Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2012-04-26, 12:23
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Norwegians wifi i skyn

Vid lördagens hemresa från Kreta med Norwegian fick jag för mig att testa wifisystemet ombord. Informationen var att så snart skyltarna om säkerhetsbältet var släckta gick det bra att kostnadsfritt koppla upp sig på Norwegians wifi.

Sagt och gjort. Jag drog fart på min laptop, och vips hittade nätverkskortet Norwegians inloggningssida. Gratis var det, och något lösenord erfordrades icke. Så långt allt väl, men sedan...

Uppkopplingen var segare än lim. Jag fick nostalgiska återblickar på sent 1980-tal då jag hade ett K-56-modem kopplat till Televerkets koppartrådslina. Du min skapare vad trögt det gick. Att komma in på Kalimerahemsidan tog strax under åtta minuter, och väl där klotade uppkopplingen ihop och jag fick börja om från början igen.

Felmeddelandet som följer;
Web Acceleration Client Error (504) - Suspected Satellite Link Outage
The satellite link was not operational when the last web page request was made. Possible causes for this include recent changes in weather conditions or equipment problems in the NetworkOperationsCenter. Trying again at a later time may result in restored service due to either improvements in the weather conditions causing the service outage or rectification of a network problem in the NetworkOperationsCenter. If this problem persists, please contact your service provider for additional


Ska det vara så här? Kanske jag hade otur med atmosfäriska störningar som slog ut uppkopplingen emot de kommunikationssatelliter som ska sköta trafiken?

Är det någon Kalimeravän som har andra och bättre erfarenheter av Norwegians wlan ombord?

Arne
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT