Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-14, 13:13
Matsh Matsh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 8
Standard Sv: Vettiga rumspriser?

Hej, vi kom hem från kykladerna i lördags, rums priser för 4 personer var:

Sifnos
på Katerina i Kamares
1 rums studio AC, kök (med 2 sängar i), 1 rum med dubbel säng ,TV, strålande sjö utsikt 42 EU/natt.

Milos
Hemma hos Roula (som även har mycket fina studios, se hennes hemsida 3 rums fullt utrustad lägenhet i Adamas, AC, TV, etc 40 EU/natt

Serifos
På Marietta i Lividakia
Stor 1,5 rums studio AC, kök+matrum (med 2 sängar i), 1 rum med dubbel säng ,TV, strålande sjö utsikt 60 EU/natt.

Hur hittade vi boende
Sifnos har 2 st rumsförmedlingar i hamnen = kanon bra

På Milos möter dom upp vid kaj eller ringa själv, det finns en lista eller bok hos turistfömedlingen i hamnen

På Serifos får man gå runt och fråga om det finns rum till vilkert pris.
Vilket är dåligt för pris jämförelser men igengäld kan man kolla in läget var man vill bo först. Det är inte långt mellan hotellen, lämna bagaget hos tursitförmedlingen och trava runt.

Samtliga öar var kanon men Serifos ett strå vassare en de övriga.

//mats

Senast redigerad av Zanét den 2006-07-14 klockan 13:52. Anledning: Otillåten hotellänk
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-07-25, 17:41
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Vettiga rumspriser?

Vi betalde för tre personer under perioden 10-24 juli:

I Ag. Nicholaus, 45E.
På Milos 50E, Delfini (svårt att hitta boende)
På Antiparos 50E, Nicholas
I Ag. Apostoli 60E (svårt att hitta boende)

Jag har uppgifter, om någon är intresserad, på de ställen vi bodde på, men jag har inte packat upp färdigt ännu.

// Helén
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-07-25, 18:26
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Vettiga rumspriser?

Lite skillnad! Vi åkte 7-26 juni och de sista dagarna bodde vi på Delfini på Milos. då betalade vi 25€ per natt. Nu har de ökat till det dubbla visst i högsäsongen. Men det är klart ni bodde tre st där ser jag. Men visst var det fräscht och trevligt där? Den gamla gubben, farfar, satt väl där på sin stol på terassen hela dagarna och var trötter på kvällen!? Undrar hur många som fotat honom? Jag tog i alla fall ett kort på killen (med bra engelska), deras barnbarn, och min dotter ihop han blev överlycklig och har lovat sända honom en bild per hederligt gammal postsätt!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-07-25, 18:39
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Vettiga rumspriser?

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
. Men visst var det fräscht och trevligt där? Den gamla gubben, farfar, satt väl där på sin stol på terassen hela dagarna och var trötter på kvällen!?
Fräscht vet jag inte om jag kan kalla det, rent var det, men det var den sämsta standarden vi bott på, det varierar från rum till rum, kompisar till oss hade ett fräscht rum. Jag saknade köksutrustningen så att man kunde gjort egen frukost.
Farfarn och farmorn var glada, jag tänkte "här sitter ni från april till september och ser glada ut "

Priset var för två, för vi hade ingen extra säng, det fanns inte??!!!
Diskussionen om rum och pris gjordes med pappan i familjen, han med bra engelska, så jag vet inte hur det kunde bli så.
Det är stor skillnad på boendepriserna beroende på säsong. Åkte en gång vid midsommar, vilket jag aldrig gör om så länge jag har samma jobb som då, jag höll på att stressa ihjäl mig före resan och det är värt en hel del att inte behöva göra

/ Helén
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-07-28, 15:06
Spido Spido är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 13
Standard Sv: Vettiga rumspriser?

Vi har booket på Delfini på forhånd, ettersom vi skal være der i høyseseongen 24-28.august. Vi betalte 55 EUR/natt, så det er en del dyrere, ja. Men nå er det betalt og da tenker vi ikke mer på om det var dyrt eller ikke. Vi bare gleder oss!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-08-11, 22:11
Sara81 Sara81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Vettiga rumspriser?

Hej igen!

Vi kom hem från vår HÄÄÄÄRLIGA öluff för en vecka sedan så jag tänkte jag skulle skriva och berätta hur det gick med vårt boende! För det första så klarade vi vår budget bra (30 E/natt för 2 pers) så det känns fint!

Först stannade vi på Naxos 4 nätter och då bodde vi på Stella pension (i Naxos stad), ett ställe som vi gärna rekommenderar! Vi delade en apartment tillsammans med paret som vi reste med. Lägenheten var jättefräsch, bestod av 2 stora sovrum, ett kök, ett stort badrum samt en fin terrass, hade AC, och för denna betalade vi sammanlagt 60 E/natt, d.v.s. 30 E/ 2 pers. Dessutom låg Stella pension ett stenkast ifrån stranden och centrum... Tjejen som ägde stället var också jättetrevlig, så sök gärna upp henne då ni kommer iland på Naxos, ni blir inte besvikna!

Efter Naxos åkte vi till Amorgos och stannade där i 2 nätter. Då bodde vi på Panorama studios i Chora . För ett enkelt dubbelrum med badrum betalade vi 30 E/natt (för 2 pers alltså). Standarden var inte så hög, rummet var litet, fanns ingen AC och i badrummet rymdes duschen nätt och jämnt in.. Men kylskåp hade vi och fastän rummet var slitet så var det iaf välstädat och kändes fräscht. Om jag har förstått det rätt så har Nikita (Panoramas ägare) mycket bättre rum i Katapola.

Från Amorgos drog vi vidare till Paros och stannade i Parikia i 2 och 1/2 natt. (Tog nattbåt från Paros-> Pireus och hade rummet kvar till 24.00).
Där bodde vi bra på Hotel Anna som låg nära gamla stan och gågatan med alla restauranger. Paret vi reste med ville gärna ha balkong så de fick ett mycket fräscht och nytt dubbelrum på andra våningen för 40 E/natt. För oss kändes det inte så viktigt med balkong (eftersom vi tänkte spendera så lite tid som möjligt på hotellet) så vi fick ett stort dubbelrum i källarvåningen för 27,50 E/natt (för 2 pers alltså). Och båda paren var mycket nöjda med rummen! Båda rummen hade fräscha badrum (det andra paret hade t.o.m. duschdraperi!) och var utrustade med AC och kylskåp. I vårt rum fanns ingen TV men det spelade ju ingen roll för oss.. Och utanför Hotel Annas båda hus fanns ljuvliga gardens som man fick sitta och umgås i om man ville.. Så där hade vi det bra!

Summa summarum kan jag säga att vi är mycket nöjda med vår första öluff, och det känns ju fint att vi lyckades fixa förmånliga och bra rum åt oss utan att ha förhandsbokat, trots att vi reste under högsäsong!

Ha det bra alla!

Hälsningar Sara -som längtar tillbaka..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT