Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-01, 13:51
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Frågor om Limnos

Nyss hemkommen från årets septemberresa (Fourni och Ikaria) är det dags att börja se fram emot nästa års tripp. Vart vi ska åka är långt ifrån bestämt, men några öar är för tillfället mer aktuella än andra. Bl a då Limnos (jag har även dängt iväg motsvarande trådstart till de andra öarna vi just nu funderar på: Chios och Sifnos). Eftersom Lesbos hitills är vår absoluta favoritö, så inbillar vi oss att vi ska trivas på grannön norröver också, även om jag inser att det är viss skillnad mellan de båda. Jag har läst en del här på forumet och tycker det verkar vara en intressant ö. Nu undrar jag över några saker:
[LIST][*]Prisnivån, framförallt på boendet? På de öar vi besökt de senaste åren (Lesbos, Amorgos, Fourni, Ikaria) har det inte varit några problem alls att hitta skapligt boende för två personer för max 30 euro natten). Borde väl inte ligga högre på Limnos, eller har jag fel? Och hur är det med utbudet under mitten/andra halvan av september, ska man behöva boka boende för en tvåveckors vistelse vid den tiden?[*]Är det överhuvudtaget extrem lågsäsong vid den tiden? Blev lite konfunderad efter årets Ikariavistelse (19-27/9), då Armenistis mer eller mindre stängde ner de sista dagarna. Endast ett fåtal tavernor öppna, strandditona helt stängda, etc. Visserligen var vädret inte helt optimalt (några dagar helt utan sol och några kvällar lite väl svala, neråt 15 grader), men vi blev ändå lite konfunderade.[*]Och när vi ändå är inne på vädret, vad har ni för erfarenhet av detta vad gäller Limnos och september? Några områden (t ex södra delen) som brukar vara skapligt solsäkra?[/LIST]Det är ju igen panik att bestämma sej, men det vore kul med lite tips och synpunkter. Förstås även gällande annat än de specifika frågorna ovan.

/Thomas
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-01, 22:35
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Frågor om Limnos

Det är länge sen vi var på Limnos men det var en fin semester med tre barn och usel campingutrustning...en annan historia...det jag kommer ihåg av vädret var att det blåste otroligt mycket. Vi tältade på sandstranden nedom Thanos. Vi skulle gärna åka dit igen för vi fick inte nog, i planering för kommande resor ligger Limnos högt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-05, 22:25
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Frågor om Limnos

Hej igen

Limnos är en helt underbar ö, rekommenderar hotel Filoktitis varmt, med Jannis och Barbara. En mycket genuin ö, med en varierande natur, allt från höga karga berg till bördiga slätter och kilometerlånga stränder. Härliga människor, vårt boende och ätande hos Barbara och Jannis kommer vi inte att glömma. Få stränder med parasoller. Se resebrev 2007 ö-luff 2007-06-28--07-21.

PA
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT