Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-10-20, 16:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Grekiska trottoarer i Kos stad

Det är inte sällan man får väja för träd och annat gojs på grekiska trottoarer. Jag tror att det värsta exempel jag har sett är här i Kos stad.



Man undrar vad som kom först: träden eller trottoarerna?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-10-20, 19:30
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 157
Standard Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad

Trottoarer?? Vilka trottoarer? De finns bara i stora städer som Athen.... I övrigt är de, visserligen, där men fulla av moppar, cyklar, träd och buskar Fint stenlagda men så smala och i olika nivåer att de i stort inte är möjliga att använda som fotgängare gatan är bättre... Är det något grekiska bilförare ser upp med är det "fotfolket", inne i byarna i alla fall!
Catlady, som ändå gilar att "gå på byarna"
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-10-21, 08:20
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad

Trottoarerna är ju oftast som gjorda för att ex.vis kunna framföra barnvagnar!

//Conny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-10-21, 08:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 653
Standard Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Trottoarerna är ju oftast som gjorda för att ex.vis kunna framföra barnvagnar!

//Conny
Kommer ihåg, när man försökte ta sig fram med sulkyvagn i Grekland. Vadå trottoar? Och på stranden, var man tvungen att gå med vagnen, nere vid den packade sanden i vattenbrynet. Mitt bland alla bollspelande greker. Helt hysteriskt!

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2020-10-21, 18:54
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kommer ihåg, när man försökte ta sig fram med sulkyvagn i Grekland. Vadå trottoar? Och på stranden, var man tvungen att gå med vagnen, nere vid den packade sanden i vattenbrynet. Mitt bland alla bollspelande greker. Helt hysteriskt!

/Netwolf
Ja exakt
Jag har ju haft med mig båda barnen med både kombivagnar samt sulky. Myntet har ju 2 sidor, - det som var positivt var ju när man kom in på tavernorna med barnvagnarna. Man blev alltid väl mottagen.

//Conny
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-10-27, 09:33
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad

Grekiska trottoarer kan vara väldigt spännande..För 11-12 år sedan nere i Rethymno skulle jag ta mig en liten promenad för att gratulera en vän som fyllde år.Det var kväll ,jag traskade iväg efter huvudvägen,,de hade börjat gräva hål i trottoaren för att plantera palmer,,aktade mig noga för groparna tills.....Det kom en liten katt och slog följe med mig,då glömde jag allt vad gropar heter klev ner i en,,höll på ramla men lyckades få tag i ett rostigt stängsel på sidan. Ganska rejält blodvite uppstod på pekfinger och långfinger på högra handen,tog lugnt av mig ringar och stoppade i bröstficka och fortsatte min promenad med handen i högläge.Kom in på tavernan där födelsedagsbarnet jobbade.."Happy Birtday Maria ,,I think I need some help".Blev skjutsad av hennes son till akuten..båda fingrarna hopsydda(stygnen hade jag i 17 dagar).Hade som vanligt en väldigt fin vistelse,,inte några simturer dock.Grekiska trottoarer ÄR farliga
Svara med citat
  #7  
Gammal 2020-10-27, 11:14
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 653
Standard Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
Grekiska trottoarer kan vara väldigt spännande..För 11-12 år sedan nere i Rethymno skulle jag ta mig en liten promenad för att gratulera en vän som fyllde år.Det var kväll ,jag traskade iväg efter huvudvägen,,de hade börjat gräva hål i trottoaren för att plantera palmer,,aktade mig noga för groparna tills.....Det kom en liten katt och slog följe med mig,då glömde jag allt vad gropar heter klev ner i en,,höll på ramla men lyckades få tag i ett rostigt stängsel på sidan. Ganska rejält blodvite uppstod på pekfinger och långfinger på högra handen,tog lugnt av mig ringar och stoppade i bröstficka och fortsatte min promenad med handen i högläge.Kom in på tavernan där födelsedagsbarnet jobbade.."Happy Birtday Maria ,,I think I need some help".Blev skjutsad av hennes son till akuten..båda fingrarna hopsydda(stygnen hade jag i 17 dagar).Hade som vanligt en väldigt fin vistelse,,inte några simturer dock.Grekiska trottoarer ÄR farliga
Hoppsan, som det kan gå. Ja. tur det inte blev värre även om att sy inte är det trevligaste man vet...

/Netwolf
Svara med citat
  #8  
Gammal 2020-11-04, 09:09
Bachalos Bachalos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 38
Standard Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad

Vet inte hur många gånger jag gått på just den trottoaren om jag inte ser fel.
Tsaldari street va?
Charmigt och underbart!
Funderar så starkt på att flytta dit.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT