Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-03-30, 09:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard SNART!

Regn ute, inte måttligt heller!

10 dagar kvar tills flyget (förhoppningsvis) går till Aten f v b till Tinos. Efter en tung vår är längtan ovanligt stor! Inte helt klart ännu att jag vågar hoppas på resa....men hoppet är väl det sista som överger människan...

Resan påbörjas morgonen innan då jag reser till Lund och umgås med min ungdomsväninna sen 50 år. Hos henne sover jag också över och hon kör mig till pågatåget tidigt avresedagen....

Vi ska besöka "Systrarna Nymans Kaffe & Deli i Dalby och äta lunch och där ska jag köpa med mig lite gåvor till Tinosfamiljen. Det är ju signaturen "Höstluffare"
och hennse syster som äger butiken. Det ska bli jättekul att mötas.

Denna resa till Tinos blir helt "nedkopplad"....Inga dagsrapporter på Kalimera, inga bilder på FB, bara kontakt med familjen.
Jag ska vila, läsa och skriva och gå promenader....Inga långa vandringar i år, då mitt knä fortfarande är lite "osäkert" efter fallet på Tilos förra året.

Det grekiska påskfirandet ser jag verkligen fram emot, liksom umgänge med Nikoleta och familjen.

Nu ska bara den svenska påsken firas med make, barn, barnbarn och även med Claes son som kommer hem från Barcelona där han bor...

GLAD PÅSK!!

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-03-30, 09:59
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: SNART!

Det låter underbart
För egen del så..direkt efter påsk blir det däcksäsong o inget annat
kunde ju varit en greklandsresa..för gott
Hasse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-03-30, 12:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: SNART!

Regn här också, och det verkar aldrig sluta heller. Usch och fy.

Skulle gärna byta med dig Lissi. Det låter så underbart med din kommande resa. Bara vara, och dessutom vara nedkopplad. Det har jag inte varit sedan internet uppfanns. Extra avis blir jag för att du är på Tinos under påsken. Kan väl knappast bli bättre! Grattis!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-03-30, 12:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
..dessutom vara nedkopplad. Det har jag inte varit sedan internet uppfanns. Extra avis blir jag för att du är på Tinos under påsken. Kan väl knappast bli bättre! Grattis!
Nej , det har blivit ett ofog att alltid vara uppkopplad och denna gången vill jag prova hur det är att semestra som förr!!

Det SKA verkligen bli kul att träffa Nikoletas familj igen och jag träffade ju Nikoleta och Marcos i Aten i november. Clery har jag kontakt med ofta via FB och även emellanåt med Pavlos på Malamatenia....
I veckan fick jag mail från Jacob på Altana. ....så det känns så kul att åka ner..Då får jag ju även träffa Jacobs och Angelas lille son Marcos igen...Ett riktigt charmtroll. En leksak till honom är redan inhandlad.

Vädret bryr jag mig inte ett smack om! Kurar gärna inomhus i mysig miljö och grekiskt regn luktar SÅ gott!

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-03-30, 12:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nej , det har blivit ett ofog att alltid vara uppkopplad och denna gången vill jag prova hur det är att semestra som förr!!

Lissi
Så gjorde jag också under min Lesvos vecka förra året. Nästan inte uppkopplad alls trots det dåliga vädret. Lite smskontakt med mina närmaste här hemma och de jag skulle träffa där nere. Inget wifi där jag bodde utan bara ett fint gammalt stenhus högt beläget i vackra gränder.

Hoppas du får en underbar resa.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-03-30, 12:50
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nej , det har blivit ett ofog att alltid vara uppkopplad och denna gången vill jag prova hur det är att semestra som förr!!
Vädret bryr jag mig inte ett smack om! Kurar gärna inomhus i mysig miljö och grekiskt regn luktar SÅ gott!

Lissi
Det där låter verkligen som semester !

Men jag blev chockad av att läsa att du har FB . Men visst det har sina fördelar ang kontakt med vänner på långt avstånd.

Själv har jag låtit dottern installera Instagram i min telefon .

Glad Påsk! till er också, och alla övriga dessutom.
Och ha en riktigt bra resa.

Abi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-03-30, 13:38
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: SNART!

Hoppas du får en skön och av(ned)kopplande resa till Tinos Lissi! Hälsa Nikoleta och tacka för trevligt boende i somras!

GLAD PÅSK! 🐣🐥🐰

Katitzi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-03-30, 15:22
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: SNART!

Och vi har 11 dar kvar, Lissi.
Vi tar taxi från flygplatsen till Paleochora på grekiska påskaftons kväll. Vill inte missa grillen med påskalammet utanför Haris på påskdagen. Rulla. rulla, rulla,,,,
Och jag har nog FB uppkopplad. Och om inte Arne har laptopen uppkopplad, då är han nog död.
Avslutar ett par dar på Arocaria i Nea Chora på Kreta.
Hem sen till vårsådden.
Birgitta.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-03-30, 15:30
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Och om inte Arne har laptopen uppkopplad, då är han nog död.

Birgitta.[/B][/SIZE][/FONT]
....

Svårt det där med att INTE vara uppkopplad..

Sunny, som ändå ska försöka att inte vara det så mycket på Sifnos i maj.. huruvida jag lyckas med det.. visar sig...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-03-30, 16:45
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
[FONT=
Och jag har nog FB uppkopplad. Och om inte Arne har laptopen uppkopplad, då är han nog död.

Birgitta.[/B][/SIZE][/FONT]
Tack och lov att Arne är uppkopplad så vi som inte kommer oss iväg av olika anledningar,får följa med på er resa Birgitta.
Monica
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-03-30, 18:12
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: SNART!

Vad tråkigt att höra att du haft en tung vår Lissi. Hoppas verkligen att du kommer iväg. Jag ska hålla alla tummar jag kan för det. Och att du får fira en fantastisk grekisk påsk med massor av avkoppling.
Det är lustigt det där med att vara ständigt uppkopplad. Det är en form av stress men man har liksom lärt sig att leva med den och tänker inte alltid på den. Men det kan knappast vara hälsosamt i längden. Jag kommer då rakt inte att klara att vara utan uppkoppling när jag ska till Nafplio snart.
Hoppas du får en finfin resa när det väl är dags.

Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-03-30, 19:22
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: SNART!

Så härligt med grekiskt påskfirande! Hade en grekisk väninna här i Oslo tidigare som brukade ha firande som det kändes man var där nere. Grillade helt lamm och grekisk musik etc. Jättekul!
Ha en underbar resa utan internet
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-03-30, 19:35
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 600
Standard Sv: SNART!

Du är verkligen värd att komma iväg till Din Ö! Hoppas det blir så och att du kan njuta, få välbehövlig vila och känna krafterna återvända!
Du har ju verkligen fått mej att längta till Tinos! För oss dröjer 3 månader! Skönt att ha något härligt att se fram emot.
Härlig resa!
Pia
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-03-30, 19:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Clery har jag kontakt med ofta via FB och även emellanåt med Pavlos på Malamatenia....
Hälsa från oss!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-03-30, 21:54
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: SNART!

Grekisk Påsk= underbart! Tänk när vi var hos Honeymoonvännerna för några år sen och fick äran att fira Påsk med dem.Det var en underbar upplevelse!
Jag tycker att du gör HELT rätt att "koppla ur"! Det har blivit för mycket!
Ha det alldeles underbart!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-03-30, 22:13
carl04 carl04 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ucklum
Inlägg: 189
Standard Sv: SNART!

Lissi! Hoppas du får en riktigt härlig resa till ditt kära Tinos! Jag tänker också försöka tillbringa större delen av sommarens öluff nedkopplad/avkopplad och bara njuta av lugn och ro efter ett tufft läsår i skolans värld. Hälsa Nikoleta att vi kommer till henne i juni. Tack igen för karta, tips och all annan initierad information om Tinos. Det ska verkligen bli spännande att komma dit efter några dagar på Andros.

/Carl
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-03-30, 22:31
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: SNART!

Hoppas du får en riktigt fin resa!
//
KR
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-03-30, 23:10
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Denna resa till Tinos blir helt "nedkopplad"....Inga dagsrapporter på Kalimera, inga bilder på FB, bara kontakt med familjen.
........................................

Lissi
Grattis till klokt beslut Lissi!!!! Du kommer att chocka många med att visa att du faktiskt kommer tillbaka välbehållen utan att vara uppkopplad dygnet runt. Ska man döma av hur folk ser ut som man möter på stan så är det många som tvivlar på att det är möjligt.

Och du Lissi! Grekland har många gudar och gudinnor för diverse ändamål, Skönhetens, Havets, Krigets, osv osv......

Skulle de någon gång överväga att utnämna Regnets gudinna (om det inte redan är upptaget, vilket det förmodligen är) så skulle jag rösta på dig. Du sitter och myser på tavernor och hotellrum när det regnar, du badar när det regnar, du åker till Mykonos när det regnar, ja ...... finns det något du inte gör när det regnar?

Ha en riktigt fin tur, även om det inte blir regn!

Masse
Svara med citat
  #19  
Gammal 2015-03-31, 08:22
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Standard Sv: SNART!

Även jag önskar dig en skön semester på ditt älskade Tinos. Tycker du gör helt rätt i att inte vara uppkopplad hela tiden. Du har ju semester! Hoppas ändå att du har din kamera med dig så att vi kanske kan få se lite bilder när du kommit hem.

Trevlig resa!

//maji
Svara med citat
  #20  
Gammal 2015-03-31, 08:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
ja ...... finns det något du inte gör när det regnar?

Ha en riktigt fin tur, även om det inte blir regn!

Masse
Masse, solar gör jag inte i regn. För att inga missförstånd ska uppstå, så går jag ju inte och längtar efter regn, men Tinos i april är ostadigt så jag räknar med regniga dagar blandat med växlande sol...Våren i Grekland är så vacker...

Tack alla för era inlägg om fin resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT