Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-03-10, 19:06
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Varför

Varför måste folk få en att må så dåligt hela tiden när man själv bara försöker göra det bästa av den Pandemi vi lever i . Försöker se så possitivt jag kan på eländet.
Men man får bara cyniska och elaka kommentarer.

Berättade på Jobbet häromdagen att jag har bokat en resa till Grekland i slutet på Augusti, då jag SKA ha semester. Jag sa jag hoppas få komma i väg. Dom flesta stöttade mig och skulle hålla tummarna, men min Chef tittade på mig och sa: Ja det är bra du försöker vara possitiv, men kanske bättre om du är Relativ. Du kanske inte kan få ut din semester i år heller som du vill.......Borde inte en chef försöka stötta och vara possitiv?? eller. Inte få en att må sämre än man gör. Vi i vården behöver verkligen få våran semester. Fick både Jul och Nyårs semestern inställt.

I går pratade jag med en annan kollega, jag berättade att jag köpt en ny resväska för ett väldigt bra pris, jag var jätte glad och stolt har rest med bara en kabin väska nu i 8 år. Svaret jag fick var: Varför lägga pengar på en resväska när man ändå inte kan resa?. Men herregud om jag inte kommer i väg i år så finns det väl flera år i framtiden eller????
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-03-10, 20:33
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 325
Standard Sv: Varför

Jag säger som min mammas 92-åriga granne,sån där skit ska man inte
lyssna på,släng det över axeln
Inte lätt jag vet men.....

Pia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-03-10, 21:39
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Varför

Citat:
Ursprungligen postat av piam Visa inlägg
Jag säger som min mammas 92-åriga granne,sån där skit ska man inte
lyssna på,släng det över axeln
Inte lätt jag vet men.....

Pia
Tack försökte skicka hjärtan men vet tydligen inte hur man gör.....men en massa hjärtan från mig
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-03-10, 22:05
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Varför

Theresa!
Att din chef tyckte att du borde vara mer "relativ" bevisar att han/hon (vägrar hen) inte vet innebörden av det ordet! Man kan inte bara va "ganska"😂!!
Din resväska är en investering!
Mitt råd är att stå för dina handlingar och din positiva inställning och rent ut sagt skita i dom som lider av den Svenska Avundsjukan! Hejja dig! Skickar lite hjärtan❤💛🧡💚💜💙
/ Kajja
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-03-10, 22:14
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 183
Standard Sv: Varför

Som tidigare sagt, lyssna inte på avundsjuka personer! Din chef tänker, kanske, vi behöver henne... Alla behöver vi en dröm, inte minst nu. Har själv bokat till slutet av augusti, det håller "ett fönster" öppet med friska grekiska vindar. Måste få andas...... Ett år till utan Grekland och jag tror jag kvävs!
Stå på dig, Theresa, har för den delen redan köpt en ny väska själv ännu ej använd men SKA användas i år om det bara finns en möjlighet!
Ett stort tack till alla er i sjukvården som slitit och sliter så mycket!
Catlady, som önskar vaccinet biter nu (så fort hon och alla andra får det)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-03-11, 08:57
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Varför

Jag tycker du kan hälsa din chef: Ta inte dig själv på för stort allvar. Ingen annan gör det...

/Netwolf
Svara med citat
  #7  
Gammal 2021-03-12, 13:50
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Varför

Är det några jag önskar en lång och skön (Greklands) semester är det ni som arbetar inom vården. Hoppas verkligen att du kommer iväg.

Intressant att både Catlady och Theresa åker i slutet av augusti (vi den 31:a).
Svara med citat
  #8  
Gammal 2021-03-12, 13:58
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Varför

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Intressant att både Catlady och Theresa åker i slutet av augusti (vi den 31:a).
Trenden är tydlig. Nästan alla väljer sen semester i år, då man hoppas få sprutan innan. Så även jag...

/Netwolf
Svara med citat
  #9  
Gammal 2021-03-13, 06:04
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Varför

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Är det några jag önskar en lång och skön (Greklands) semester är det ni som arbetar inom vården. Hoppas verkligen att du kommer iväg.
Precis! Hoppas allt går bra så att du kommer iväg och kan vila och njuta. Läget är ju osäkert, men det hjälper om man har något att se fram emot.

/ Anne
Svara med citat
  #10  
Gammal 2021-03-13, 13:38
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Varför

Visst önskar man ibland att man vore yngre. Men när jag nu väntar på sprutan är åldern helt ok...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2021-03-23, 18:58
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Varför

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Theresa!
Att din chef tyckte att du borde vara mer "relativ" bevisar att han/hon (vägrar hen) inte vet innebörden av det ordet! Man kan inte bara va "ganska"😂!!
Din resväska är en investering!
Mitt råd är att stå för dina handlingar och din positiva inställning och rent ut sagt skita i dom som lider av den Svenska Avundsjukan! Hejja dig! Skickar lite hjärtan❤💛🧡💚💜💙
/ Kajja
Tack! det gör jag eller försöker göra Vi har det tufft nu alla men jag brukar alltid försöka se så possitivt jag kan på allt som händer. Men är så trött på folk som bara försöker se det negativa i allt. Dina Hjärtan värmde Tack (min chef är en Hon)
Svara med citat
  #12  
Gammal 2021-03-24, 12:55
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: Varför

Usch, vilken människa. Det är bara ett manipulativt utspel för att du ska bli lättare att hantera i semesterfrågan framöver. Att få stärkt kontroll medans din självkänsla trycks ner. Du skulle bara ha sagt, tack för din uppmuntran, jag ska tänka på det när jag sitter på min strand i Grekland.
Det kan finnas fler sidor av den chefens agerande som är osund. Hoppas att det inte är mer sånt som tynger ner också. Ta hand om dig.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2021-03-25, 19:25
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Varför

Jag gjorde som så när platschefen sa att det inte gick med min semester. "Ska vi slå vad?" Det blev som jag ville. Annars fick det vara med att ställa upp när det krisade.
Chras numera pensionär.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2021-03-26, 17:49
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Varför

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Usch, vilken människa. Det är bara ett manipulativt utspel för att du ska bli lättare att hantera i semesterfrågan framöver. Att få stärkt kontroll medans din självkänsla trycks ner. Du skulle bara ha sagt, tack för din uppmuntran, jag ska tänka på det när jag sitter på min strand i Grekland.
Det kan finnas fler sidor av den chefens agerande som är osund. Hoppas att det inte är mer sånt som tynger ner också. Ta hand om dig.
Du har så rätt....finns mycket att diskutera om hennes position som chef.
Hon har nyligen fått en kollega till mig att gå i tidig Pension mm mm.

Hon är hemsk. Men om läget ger klartecken för inresa till Grekland så åker Jag. När hon sa att min semester kanske blir inställd även i år så sa tittade jag henne i ögonen och sa: Ok då blir det sjukskrivning för mig för jag orkar inte mer sen gick jag.

Nu undviker hon intima samtal med mig.
Fortsättning följer hoppas jag får min semester lugnt och sansat.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2021-03-27, 07:22
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Varför

Håller tummarna för att du skall komma iväg Theresa!

/ Anne
Svara med citat
  #16  
Gammal 2021-03-27, 21:03
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: Varför

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Du har så rätt....finns mycket att diskutera om hennes position som chef.
Hon har nyligen fått en kollega till mig att gå i tidig Pension mm mm.

Hon är hemsk. Men om läget ger klartecken för inresa till Grekland så åker Jag. När hon sa att min semester kanske blir inställd även i år så sa tittade jag henne i ögonen och sa: Ok då blir det sjukskrivning för mig för jag orkar inte mer sen gick jag.

Nu undviker hon intima samtal med mig.
Fortsättning följer hoppas jag får min semester lugnt och sansat.
Bra att du är medveten om problemet så att du kan göra något åt det för dig själv. Det är nog bättre att svara med högre nivå än att panga på tillbaka som man lätt gör. Det är det som en del av planen med det ledarskapet, att skapa oro och fruktan. Det kan vara bättre att bara ignorera och verka oberörd när det kommer dumheter på det viset. Så håll ihop så blir det bra
Svara med citat
  #17  
Gammal 2021-03-27, 22:08
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Varför

Håller verkligen med MickeKöping!!
Håll en låg profil, ta reda på dina rättigheter och håll inne på spontana reaktioner som motparten är förberedd på. Det finns ju lagar om semester etc. så håll dig uppdaterad så fixar du galant en sån diskussion!💪...det blev lite många "håll"där
/ Kajja
Svara med citat
  #18  
Gammal 2021-03-31, 18:02
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Varför

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Håller verkligen med MickeKöping!!
Håll en låg profil, ta reda på dina rättigheter och håll inne på spontana reaktioner som motparten är förberedd på. Det finns ju lagar om semester etc. så håll dig uppdaterad så fixar du galant en sån diskussion!💪...det blev lite många "håll"där
/ Kajja
Jag håller låg profil, är trevlig, ler och svarar på tilltal, svarar på frågor sen går vidare
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT