Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-04-04, 21:00
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Priser/affärer i Geo

Hejsan!
Nu har jag bara drygt två månader kvar innan jag äntligen får åka till Georgioupoli. Har flera vänner som har varit där men själv har jag bara varit i Agia Marina och Platanias ett par gånger. Älskar Kreta och ser såå fram emot att se mig omkring lite på ön.

Hur är det i Geo? Finns det nån större Superbarket där så man kan handla mat? Annat shopping? Eller ska man bege sig till Rethymnon för det?

Hur är priserna jmf m exvis Platanias? Är det någon skillnad på restuarangbesök?

Ska bo på Kokalas och har bara hört gott om det hotellet, så jag hoppas det blir bra! =))
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-04-05, 08:36
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Priser/affärer i Geo

hej!
vilken tur du har som ska åka till geo!har varit där 10-12ggr.älskar denna by.priserna på restaurangerna är billigare än Chania och Rhetymnon affärerna har jag inte så mycket koll på,vi handlade på Annas supermarket ett mycket trevligt ställe och hälsa till Anna med fam.På morgonen köpte vi nybakat hos bagaren .Många små restauranger ,en lång fin strand trevligt och inga inkastare ha det bra!
/katarina
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-04-05, 12:32
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Priser/affärer i Geo

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
Hejsan!
Finns det nån större Superbarket där så man kan handla mat? Annat shopping? Eller ska man bege sig till Rethymnon för det?
Ja, förutom Annas finns en ny stor och fräsch supermarket bredvid hotel Nikolas snett mittemot Βασιλάκης (Vasilakis) bageri och konditori.

Du har ju nära från hotellet till Millennium och Proton som är mindre supermarkets. Det är högst ett par minuters väg till bägge!

Βασιλάκης rekommenderas varmt vad gäller färskt matbröd, läckert kaffebröd glass m.m. I Rethymnon finns Lidl.

Shopping går inte att jämföra med en stad, men det finns en hel del butiker. Du ser mycket snart vad du tycker om utbudet!

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
Ska bo på Kokalas och har bara hört gott om det hotellet, så jag hoppas det blir bra! =))
Det tror jag också! Min dotter med familj ska bo där i maj och vi har fått höra mycket gott om hotellet även från lokalbefolkning med egen hotellrörelse.

Vi åker i mitten av maj till Geo för tre veckors vistelse i Paradiset - åtminstone vårt!

Hoppas ni får en riktig fin vistelse i Georgioupolis!
Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-04-18, 21:48
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Priser/affärer i Geo

Tack för alla svar!

Ska bli jättehärligt att komma iväg. Låter som att Geo är precis det som vi är ute efter. Lite mindre, inte så otroligt mkt turister och en härlig strand. =)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-04-18, 21:53
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Priser/affärer i Geo

Du får gärna höra av dig när ni kommer hem, är nyfiken på hotellet och byn! Kul att de ska bo på samma hotell som oss.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-04-27, 15:07
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Priser/affärer i Geo

Joppan här!

Ditt val är alldeles rätt, Geo är fantastiskt. Har varit här många gånger och har säkerligen inte varit den sista än!!! Man bara trivs här. Många fina tavernor med god mat, trevlig personal osv. Priserna är lite lägre än inne i städerna när det gäller att äta ute iaf. Anna Market uppe vid torget och SPAR (lite billigare) bortanför kyrkan + en liten affär längre bort efter samma gata som SPAR är mataffärer + allt annat man behöver. Ni kommer få en kanonsemester i denna by.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-04-27, 18:03
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Priser/affärer i Geo

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
Du får gärna höra av dig när ni kommer hem, är nyfiken på hotellet och byn! Kul att de ska bo på samma hotell som oss.
Vi kommer ju hem den 4:e juni och jag rapporterar från paradiset så fort jag kan!!

Lena
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-05-02, 09:06
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Priser/affärer i Geo

Joppan här!

Butiken som jag döpte till Spar heter nog Proton kanske, mindes väl fel!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT