Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-09-02, 15:13
Marpe Marpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 14
Standard Minuit

Brukar gå till ett ställe som heter Minuit, en nattklubb. Jag vet vad många tycker att det är för ett ställe. Men det beror även på hur man är själv...
Känner killarna där sen 20 år, och ahr bra gott att säga om dom..Är det någon hör som brukar gå dit ?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-09-02, 16:44
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Minuit

Citat:
Ursprungligen postat av Marpe
Brukar gå till ett ställe som heter Minuit, en nattklubb. Jag vet vad många tycker att det är för ett ställe. Men det beror även på hur man är själv...
Hahahaha Minuit, det gamla stället... jag har hört så många historier och skämt, både på gott och ont om detta ställe att man nog måste betrakta det som en stor Rhodos-klassiker.
Jag har faktiskt varit där EN gång en kväll när allt annat hade stängt. Jag var på väldigt gott humör och hade faktiskt en kanonkväll!
Men genomsnittsåldern (samt musikstilen) överskrider (än så länge) min egen med några år så jag har aldrig återvänt...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-09-02, 17:31
Marpe Marpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 14
Standard Sv: Minuit

Ja, jag vet... ..men jag är nog lite äldre än dej, och jag gillar inte discon...
Har haft väldigt roligt där...för det mesta...Men , det finns ju alltid ett men..
det finns lite ,ja vad ska man säga..lite för mycket ragg .Vi är ett helt gäng som brukar åka, och vi är bara ute för att dansa och ha roligt.. och faktiskt har dom lärt sej det, dom värsta raggarna...
[center] [/center]
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-09-02, 19:03
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Minuit

Citat:
Ursprungligen postat av Marpe
Ja, jag vet... ..men jag är nog lite äldre än dej, och jag gillar inte discon...
Har haft väldigt roligt där...för det mesta...Men , det finns ju alltid ett men..
det finns lite ,ja vad ska man säga..lite för mycket ragg .Vi är ett helt gäng som brukar åka, och vi är bara ute för att dansa och ha roligt.. och faktiskt har dom lärt sej det, dom värsta raggarna...
[center] [/center]
Ja, det kryllar visst av raggarsugna taxichaufförer där , och medelålders grekiska bartenders. Leta upp låten "Greek lover" på nätet och du kommer garanterat att känna igen dig, samt få dig ett gott skratt som räcker hela kvällen .
Jag lyssnade på den första gången i ipoden på tunnelbanan och kunde absolut INTE hålla mig för skratt... Folk trodde med all sannolikhet att jag var berusad eller bara spritt språngande galen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-09-02, 19:33
Marpe Marpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 14
Standard Sv: Minuit

¨"skrattar"..ok..! Det finns väl både det ena och det andra på det här stället . Men man får sej i allafall ganska många skratt..Det finns tyvärr för mycket patetiska figurer där.. .Men jag dansar och har roligt, och skiter i andra..
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-09-03, 15:35
PD PD är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 20
Standard Sv: Minuit

Ja det gör du rätt i..Strunta i vad alla tycker...Jag har oxå vart där några gånger..Tog dit min mamma o släktingar som kom o hälsade på..Det var antingen Minuit eller Elli som gällde om man vill dansa "gammeldans" eller vad man ska kalla det..Det var en kille som uppträdde där för många år sedan..Såg han på Colorado förra året om jag inte minns fel..Han gjorde covers på George Michael..urbra var han..Hette han Giorgos,tro?!

Slå klackarna i taket och ha kul
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-09-04, 09:03
Marpe Marpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 14
Standard Sv: Minuit

Ja,jag ska slå klackarna i taket... Vi är bara där för att ha roligt...INTE ragga.

Dom flesta av oss är gifta och stadgade... .Elli var vi till några gånger, men där var det bara finnar,,, .
Och det är alltid grekiskt upptädande, varje kväll.Dans och sång.
Så nog ska vi ha roligt.För det finns inte så många ställen om man inte gillar disco eller är så förtjust i barer.. eller ?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-09-04, 21:14
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Minuit

PD - jag tror ordet du söker är "styrdans" ?

Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-09-05, 08:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Minuit

Citat:
Ursprungligen postat av Themis
PD - jag tror ordet du söker är "styrdans" ?

Aha jag har funderat över hur det kommer sig att man dansar gammeldans på Rhodos. Såg framför mig alla i en scottis eller vals. Tänkte att det ändå måste handla om internationell folkdans. Förövrigt något som nu startar i Umeå på söndagar. Funderar på att anmäla mig.

Dottern gick en termin och hon blev riktigt duktig.

Eva som föredrar disco framför "styrdans"
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT