Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-10-22, 22:13
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Tinos nästa!

Lissi! Jag hoppas att solguden Helios är på ett bästa humör då ni kommer ner till Tinos. Dionysos är det garanterat! Ha en riktigt skön semester.

Lilla sjöborren.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-10-23, 07:06
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Tinos nästa!

Ha en underbar resa.

Åse
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-10-23, 10:12
Höstluffare Höstluffare är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Mölleberga, Skåne
Inlägg: 50
Standard Sv: Tinos nästa!

Ha en underbar vecka, Lissi! Jag håller helt med dig om stränderna! Vi badade och myste jättemycket!

Krama Nikoleta från oss! Hon gjorde hela vår resa, känns det som! Lillpojken längtade tillbaka till Tinos och Nikoleta varje gång vi bytte ö!

/H
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-10-23, 11:15
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Tinos nästa!

Hoppas du får en underbar resa!! Just nu sitter du nog på planet söder ut.
Jag trodde du reste på lovet?
// Helén
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-10-23, 21:43
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tinos nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...jag ska faktiskt fråga henne om hon har lust att hänga med till Giannaki för ett dopp och så ska jag bjuda henne på lunch på tavernan där om den är öppen fortfarande. Jag ska förstås också kika på det lediga huset....
Tavernan ska vara öppen till 1 Nov tror jag Marianne skrev. Hoppas det stämmer. Det är sååååå mysigt att sitta där i lugnet och titta ut över havet.

Och gör nu inga impulsköp... Claes blir förtvivlad... Jag kan tänka mig han är nervös redan nu... Men OM du köper så hyr jag minst två veckor nästa år...

Citat:
En rapport efter några dagar kommer från Internetcafé.
Från Taki hoppas jag? Hälsa honom att jag kommer nästa år och tömmer baren åt honom... Kolla att allt gått bra med barn och så, och gratta från mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Det genuina vardags-Grekland som Kalimera beskriver om Tinos känns för oss mycket frestande. Sen är vi dessvärre också belastade med passion för sol o bad, och det är tydligen inte Tinos starkaste sida
Tinos vänder sig inte till "vanliga" turister eftersom ön har så många besökare till kyrkan. Ön har "bara" grekiska kyrkobesökare och behöver inte försöka attrahera andra för sin försörjning. "Vanliga" turister är tämligen sällsynta! Inte ens båtluffare hittar dit eftersom de aldrig hört talas om Tinos...

Sedan har Tinos fått ett oförtjänt dåligt rykte att inte ha bra stränder. Det är helt fel! Det finns väldigt fina stränder där, som flera andra har sagt, men det gäller att hitta dit... Man måste veta var de finns och kolla varifrån det blåser... Agios Fokas precis utanför Chora är väldigt bra om det inte blåser för mycket. Blåser det "fel" måste man ha fordon för att ev åka till andra sidan ön eller en annan vik.

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
...och Amorgos. Den sistnämnda är väl lite väl avsides för att passa bra i en öluff från Athen.
Absolut inte. I alla fall inte om du är ute två veckor. Du kan ta färjan från Pireus vid 17-tiden har jag för mig, och vara framme 01-02 i Katapola. Stanna så länge du har lust och sedan sakta resa inåt fastlandet igen via några andra öar. Amorgos är absolut också värt ett besök!

Lissi! Må gott och njut lite åt mig med... Hälsa Nikoleta att jag kommer förbi nästa år...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-10-25, 12:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Tinos nästa!

Förstår av väderkartorna att vädret är dåligt Lissi - men jag gissar att du har det härligt ändå. Häftigt att vara på Tinos vid den här årstiden
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-10-25, 16:11
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tinos nästa!

Jag har fått ett par rapporter från Lissi under helgen. Det är molnigt och kommer en del skurar men det är fortfarande vamt! Hon har varit ute och vandrat en del redan och badat varje dag.

Som väl är verkar det som att molnen ska blåsa bort nu så hon får lite sol också...
Svara med citat
  #28  
Gammal 2009-10-28, 22:12
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Tinos nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag ska förstås också kika på det lediga huset....
Lissi
Lissi !
Hur gick det med husköpet ?
Du backar väl inte även om "fastigheten är i behov av viss renovering"

Lars

Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT