Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-12-31, 14:18
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Kameraköp

Citat:
Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg
- instruktionerna enbart som PDF-Fil (svårt att ta med sig på resa) .
Vid köp av 350D och Powershot G7 har det båda gångerna följt med en behändig liten instruktionsbroschyr med det allra nödvändigaste. Märkligt att det inte gör det med alla Canons modeller. Jag håller med om hela instruktionsboken kan man verkligen INTE ta med sig på en resa!

Celbe
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-12-31, 17:08
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Kameraköp

Celbe, jovisst följer det med en broschyr om de viktigaste instruktionerna och starta upp funktionerna! Men den lilla broschyren är ju så knapphändig att man lika gärna kan klara sig utan den. På medföljande cd´n från canon så finns den detaljerade bruksanvisningen. Jag hade gärna sett den utskriven som en liten bok, men detta kostar väl antagligen en förmögenhet så nu får vi läsa den i en PDF-fil istället. Sitter man vid datorn med kameran i näven så går det alldeles utmärkt att lära sig de flesta funktioner man vill lära sig! Grejjen sen är ju att komma ihåg dem
Det enda som hjälper är att ÖVA!!!!
MVH
Yeasou
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-01-01, 14:36
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Kameraköp

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
...jovisst följer det med en broschyr om de viktigaste instruktionerna och starta upp funktionerna! Men den lilla broschyren är ju så knapphändig att man lika gärna kan klara sig utan den.
Jag har varit nöjd med de instruktioner som funnits i de broschyrer som följt med men de kan ju ha dragit ner på omfånget, vad vet jag. I övrigt gör jag precis som du säger, ÖVAR, och trycker och meckar på alla håll och kanter. Även om jag haft G7:an ganska länge nu hittar jag någon liten, ny finess för varje resa faktiskt, nu senast i Thailand var det med blixtfunktionen.

Blir faktiskt lite frestad av den här kameran som ni beskriver här. Höll en Powershot G10 i min hand på Singapores flygplats men priset var lite för dyrt så jag lade ner det projektet för tillfället. Är i alla fall väldigt nöjd med G7:an (som är bra mycket behändigare att ha med sig än 350D).

Celbe
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-01-01, 17:21
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kameraköp

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
jovisst följer det med en broschyr om de viktigaste instruktionerna och starta upp funktionerna! Men den lilla broschyren är ju så knapphändig att man lika gärna kan klara sig utan den. På medföljande cd´n från canon så finns den detaljerade bruksanvisningen.
Så är det ju nu för tiden nästan oavsett vad man köper; ett kom-i-gång-papper och utförliga instruktioner på cd. Jättebra, tycker jag, att de sparar in på en massa onödiga papper så man slipper dem.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-01-02, 15:57
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Kameraköp

Tog en solnegångsbild för en stund sedan! Vinden blåste kall från sjön,Brrrrr. Canonväder annars idag, soligt och klart
MVH
Yeasou
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-01-22, 15:47
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Kameraköp

Kalimeror kan aldrig ha fel, så nu sitter jag också med en Canon SX1 IS i min hand och försöker förstå den!

Det är mitt första kamerainköp sedan någongång i början av 90-talet och då var det fortfarande analogt som gällde och det nya formatet APS!
I familjen har det naturligtvis funnits en del digitalmodeller under åren men det är nog så att kära fru tagit merparten av bilderna och på senare år även de uppväxande barnen.

Jag köpte kameran på vägen till jobbet och har endast snabbt bläddrat igenom "Start-Upp-Instruktionen" vilket, för en relativ digitalnovis, tills vidare känns nog. PDF-filen får vänta några dagar tills bashandgreppen sitter där de ska.

Kameran känns som pur kvalitet rakt igenom och den ska nog fylla sin funktion vare sig det är badsemester i Grekland, fotbollsresor till London eller The Big Five i ÖstAfrika.
Det kan kanske t o m bli ett bidrag insänt till nästa års Kalimerafototävling!

Klick på er :-)
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-01-22, 16:32
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Kameraköp

Grattis SteffTee! En canonkompis till nu då på forumet!!
Kameran fortsätter att överaska mig. Vilket bra ljud den spelar in när man filmar! Ska vad det lider lägga ut en ny musiksnutt på Youtube. Jag har ett par där tidigare när jag spelar steelguitar tagna med min förra canonkamera!
Är nån intresserad av att höra älendet så skriv in och sök på yeasou.

Yeasou
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT