Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-06, 20:48
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Båttider

Hej!
Hur är bårförbindelserna mellan Santorini och Syros? Funderar på att luffa och vill besöka lite nya öar i sommar,
Lottie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-09, 10:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Båttider

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Hur är bårförbindelserna mellan Santorini och Syros? Funderar på att luffa och vill besöka lite nya öar i sommar
Jag vet inte exakt hur båtarna går, men jag vet att det gick båtar från Syros till Santorini förra året.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-12, 05:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Båttider

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Hur är bårförbindelserna mellan Santorini och Syros?
De är säkert bra! Med lite god vilja och mycket tålamod kan man ta sig vart man vill mellan de Grekiska öarna. Men du måste ha tålamod här hemma till fram mot Maj då de flesta färjeturer är utlagda på GTP. Ska du från Santo till Syros måste du troligtvis byta färja på Paros eller Naxos. Fast det kan finnas någon som är på väg mot fastlandet som går den vägen om du har tur.

Att det finns en förbindelse mellan två öar utan byte innebär inte per automatik att det finns åt andra hållet! Det finns vissa "ringlinjer" som bara går åt ett håll. Jag tror det är större chans att du kan åka från Syros till Santo utan byte än åt andra hållet.

Linjer som gick i fjol kanske inte går i år... Allt förändras år till år. Det är t o m dagsnotering på om färjan går ibland... Linjer kan förändras mitt i säsongen. Jag har varit med om det. Färjan jag skulle åka med, som fanns på GTP, hade slutat passera min hamn två veckor tidigare.... No Boat...

Det Rederi jag har störst förtroende för är Blue Star. Stora moderna snabba båtar. Lite tråkiga, de har inte samma charm som de gamla vraken hade för oss som båtluffade på 80-talet, men de är pålitliga.

Sedan har du lite Catamaraner som far omkring också. Kanske någon av dem skulle kunna hjälpa dig. Men de börjar bli dyra att åka med...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-16, 20:52
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Båttider

Jo Blue Star är ju bra, men jag vet det tar ju så lång tid innan man kan få fram något om båttider som förhoppningsvis stämmer när man står där i ö-världen och ska åka. Men vi ska nog kunna ta oss från Pireus på em till någon ö om inget annat brukar det ju gå båtar till naxos o Santorini, Mykonos o Syros vet jag inte men det ska fixa sig. Lite av charmen med luffning att man inte vet exakt var man ska bo första natten.

Ha en bra kväll
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT