Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-09-17, 20:29
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Paradiset väntar.....

... jag undrar om du hunnit ända fram till Tinos än...

Jag vill också önska dig en riktigt god och välförtjänt semester!!! Hoppas tiden går riktigt långsamt för dig/er nu och att du hinner uppleva riktigt mycket härliga saker bl.a. sköna bad och god mat. Hälsa gärna pelikanen och säg att vi kommer och hälsar på honom nästa sommar!

Hälsa gärna Lissi också!

MVH zakka
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-09-18, 08:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Tack zakka, sitter just nu på färjan Golden Star och på väg till Tinos, om cirka 2timmar är jag framme.. Härlig båt att färdas i, stor här blir det inte långtråkigt....Anlände igår till Rafina, stannade en natt på corali Hotel. mysigt. Härligt grekiskt folk liv på torget in på sena natten. Åt sen middag på tavernan Drosia mitt emot hotellet, kan rekommenderas.
Så nu börjar äventyret......

Ps.ska hälsa pelikanen och lissi..
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-09-18, 21:25
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Åh det lät som en härlig start på semestern! Vi var i Rafina för första gången i år, på hemväg från Tinos och blev jättesugna på att åka dit igen och spendera lite mera tid! Nu vet jag ju precis var vi ska bo OCH äta! Tack snälla för tips!

MVH zakka
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-09-18, 22:44
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Första dagen på Tinos helt underbart, blev väl mottagen när jag kom med båten av ägaren till hotellet, studion är fräsch och modern här finns allt och även Wi-Fi och bäst av allt havet alldeles utanför dörren, underbart att sitta och höra vågorna som slår in mot stranden. Lissi kom på besök och vi strosade in till stan och hon visade mig allt, toppen! Senare gick vi ut och åt på Malamatenia lite smårätter som vi delade på, super god mat här, så de kommer att få fler besök av mig. Imorgon åker lissi och Claes till Andros, så då får jag hitta någon annan att hänga med..
Kanske pelikanen då...
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-09-19, 08:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Det var trevligt att ses! Ha det fortsatt bra och du bor jättefint. Nu sista frukosten på Tinos. Kl. 13 tar vi båten till Andros o vi ska njuta solnedgångarna vid Batsi.
Carpe Diem!

Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-09-19, 08:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Första dagen på Tinos helt underbart, blev väl mottagen när jag kom med båten av ägaren till hotellet, studion är fräsch och modern här finns allt och även Wi-Fi och bäst av allt havet alldeles utanför dörren, underbart att sitta och höra vågorna som slår in mot stranden. Lissi kom på besök och vi strosade in till stan och hon visade mig allt, toppen! Senare gick vi ut och åt på Malamatenia lite smårätter som vi delade på, super god mat här, så de kommer att få fler besök av mig. Imorgon åker lissi och Claes till Andros, så då får jag hitta någon annan att hänga med..
Kanske pelikanen då...
Vilken härlig start på din semester. Toppen att Lissi visade dig runt det brukar spara lite tid att bli orienterad av någon som kan stället. Hoppas du får en riktigt bra semester.

Eva
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-09-19, 09:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det var trevligt att ses! Ha det fortsatt bra och du bor jättefint. Nu sista frukosten på Tinos. Kl. 13 tar vi båten till Andros o vi ska njuta solnedgångarna vid Batsi.
Carpe Diem!

Lissi
Tack för igår, riktigt trevligt var det och tusen tack igen för all nyttig info om ön! Ni får ha en underbar resa till Andros, säkert en fin ö det med! Kram
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-09-19, 09:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vilken härlig start på din semester. Toppen att Lissi visade dig runt det brukar spara lite tid att bli orienterad av någon som kan stället. Hoppas du får en riktigt bra semester.

Eva
Tack igen Eva, ja det var guld värt att lissi var här! Nu ska jag gå o handla frukost och gå till bageriet, sovmorgon idag....
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-09-19, 09:42
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Första dagen på Tinos helt underbart..., studion är fräsch och modern här finns allt och även Wi-Fi och bäst av allt havet alldeles utanför dörren, underbart att sitta och höra vågorna som slår in mot stranden.
Åh, så härligt det låter, Sunny! Speciellt det med havet alldeles utanför dörren. Tänk att sitta där och äta frukost och bara låta blicken glida ut över havet och iakta vad som händer... eller inte händer...
Ha det gott!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-09-19, 11:58
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Precis vad jag gör just nu Marianne..... Sitter och njuter på min uteplats, och fokuserar ut mot havet och alla båtar som kommer och går förbi! Livet kan inte vara mer underbart än så här.. Ingen stress har ju flera veckor här....
Svara med citat
  #31  
Gammal 2013-09-20, 19:04
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Det underbara livet fortsätter ...3:e dagen här, idag har det kommit in mer moln och en lätt svalkande vind. Passar bra för promenader och utflykter. Idag passade det bra med ett besök till den berömda kyrkan Panagia Evangelistria, på vägen dit uppför den långa backen till kyrkan, fick jag se flera stycken som också på börjat sin vandring dit, fast krypande på knäna.... aldrig sett något liknande i hela mitt liv.. Bara det var en upplevelse, men vilken vacker kyrka att gå in i den varmagiskt, mycket folk Alla tände ett ljus för sina nära och kära som gått bort.. jag blev rörd, många grät, även jag tankarna gick till de nära och kära jag mist. Det blir fler besök dit, jag är inte kyrklig av mig men när jag är i Grekland älskar jag att besöka dem. Efter det gick ner och käkade sen lunch på Aithrio, käkade underbart goda friterade tomatplättar,ostbollar med Tsatziki..mm.. sååå gott..., .. servicen var på topp! Kikade in fiskaffären där pelikanen Markos bor, det var inte öppet, men fick se markos sitta där inne på en pinne och putsa sina fjädrar när jag kikade in genom fönstret, han var så söt. Får hoppas på en närkontakt med honom en annan dag..... Är ju så"barnsligt" förtjust i de här speciella fåglarna. Nöjd med min dag, imorgon väntar nya äventyr.... Fortsättning följer.....
.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2013-09-20, 21:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Underbar läsning. Så glad jag blir att du gillar det du ser av Tinos. Kyrkan är mäktig! Jag ser fram emot fler rapporter. Kram från grannön!
Lissi
Svara med citat
  #33  
Gammal 2013-09-22, 17:08
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

I'm in love with Tinos....öborna är så vänliga och generösa, igår käkade jag middag på michallis taverna (kan rekommenderas) ligger på samma gata som Malamateni.(ni som varit på Tinos vet var det är) där blev jag bjuden på ett litet krus retzina av en äldre man som satt vid
bordet bredvid utan att vi yttrat ett ord till


varandra.. bara en sån sak säger en hel del om Tinos borna. Mycket bad blir det då jag som sagt har havet utanför dörren. Långa promenader längs Agios fokas stranden, bara njuter av livet, här skulle jag kunnat stanna för evigt!.. På tisdag ska jag ut och göra vägarna på Tinos osäkra.... Ska hyra bil ett par dagar och ta mig runt till alla de vackra byarna..Kommer att försöka skriva ett resebrev sen när jag kommer hem med foton från Tinos, nu skriver jag på min Sony Xperia z visserligen stor display men drygt att sitta och skriva långa berättelser på... Så det kommer mera när jag kommer hem... Måste ju njuta nu och vara in och skriva på kalimera varenda dag, men måste medge att det är svårt att låta bli...
Svara med citat
  #34  
Gammal 2013-09-22, 17:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Härligt! Tinos har ALLT man behöver för en bra semester. Vi njuter vsserligen av fin havsusikt här men just nu drar vinden på så det går inte sitta ute. Såna gånger längtar man efter Nikoletas trädgård Fortsätt njut nu av de underbara byarna.
Lissi
Svara med citat
  #35  
Gammal 2013-09-22, 17:26
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Paradiset väntar.....

Det ska jag absolut...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT