Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-07, 15:26
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Digitalkamera

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Installationen gick naturligtvis att stoppa, men bilderna gick inte att öppna på annat sätt än i programmet och därmed inte heller sparas ned på datorn.
Gick det inte att öppna Driven och titta på vilka filer CD:n innehöll? Märklig programkonstruktion i så fall om man integrerat bilderna i programmet. Måste vara något Grekiskt...!

Citat:
en gammal härk med grekiskt windows 98 och jag förstod inte ett yota. Det tog en hel kväll (kändes det i alla fall som) att förstå hur jag skulle få bort programeländet - och sedan gick strömmen på hela ön (som för övrigt börjar på til och slutar på os och är känd för sina elavbrott...) - innan jag hade slutfört avinstallationen.
Om den Burken står på ett mycket trevligt Rooms uppe till höger om hamnen har jag också haft en brottningsmatch på några timmar med den! Det slutade med att jag fick ringa hem till en kollega som fick dra igång en gammal Win 98 maskin för att guida mig genom de grekiska menyerna. Då var jag inte heller så go´ att ha att göra med...

Citat:
Hur stora är oddsen att jag var glad efter det?????
Du har nu min fulla förståelse...

Peter
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-07-07, 15:42
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Digitalkamera

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Gick det inte att öppna Driven och titta på vilka filer CD:n innehöll? Märklig programkonstruktion i så fall om man integrerat bilderna i programmet. Måste vara något Grekiskt...!
På datorn i Grekland testade jag inte, men när jag kommit hem var jag ju förberedd på att programinstallationen skulle sätta igång och försökte på alla sätt öppna bilderna utan att programmet installerades i datorn, men jag gick bet. Antar att det var nån spärr inprogrammerad. Det kan väl inte vara så svårt att fixa för en händig programmerare?

Och nej det var inte grekiskt, det var K***k.


Citat:
Om den Burken står på ett mycket trevligt Rooms uppe till höger om hamnen har jag också haft en brottningsmatch på några timmar med den!
Precis där står den och historien är ännu längre än jag hittills berättat... jag skulle ju som sagt först mejla två bilder. De var minneskrävande eftersom de skulle duga till tryck - och på Tilos fanns (finns?) inte bredband... Det var dock ett mindre problem i jämförelse med den grekiska datorn och TANGENTBORDET som var en historia för sig. Den gode hotellägaren började med att visa mig vilka tangenter som visade fel tecken!! Jo, det är sant; några tecken hade av okänd anledning bytt plats: tryckte man på . blev det + osv osv osv... Detta, i kombination med att jag skulle spara om bilderna så att jag kunde mejla dem, skriva en text till dem på svenska utan å, ä, och ö och slutligen lyckas med mejlandet, hade gjort mig på mindre gott humör redan INNAN avinstallationseländet började.

Citat:
Du har nu min fulla förståelse...
Tack Det blev några ouzo mm den kvällen...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-07-16, 17:29
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Digitalkamera

Vem sa att datorer sparar tid?



Som kommer köpa flera extraminnen efter ha läst ovanstående.

birgitta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT