillo, på Mammons altare! De bygger undermåligt för att sno åt sig mer pengar!
Grekland har ju alltid varit utsatt för jordbävningar, genom historien! Dock hoppas och tror jag att de genom att verkligen följa föreskrifterna och inte som "österlänningarna" ge sjutton i dem, har byggt säkrare hus. På tex Karpathos, Samos och Skopelos är få hus högre än fyra våningar. Är väl kanske lite "blåögd" men en korrumption som i "österlandet" finns nog inte, även om det nog existerar......
Catlady, som lever på hoppet .......

Senast redigerad av Catlady den 2023-02-16 klockan 20:21.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-02-17, 11:56
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Kommande jordbävningar?

En fruktansvärd jordbävning, mina tankar går till alla de drabbade, anhöriga och de som misst livet. Också en del fantastiska räddningsinsatser av räddningspersonal och duktiga sökhundar och de som legat under rasmassorna i över en veckas tid och överlevt 🙏
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT