Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2018-10-05, 23:19
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Är det slut med resor till Grekland

Med mycket vemod och sorgsenhet måste jag som realist konstatera att det förmodligen blir väldigt lååångt mellan Greklandsresorna framöver!?!
Det började med att jag för mindre än ett år sedan började snegla på lägenhetet och hus i Grekland och främst då på vårt älskade Kreta.
Ju merjag började läsa ju met avrådd blev man. Att allt krångel och byråkrati ärän värre i verkligheten. Nu blev man ju ändå väldigt frestad för man får myycket hus för pengarna i Grekland, men förnuftet, rätt eller felaktigt sade mig att avstå!
Tiden gick och ett halvår senare fick jag ett ryck och började kolla på objekt igen. ”Förnuftet” sade mig åter igen att avstå. Då kommer jag på att det är Kanarieöarna vi ska handla på!! Där är det varmt året om, aldrig för kallt och aldrig för varmt som det ofta blir i G under juli-augusti.
Jag får höra av bank och förståsigpåare och Google att det här är en process på månader, halvår?! Några dagar senare är köpet säkrat och det är bara att boka en tid på Teneriffa, deponera kosing hos svenska mäklaren så är affären klar på 3-4 dagar när jag väl är på plats. Det är jätteroligt och spännande men så inser man att det i framtiden blir väldigt långt mellan kommande Greklandsresor.
På Återseende kära Grekland, vi saknar dig redan
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT